Farvning af tøj - Nogen erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.405 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. marts 2011

VictorsMoar

Kære alle I fantastiske mødre og mødre-to-be

Er der nogen af jer, der har prøvet at farve tøj? I mit tilfælde vil jeg bare gerne friske nogle sorte bluser op igen (med sort farve).

Har I prøvet det, og kan I anbefale et mærke?

TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Hvem?

Kære alle I fantastiske mødre og mødre-to-be

Er der nogen af jer, der har prøvet at farve tøj? I mit tilfælde vil jeg bare gerne friske nogle sorte bluser op igen (med sort farve).

Har I prøvet det, og kan I anbefale et mærke?

TAK

Jeg gør det tit, med sort og hvidt tøj, det er super nemt og bliver rigtig fint.

Jeg køber også tit bare hvide stofbleer (når de ex har mange på tibud) så en blå eller grøn eller hva nu farve du vil ha dem og så farver dem, det er nemt og flot.

Jeg plejer bare at købe farverne i Bilka, husk 500g salt

Anmeld

31. marts 2011

VictorsMoar

SanneBoe skriver:

Jeg gør det tit, med sort og hvidt tøj, det er super nemt og bliver rigtig fint.

Jeg køber også tit bare hvide stofbleer (når de ex har mange på tibud) så en blå eller grøn eller hva nu farve du vil ha dem og så farver dem, det er nemt og flot.

Super - tusind tak for hurtig og brugbart svar 

Det vil jeg købe i morgen

Ha' en fremragende dag

Anmeld

31. marts 2011

Hvem?

VictorsMoar skriver:

Super - tusind tak for hurtig og brugbart svar 

Det vil jeg købe i morgen

Ha' en fremragende dag

Det var da så lidt - held og lykke

Mange tak og i li måde

Anmeld

31. marts 2011

VictorsMoar

SanneBoe skriver:

Det var da så lidt - held og lykke

Mange tak og i li måde

TAK

Anmeld

31. marts 2011

Mor1012

SanneBoe skriver:

farver man det i maskinen og hvor skal saltet hen? er det alm fin salt eller groft

knus

Anmeld

31. marts 2011

Hvem?

Emilie2010 skriver:

farver man det i maskinen og hvor skal saltet hen? er det alm fin salt eller groft

knus

Ja, du smider bare det du vil farve ind i maskinen, hælder 500g groft salt ud over samt pulveret fra farven, og vasker på et alm. vaskeprgram på 40g. (uden forvask) - super nemt

Plejer li sætte skylleprogrammet på efter endt farvning, så det hele er ude af vaskemaskinen inden du skal vil at vaske snavset tøj.

Anmeld

31. marts 2011

Mor1012

SanneBoe skriver:

Ja, du smider bare det du vil farve ind i maskinen, hælder 500g groft salt ud over samt pulveret fra farven, og vasker på et alm. vaskeprgram på 40g. (uden forvask) - super nemt

Plejer li sætte skylleprogrammet på efter endt farvning, så det hele er ude af vaskemaskinen inden du skal vil at vaske snavset tøj.

ok super ihhh det vil jeg med vores betræk til sofa skal der også sæbe i maskinen

Anmeld

31. marts 2011

Hvem?

ok super ihhh det vil jeg med vores betræk til sofa skal der også sæbe i maskinen

Nej, ingenting udover farven og saltet inde i trumlen, jeg plejer dog at vaske det "rigtigt" når farvevasken er ovre

Anmeld

31. marts 2011

PsychedeliC

Min mor farver ofte tøj hvis det har fået pletter og hver gang har sygningen på tøjet ikke taget imod farve. Så vi har nogle undertrøjer der er sorte med hvid sygning, det er knap så pænt. Det er også vigtigt at vaske tøjet grundig efter farvning for vi har noget tøj som er blevet lyserødt fordi vi har troet det var vasket nok ud. Vi har brugt en som netto nogle gange har på tidbud. Sådan en sort pakke. Men ellers er selve farvningen god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.