alternative barnepiger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

henh01

DAs mor skriver:

Hvor ville du ellers gøre af ham???

Du er da nødt til at lægge ham fra dig, når du skal lave mad... Det er da også kun godt for ham at komme ned at lægge på maven!

Det er også rigtigt, men det bliver bare aldrig rigtig godt når han er sulten og øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

SussieThyssen

henh01 skriver:

Det er mere fordi det bliver hver gang han skal have mad de dage kæresten er på døgn. Men jeg har ikke rigtig andre muligheder.

Jep kender meget til "enerbørn" har skrevet opgave om det og har sørme stødt på mange af den kalipre i mit erhverv som pædagog. Føler bare nogen gange at jeg overhovedet ikke har været sammen med ham, men det er nok mere fordi jeg ikke gav ham fra mig de første 3 mdr

Jamen så ved du jo også godt hvad jeg snakker om..og ved jo godt at du ikke gør ham nogen tjeneste ved at slæbe rundt på ham hele tiden.
Så lav du bare dine andre gøremål ind imellem.
Han skal nok sige til hvis han føler sig forsømt.

Anmeld

29. marts 2011

LinLin

henh01 skriver:

Det er også rigtigt, men det bliver bare aldrig rigtig godt når han er sulten og øv

Jeg forstår dig godt. Adam er også flaskebarn og da han var helt lille var det bare NU! når han blev sulten. Han skreg og skreg så man fik helt sved på panden og forsøgte at skynde på mikroen!

Anmeld

29. marts 2011

Maja_4000

Vores sp siger at det er vigtigt at børnene også lærer at ligge selv på f.eks. et legetæppe - Hun er ikke særlig glad for skråstole :b

Anmeld

29. marts 2011

Isabella_mor

man skal jo heller ikke slæbe rundt på sit barn 24/7.. de skal jo også lære på et tidspunkt at mor ikke altid er der... og baby skal jo også udvikles. og så er det jo fint at baby bliver lagt på maven så kan den træne sin ryg ved at løfte hovedet imens du lige ordner det du skal... 

Anmeld

29. marts 2011

kamtok

henh01 skriver:

Hejsa

Det er gået op for mig at jeg ofte kommer til at bruge skråstolen og legetæppet som en slags barnepige, og jeg får møg dårlig samvittighed. Sagen er den at manden arbejder på døgn inst og mit barn er flaskebarn  Dårlig kombi..

Når han bliver sulten sætter jeg ham i skråstrolen mens jeg laver flasken da jeg jo ikke bare kan hive madpakkerne frem Når jeg laver hans grød, storesøsters og min aftensmad og når jeg vasker op og ordner flasker så hænger han på mine arme eller i den forbandet skråstol. Stolen bliver KUN brugt når jeg ikke har andre muligheder, men foruden det ligger han måske 2*20 min på legetæppet på maven i 10 min og på ryggen i 10 min - mens jeg sidder ved siden af og snakker med ham.. (som regel)

Er der grund for at have dårlig samvittighed over så stort forbrug af skråstol? -altså han sidder der jo ikke i særlig lang tid af gangen, men min ryg er bare ikke skruet sammen til at kunne slæbe på ham 24/7. Og nu er det jo langt fra hver dag min kæreste er på døgn - han arbejder som regel 2 gange om ugen hvor han er væk fra morgen til aften (eller har døgn) og så er han på job i 5 timer om dagen ud over og det er i denne periode skråstolen kommer i brug..

Andre alternativer? Og hvad gør I andre når I er alene hjemme og maden til den lille skal laves?

Jeg synes overhovedet ikke det er overforbrug af hverken skråstol eller legetæppe.

Vi har en babybjörn skråstol og min dreng ELSKER at sidde i den, specielt fordi han selv kan få den til at vippe,, og den er jo lavet så de "sidder" og får dårlig ryg af det.
 Han elsker også sit legetæppe og ligger der det meste af dagen, når han ikke spiser eller sover. Nogle gange sidder jeg dernede sammen med ham og andre gange ligger han for sig selv - og han kan sagtens brænde 20 min. af alene dernede. Jeg skifter mellem at lægge ham på maven og på ryggen. Han mosler rundt dernede som blev han betalt for det.
Der er ingen grund til at have dem hængende på armen konstant, det er ikke styrkende for dem og deres motorik, og det er ikke godt for vores rygge.

Der er ingen grund til dårlig samvittighed overhovedet!

Anmeld

29. marts 2011

mor_sabina

Jeg forstår nok ikke rigtig din samvittighedkvaler, men mpske er det fordi jeg læser det forkert: men tænker du at du har dårlig samvittighed over at han ikke hænger på din arm mens du laver mad og andet eller over at han sidder i skråstolen?

Personlig har jeg med den første været total modstander af skråstol og har slet ikke haft den indenfor mine døre, jeg gik ind for at han skulle ligge på gulvet og udvikle sig. Men han hang bestemt ikke på en arm konstant, der skal jo også gøres noget, men tror han udvikler sig bedre.

Men jeg må da indrømme at jeg så sent som idag, har sendt bud efter en skråstol til at hjælpe mig nu lillebror er kommet til verdenen. Der er simpelthen ike altid hænder nok, og han er ikke altid tilfreds med at ligge selv, så nu må det afprøves.

Men jeg synes bestemt ikke du skal have dårlig samvitteghed over at de nogle gange må ligge selv, men skråstolen kan da diskuteres, men tror da ikke de får varige men fordi man 'babysitter' med den indimellem.

Men fej du bare den dårlige samvittighed af vejen, de vil såmænd sikekrt gerne nyde verden lidt uden at der er en der digge digger konstant

Anmeld

29. marts 2011

henh01

mor_sabina skriver:

Jeg forstår nok ikke rigtig din samvittighedkvaler, men mpske er det fordi jeg læser det forkert: men tænker du at du har dårlig samvittighed over at han ikke hænger på din arm mens du laver mad og andet eller over at han sidder i skråstolen?

Personlig har jeg med den første været total modstander af skråstol og har slet ikke haft den indenfor mine døre, jeg gik ind for at han skulle ligge på gulvet og udvikle sig. Men han hang bestemt ikke på en arm konstant, der skal jo også gøres noget, men tror han udvikler sig bedre.

Men jeg må da indrømme at jeg så sent som idag, har sendt bud efter en skråstol til at hjælpe mig nu lillebror er kommet til verdenen. Der er simpelthen ike altid hænder nok, og han er ikke altid tilfreds med at ligge selv, så nu må det afprøves.

Men jeg synes bestemt ikke du skal have dårlig samvitteghed over at de nogle gange må ligge selv, men skråstolen kan da diskuteres, men tror da ikke de får varige men fordi man 'babysitter' med den indimellem.

Men fej du bare den dårlige samvittighed af vejen, de vil såmænd sikekrt gerne nyde verden lidt uden at der er en der digge digger konstant

Nej det er fordi jeg ofte er alene hele dagen og derfor bliver det ofte han ligger for sig selv og her får jeg dårlig samvittighed over ikke at være så meget sammen med ham.

Anmeld

29. marts 2011

mor_sabina

henh01 skriver:

Nej det er fordi jeg ofte er alene hele dagen og derfor bliver det ofte han ligger for sig selv og her får jeg dårlig samvittighed over ikke at være så meget sammen med ham.

Det kan jeg sagtens sætte mi gind, jeg kan da også føle mig utilstrækkelig nåpr min mand arbjeder længe. Men ved du hvad jeg tror simpelthen den dårlige samvittighed flytter ind når man bliver mor, og det er nok næsten mere normalt at have dårlig samvittighed over det ene og det andet end sket ikke. Men jeg er sikker på at du gør det helt til ug og slange, og igen så nyder de sikkert at se verden lidt på egen hånd
Herhjemme må lillebror altså også engang imellem græde mens storebror får ren ble, man kan jo bare ikke det hele, og det passer jo bedst at de har brug for en samtidig og græder samtidig

Anmeld

29. marts 2011

miinimeal

albert kan sagtens ligge alene, kan slet ikke have tanken om at han skal være ved det varme komfur når jeg laver mad, så ja der sidder han i sin højstol og kigger på eller ligger på sin legeplads indtil han ikke gider det mere, så kommer han i højstolen med lidt legetøj(;

om natten når han en sjælden gang vågner ja så ligger han altså i sengen mens jeg laver hans flaske, det tager for lang tid at have ham med når det skal gå stærkt,

så nej ikke hav dårlig samvittighed bestemt ikke, det kunne du have hvis du havde 40 arme, men da jeg regner med du kun har 2 så skal du bestemt ikke have fårlig samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.