Dem under uddannelse med barn, hvordan klar i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Aves.

lillepuller skriver:

Heeeeyy girls

Jeg skal snart starte på mit studie til august og læse til finansøkonom som vare i 2 år .. der er masser af læsestof har jeg hørt .. og jeg har den min dejlige søn og dejlige mand ..

Men men hvordan har i det med det hele? ,, er det meget hårdt ? med nattesøvnen, lektier , eksamene og bare generelt overskud til det hele .. kan man klar det ?

Jeg læser til pædagog...det er jo et nemt studie men der er da en del at læse og opgaver osv....og jeg misunder dem uden børn, lige nu sidder jeg med eksamener og jeg synes det er hårdt...dem uden børn de laller afsted, synes jeg...og lige nu, er jeg bare arrrrgggghhhh over det hele.

Men altså, studie og børn, det er jo luksus...korte dage i pasning og mulighed for at være hjemme ved syge børn.

Og hvis I er to voksne til et barn så bliver der da ingen problemer....læsningen skal bare sættes i system.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

dollygirl

Pernille84 skriver:

Jo det var da så, bare mig der ik kan finde ud af at citere flere gange....

Men held og lykke til dig trådstarter

jo tak hehe

Anmeld

31. marts 2011

dollygirl

mortilj skriver:

jeg læser til finansøkonom med barn og kan altså sagtens få det til at fungere.. Så meget læsestof er der heller ikke, men jura delen kan være meget tør at komme igennem.. du skal være sikker på at din mand vil hjælpe dig, for man kan altså ikke klare alt derhjemme samtidig med lektier osv.. men ellers synes jeg ikke det er slemt.. oppe ved os hedder ikke ikke eksamen endnu, men bundne forudsætninger, og sådan en har jeg lige bestået ved at møde op til 7 foredrag og lave ingenting.. eller jo jeg har taget notater men det er jo ikke så svært bare at sidde og lytte.. Derudover så er det først når praktisk perioden kommer det kan gå hen og blive svært at få til og hænge sammen for der kommer man jo ud og arbejder som en fuldtidsansat kollega..

Rigtig meget held og lykke.. jeg har ikke et sekund fortrud jeg læser til finansøkonom..

årh yes endelig en der læser til det ..

jeg glæder mig vildt meget men er også nervøs ..

Hvor langt er du med uddannelsen? og jeg ved ikke om det her lyder mærkeligt men må jeg skrive til dig hvis jeg har brug for hjælp på et tidspunkt ? og kan jeg få gode råd og hjælp til nogle opgaver ?

Anmeld

31. marts 2011

maria87

go for it... ja man kan sagtens Klare det, men for fanden , det er hårdt og stressende,... specielt her det sidste ½ år jeg har tilbage....

men har da formået at klare det, jeg startede på min uddannelse da min søn var 2 år...

så man kan sagntens, men du skal os gide det! for ellers blir det hårdt...

og det er kun de aller mest nødvendige lektier jeg får lavet! der er ik tid til dem alle... når man os skal være husmor ....

Anmeld

31. marts 2011

An&Jo

lillepuller skriver:

årh yes endelig en der læser til det ..

jeg glæder mig vildt meget men er også nervøs ..

Hvor langt er du med uddannelsen? og jeg ved ikke om det her lyder mærkeligt men må jeg skrive til dig hvis jeg har brug for hjælp på et tidspunkt ? og kan jeg få gode råd og hjælp til nogle opgaver ?

nu fungerer det jo forskelligt fra skole til skole, så hvilken en skal du starte på?? Altså hvilken by??

jeg læser i Aalborg og startede her i februar, så det er selvfølgelig ret nyt, men indtil videre har jeg fint kunne få det til at passe sammen.. vi har for det meste kun 1 fag om dagen hvor undervisningen så er 3 timer af gangen med lærerindført pauser.. men det med at man kun har 1 fag er rart da man så kun skal læse i en bog hver dag..

men ja du skal endelig bare skrive hvis du har lyst..

Anmeld

31. marts 2011

dollygirl

mortilj skriver:

nu fungerer det jo forskelligt fra skole til skole, så hvilken en skal du starte på?? Altså hvilken by??

jeg læser i Aalborg og startede her i februar, så det er selvfølgelig ret nyt, men indtil videre har jeg fint kunne få det til at passe sammen.. vi har for det meste kun 1 fag om dagen hvor undervisningen så er 3 timer af gangen med lærerindført pauser.. men det med at man kun har 1 fag er rart da man så kun skal læse i en bog hver dag..

men ja du skal endelig bare skrive hvis du har lyst..

jeg skal starte i århus .. okay fedt nok . glæder mig .

tusind tak

Anmeld

4. maj 2011

Alína Hólm

det er nemt når man har en rutine

Anmeld

4. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Man kan klare det hvis man vil

Jeg har Liam på 22 måneder og har stadig 2 1/2 år tilbage af min uddannelse. Og bor sammen med Liams far som er salgsleder (han arbejder 45 + timer hver uge)

Jeg synes sagtens det kan lade sig gøre, jeg læser lektier når Liam sover eller hvis jeg har en dag hvor jeg ikke skal møde op på skolen, så kommer Liam i dagpleje og jeg læser lektier/laver opgaver eller mødes med min studiegruppe.

Ind imellem opstår der selvfølgelig situationer der gør det svært, hvis Liam bliver syg eller jeg ikke kan nå at hente ham fra DP, men der er som oftest forståelse fra skolen og mine medstuderende. Bare man viser at man gerne VIL have det til at fungere!

Så bare kast dig ud i det

Anmeld

4. maj 2011

chael

lillepuller skriver:

Heeeeyy girls

Jeg skal snart starte på mit studie til august og læse til finansøkonom som vare i 2 år .. der er masser af læsestof har jeg hørt .. og jeg har den min dejlige søn og dejlige mand ..

Men men hvordan har i det med det hele? ,, er det meget hårdt ? med nattesøvnen, lektier , eksamene og bare generelt overskud til det hele .. kan man klar det ?

Jeg er studerende med 2 børn og nummer 3 på vej.

Jeg er igang med kontorassistent uddannelsen, gerne som lægesekretær, og jeg er færdig med grundskole til sommer.

Så har jeg barsel og til november 2012, håber jeg at jeg kan starte på lægesekretær skolen. Og så har jeg 2 år der, med 3 børn.

Indtil videre har det ikke været noget problem, man bliver ikke just rig af det, men jeg har haft mere tid til mine børn mens de har været små, end hvis jeg skulle passe et 37 timer job.

*Camilla 19+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.