At filme fødslen - for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Julieogbaby

Jeg går så småt at forbereder mig mentalt på den kommende fødsel, blandt andet om det er noget vi skal have filmet. Grunden til jeg gerne vil, er at jeg tror man er ret langt væk under forløbet og det derfor ville være rart at have muligheden for at kunne se det hele bagefter. Synes det ville være ærgeligt hvis der er mange ting man ikke husker, eller opdager, og så aldrig have muligheden for at genopleve det - en så stor begivenhed. På den anden side tror jeg, at jeg ville finde det ubehaeligt og akavet at blive filmen under en fødsel. Det er kun min kæreste der skal med, da vi ønsker at have oplevelsen for os selv, men han skal bestemt ikke holde et kamera - han skal holde min hånd! Så lidt et dilemma

Hvad er jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Kløver

Julieogbaby skriver:

Jeg går så småt at forbereder mig mentalt på den kommende fødsel, blandt andet om det er noget vi skal have filmet. Grunden til jeg gerne vil, er at jeg tror man er ret langt væk under forløbet og det derfor ville være rart at have muligheden for at kunne se det hele bagefter. Synes det ville være ærgeligt hvis der er mange ting man ikke husker, eller opdager, og så aldrig have muligheden for at genopleve det - en så stor begivenhed. På den anden side tror jeg, at jeg ville finde det ubehaeligt og akavet at blive filmen under en fødsel. Det er kun min kæreste der skal med, da vi ønsker at have oplevelsen for os selv, men han skal bestemt ikke holde et kamera - han skal holde min hånd! Så lidt et dilemma

Hvad er jeres erfaring?

min mor var med da min moster skulle føde i sin tid, og der måtte hun kun filme i tiden op til, og ikke under selve fødslen, og tror ikke det er tilladt at filme, ikke mig bekendt, så er måske en ting der er værd at finde ud af i første omgang Men kan sagtens følge dig

Anmeld

30. marts 2011

kiwifrugten

Jeg får min mor til at filme når Petra blir lagt op på brystet :-D

Anmeld

30. marts 2011

Anitta Kristiansen

jeg har hørt at bare det at tage billeder når selve fødslen er igang ikke er tilladt. de smider en ud og siger det må vente. men de kan både stresse dem og den gravide. men prøv at tag en snak med stedet og høre, for vil da være træls at planlægge det men ikke kan få lov. jeg har en veninde der tager billeder lige så snart den er kommet ud dog ikke under fødslen.  

Anmeld

30. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Hejsa . .

til at filme en fødsel

Har nu ikke prøvet at filme en fødsel, men ville gerne, 2. gang glemte vi nemlig at gøre det, det var ellers meningen.

1 gang fødte jeg på sygehus, dejlig oplevelse tog 5 timer fra første vee ca. var 15 min på fødegangen før jeg fødte, så havde nær født i bilen!

2 gang fødte jeg så hjemme, da jeg føder hurtigt , super go oplevelse, som vi glemte at filme, fødte samtidig i vand, tog 1 ½ time fra første vee. JM nåede at være der i 20 min før jeg fødte, og hun blev ellers ringet på med det samme og stormede ud af døren

3 gang (prøver at blive gravid ) skal det os være hjemme, ellers føder jeg i bil, og os fordi at sidst var fantastisk oplevese, og så må vi endelig huske at en skal filme, kunne være rigtig fedt

Begge gange havde vi i alt med mig selv været 6 personer med til fødslen, og ville gerne have haft mandens mormor med og storesøsteren med os der 2 gang, men hun sov i sin seng ;P haha. Og mormoren var syg. Men ja, har intet imod et kamera filmer mig : ) Tror bare vi må have en person mere med til fødslen så, da 3 tager billeder og så skal 1 filme ;D Men skal skam nok finde en som vil med, tror det bliver mandens moster måske, så er der vist heller ikke plads til flere

Anmeld

30. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Anitta Kristiansen skriver:

jeg har hørt at bare det at tage billeder når selve fødslen er igang ikke er tilladt. de smider en ud og siger det må vente. men de kan både stresse dem og den gravide. men prøv at tag en snak med stedet og høre, for vil da være træls at planlægge det men ikke kan få lov. jeg har en veninde der tager billeder lige så snart den er kommet ud dog ikke under fødslen.  

Det lyder ski mærkeligt haha. Jeg havde 2 "fotografer" med under 1 fødsel på Holbæk sygehus, dejlig rolig oplevelse med hygge, grin og sjov, samtidig en koncentreret JM. Og min mor fik da os et godt billede lige da lille pigen poppede ud ;D Og ja, havde sagt både til hende og til JM at min mor bare skulle fyyyyyre den max af, så det gjorde hun, og min farmor med : ) Troede man selv bestemte, sådan er det da på Holbæk i hvert på Holbæk : )

Hvor var det henne da ?

Anmeld

30. marts 2011

IAH

Jeg fødte i januar. Det er filmet.

Min mand stillede kameraet, så det pegede i mod de steder jeg sad og lå. Han gik ikke rundt med kameraet. Derfor har vi fødslen på film.

Jeg er glad for det nu, ikke at jeg sidder og ser det tit. Men det er rart at have for jeg har glemt meget af forløbet.

iben

Anmeld

30. marts 2011

Anitta Kristiansen

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Det lyder ski mærkeligt haha. Jeg havde 2 "fotografer" med under 1 fødsel på Holbæk sygehus, dejlig rolig oplevelse med hygge, grin og sjov, samtidig en koncentreret JM. Og min mor fik da os et godt billede lige da lille pigen poppede ud ;D Og ja, havde sagt både til hende og til JM at min mor bare skulle fyyyyyre den max af, så det gjorde hun, og min farmor med : ) Troede man selv bestemte, sådan er det da på Holbæk i hvert på Holbæk : )

Hvor var det henne da ?

så er det nok anderledes i aalborg for kender flere der ikke fik lov til det men hvis man aftaler det er der hvertfald ikke i tvivl om det er okay  

Anmeld

30. marts 2011

twinny

puhhha, jeg ville ikk have filmet min fødsel. ved ikk hvorfor kan bare ikk li tanken.

Anmeld

30. marts 2011

Anitta J

hejsa
jeg har godt nok ikke fået filmet hele min fødsel, men fik taget billeder under hele forløbet, fra start til slut.. så ser man dem hurtigt nok, er det næsten som film hehe..
jeg lagde overhovedet ikke mærke til at der blev taget billeder og hun blev ikke på noget tidspunkt bedt om at stoppe med at tage billeder eller noget. så tror da det er helt ok, alt efter hvordan fødslen forløber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.