Var du forbi egen læge og få en snak?
Ja, jeg gik til min læge og snakkede lidt frem og tilbage. Hun spurgte lidt ind til mit ønske - tror hun prøvede at finde frem til, om det var en pludselig beslutning, og om det var noget, jeg havde gennemtænkt. Og hun skulle vide, om min cyklus er regelmæssig ift., om man skal mistænke pco etc. Nogle ville måske vurdere det som værende snagende, jeg synes bare, at det var rart, at hun udviste lidt interesse. Under alle omstændigheder vil det fremover være rart at have en læge, der bakker op om min beslutning.
Jeg kunne desuden fremvise en app på min telefon, hvor jeg over det sidste år, har registreret, hvornår jeg har haft menstruation, fordi jeg vidste, at der nok på et eller andet tidspunkt i forløbet ville være nogen, der interesserede sig for min cyklus. (Appen hedder p tracker .. Eller period tracker).
Hvor lang tid gik der fra du satte det i værk, til du blev insemineret?
Jeg er ikke kommet så langt endnu. JEg har først fået sendt min henvisning nu her, fordi blodprøverne lige skulle være i orden. Men jeg skrev til skejby fertilitetsklinik, som svarede, at under normale omstændigheder, så får man brev ca. en uge efter, at de har modtaget henvisningen, så skal man udfylde en masse papirer, og så kontakter de en med et tidspunkt for forundersøgelse. Pt. er der en måneds venteliste.
Hvor meget har du økonomisk lagt i det?
Indtil videre ingenting. Kan godt være, at jeg vælger at betale lidt for en åben donor, da det jo ser ud til, at man snart får muligheden for det i det offentlige (juli 2012). Men lige nu hælder jeg mest til en anonym donor. Men uanset hvad jeg vælger, så vil jeg være ærlig overfor mit barn fra dag 1.