henh01 skriver:
Hejsa
Det er gået op for mig at jeg ofte kommer til at bruge skråstolen og legetæppet som en slags barnepige, og jeg får møg dårlig samvittighed. Sagen er den at manden arbejder på døgn inst og mit barn er flaskebarn
Dårlig kombi..
Når han bliver sulten sætter jeg ham i skråstrolen mens jeg laver flasken da jeg jo ikke bare kan hive madpakkerne frem
Når jeg laver hans grød, storesøsters og min aftensmad og når jeg vasker op og ordner flasker så hænger han på mine arme eller i den forbandet skråstol. Stolen bliver KUN brugt når jeg ikke har andre muligheder, men foruden det ligger han måske 2*20 min på legetæppet på maven i 10 min og på ryggen i 10 min - mens jeg sidder ved siden af og snakker med ham.. (som regel)
Er der grund for at have dårlig samvittighed over så stort forbrug af skråstol? -altså han sidder der jo ikke i særlig lang tid af gangen, men min ryg er bare ikke skruet sammen til at kunne slæbe på ham 24/7. Og nu er det jo langt fra hver dag min kæreste er på døgn - han arbejder som regel 2 gange om ugen hvor han er væk fra morgen til aften (eller har døgn) og så er han på job i 5 timer om dagen ud over og det er i denne periode skråstolen kommer i brug..
Andre alternativer? Og hvad gør I andre når I er alene hjemme og maden til den lille skal laves?
Nej ved du nu hvad søde ven.
Du skal overhovedet ikke have spor dårlig samvittighed fordi du nogle gange om dagen lader ham ligge selv eller sidde i sin skråstol.
Hvad pokker tror du vi andre har gjort, for ikke at tale om de mødre med mange børn.
Man skal da sørge for at barnet også lærer at ligge, sidde og lege alene.
Det er en fejl at tro, at de hele tiden skal stimuleres og bæres på.
Så får du en lille trold, som kun kan fungere hvis der er fuld focus på hele tiden, og det er et marreridt.
Man taler meget i pædagokredse om børn fra "jeg-generationen".
Det er ganske enkelt et barn, som er vokset op med at være centrum hele tiden, og som ikke kan noget selv, som hele tiden vil have, at en voksen skal se på dem og som vil have den fulde opmærksomhed 24/7, og de er helt ærligt kun til besvær.
SÅ lad du bare den bette lege selv ind imellem..hygge sig på sit tæppe, i kravlegården og i skråstolen, og lav du bare andre ting imedens.
Når først man har 3 børn, så er der ikke tid til at rende rundt med en lille på armen, andet end når det er nødvendigt. 

Kærligst
Sussie
Anmeld