Dem under uddannelse med barn, hvordan klar i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.314 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

dollygirl

Heeeeyy girls

Jeg skal snart starte på mit studie til august og læse til finansøkonom som vare i 2 år .. der er masser af læsestof har jeg hørt .. og jeg har den min dejlige søn og dejlige mand ..

Men men hvordan har i det med det hele? ,, er det meget hårdt ? med nattesøvnen, lektier , eksamene og bare generelt overskud til det hele .. kan man klar det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Sofia24

Hej  

Jeg genoptog mit studie da Silas var 6 mdr og det går fint. Jeg er ikke til undervisning hver dag, men 3 dage om ugen - nogle gange 4. Resten klare jeg så hjemmefra.

Her gør vi sådan så de dage jeg er afsted, har jeg både undervisning og får læst lidt i pauserne. Om aftenen er der så lidt læsning igen efter Silas er puttet ca 19.30

Det er da hårdt når man hellere vil flyde i sofaen efter en hård dag, men det er til at holde til

Du er velkommen hvis du vil vide mere...

Anmeld

31. marts 2011

Pernille84

Du skal selvfølgelig lige ind i en rytme, som passer til dig og dit barn. Men nu har jeg fået begge mine børn under uddannelse, og jeg synes det er gået utrolig fint Det er faktisk nemmere at få børn under uddannelse synes jeg, men har mere tid og mere frihed, end hvis man var på arbejdsmarkedet

Anmeld

31. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

lillepuller skriver:

Heeeeyy girls

Jeg skal snart starte på mit studie til august og læse til finansøkonom som vare i 2 år .. der er masser af læsestof har jeg hørt .. og jeg har den min dejlige søn og dejlige mand ..

Men men hvordan har i det med det hele? ,, er det meget hårdt ? med nattesøvnen, lektier , eksamene og bare generelt overskud til det hele .. kan man klar det ?

Ja, selvfølgelig kan du klare det.... Hvis du selv er indstillet på at VILLE klare det. Jeg har været studerende siden jeg fik min ældste datter på 6 år og er det i øvrigt stadig, og jeg har faktisk altid set det som befriende. Tænk på at du kan læse/skrive opgave når dine børn sover, eller hvis du selv har lidt tidligere fri en dag.... Så henter du da bare børnene lidt senere. Eller hvis du har syge børn, så er det nemmere at holde en fridag som studerende, fremfor hvis man var på arbejdsmarkedet. Jeg kan kun anbefale det - og personligt, så elsker jeg livet som studerende med børn

Anmeld

31. marts 2011

Sofia24

Pernille84 skriver:

Du skal selvfølgelig lige ind i en rytme, som passer til dig og dit barn. Men nu har jeg fået begge mine børn under uddannelse, og jeg synes det er gået utrolig fint Det er faktisk nemmere at få børn under uddannelse synes jeg, men har mere tid og mere frihed, end hvis man var på arbejdsmarkedet

Enig... Det er en af de gode fordele

Anmeld

31. marts 2011

Pernille84

Sofia24 skriver:

Enig... Det er en af de gode fordele

Ja, så mange gange held og lykke Jeg er igang med pædagoguddannelsen nu, og jeg synes at jeg er meget fri i forhold til barnets første sygdag og til at hente osv

Anmeld

31. marts 2011

dollygirl

Sofia24 skriver:

Hej  

Jeg genoptog mit studie da Silas var 6 mdr og det går fint. Jeg er ikke til undervisning hver dag, men 3 dage om ugen - nogle gange 4. Resten klare jeg så hjemmefra.

Her gør vi sådan så de dage jeg er afsted, har jeg både undervisning og får læst lidt i pauserne. Om aftenen er der så lidt læsning igen efter Silas er puttet ca 19.30

Det er da hårdt når man hellere vil flyde i sofaen efter en hård dag, men det er til at holde til

Du er velkommen hvis du vil vide mere...

okay tak for svaret .. jeg er lidt bekymret over om jeg kan overhovedet klar uddannelsen og kan jeg nu bestå det .. håber virkelig jeg kan..

Anmeld

31. marts 2011

An&Jo

lillepuller skriver:

Heeeeyy girls

jeg læser til finansøkonom med barn og kan altså sagtens få det til at fungere.. Så meget læsestof er der heller ikke, men jura delen kan være meget tør at komme igennem.. du skal være sikker på at din mand vil hjælpe dig, for man kan altså ikke klare alt derhjemme samtidig med lektier osv.. men ellers synes jeg ikke det er slemt.. oppe ved os hedder ikke ikke eksamen endnu, men bundne forudsætninger, og sådan en har jeg lige bestået ved at møde op til 7 foredrag og lave ingenting.. eller jo jeg har taget notater men det er jo ikke så svært bare at sidde og lytte.. Derudover så er det først når praktisk perioden kommer det kan gå hen og blive svært at få til og hænge sammen for der kommer man jo ud og arbejder som en fuldtidsansat kollega..

Rigtig meget held og lykke.. jeg har ikke et sekund fortrud jeg læser til finansøkonom..

Anmeld

31. marts 2011

Sofia24

Pernille84 skriver:

Ja, så mange gange held og lykke Jeg er igang med pædagoguddannelsen nu, og jeg synes at jeg er meget fri i forhold til barnets første sygdag og til at hente osv

tak for dit "held og lykke" men var det ikke til tråd-starter

Anmeld

31. marts 2011

Pernille84

Sofia24 skriver:

tak for dit "held og lykke" men var det ikke til tråd-starter

Jo det var da så, bare mig der ik kan finde ud af at citere flere gange....

Men held og lykke til dig trådstarter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.