Spørgsmål til jer, som har den fulde forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Fordi hans eks hiver ham i retten konstant, og nu vil hun i retten for at få den fulde forældre myndighed, det vil koste min ven 20.000kr og det har han ikke råd til, udover det tager det meget hårdt på ham at hun altid er efter ham, selvom han gør sit bedste :-( så han overvejede bare at lade hende få den fulde forældremyndighed, så kan det være hun ville lade ham være, men han vil selvfølgelig ikke miste samværet med sin søn.

moderen kan ikke bestemme hvor meget faderen må se sit barn. uanset om hun har fuld forældre myndighed eller ej. der findes rådgivning hos statsforvaltningen. de kan hjælpe forældrene med at blive enige. de fastsætter også regler for samhver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Tak for hjælpen

Anmeld

29. marts 2011

wamse

Anonym skriver:

Hej

Jeg tillader mig at skrive som anonym, da jeg ikke vil blive "genkendt" af folk, da dette emne er lidt følsomt for mig.

Men spørgsmålet til jer som har den fulde forældremyndighed er om i kan "bestemme" hvor meget den anden forældre må se jeres barn? Altså har i indflydelse på dette?

Jeg har den fulde forældremyndighed over vores datter, men det har intet med samværet at gøre. Samværet er vi ved at få afgjort ved statsforvaltningen pt.

Anmeld

29. marts 2011

Fabienne

Det koster ikke 20.000 for sådan en omgang hvis den er ukompliceret.

Vi betalte små 5000 for en anden meget kompliceret sag (og lang) i forbindelse med barn...

Hvis han tjener under en vis grænse kan han få fri proces.

Anmeld

29. marts 2011

Fabienne

minumumssamværet hedder forøvrigt hver 14 dag så vidt jeg husker, og det kan moren IKKE pille ved, medmindre barnet bliver hørt og har andre ønsker.

Hvorfor skal hun have fuld forældremyndighed bare fordi hun ikke kan samarbejde? Det er hans ret at være med i beslutninger om barnet og har de regelmæssigt samvær og han elelrs er fornuftig og velfungerende, så kan jeg ikke se at han skulle afgive den. Det er jo ikke ligefrem en jomfrufødsel, vel?

Trist med de kvinder som først tænker over konsekvensen ved at få børn, når de først står som enlige forældre. Der er virkelig nogle som ikke tænker på at de altså ikke slipper for faren, bare fordi de ikke bor sammen mere, han er en del af deres liv for evigt i større eller mindre grad.

Anmeld

30. marts 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Fordi hans eks hiver ham i retten konstant, og nu vil hun i retten for at få den fulde forældre myndighed, det vil koste min ven 20.000kr og det har han ikke råd til, udover det tager det meget hårdt på ham at hun altid er efter ham, selvom han gør sit bedste :-( så han overvejede bare at lade hende få den fulde forældremyndighed, så kan det være hun ville lade ham være, men han vil selvfølgelig ikke miste samværet med sin søn.

Nu om stunder tildeles fuld forældremyndighed sjældent alene til moderen - med mindre faderen ruller rundt på ryggen og bare giver efter og skriver under - så det kan absolut ikke tilrådes.

Hvis hun ønsker at hive ham i retten - og i øvrigt intet har på ham - så vil hun tabe sagen meget hurtigt og stå med alle udgifter til retssagen selv, - men jeg tvivler nu på, at der er nogen advokat, der vil påtage sig sagen, for hun er sikker på at tabe, hvis han er et velfungerende menneske, der kan sørge for sit barn og i øvrigt overholder de aftaler, der er besluttet omkring samvær osv.

Det vil formentligt ikke gøre samarbejdet nemmere, hvis han giver efter og giver fuld forældremyndighed, da hun så bare vil stille med flere urimelige krav, det lyder ikke, som om hun nogensinde har tænkt sig at holde op - så jeg ville nok tage kampen op med hende i stedet, det lyder som om hun kunne trænge til at få at vide, hvor skabet skal stå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.