Anonym skriver:
Fordi hans eks hiver ham i retten konstant, og nu vil hun i retten for at få den fulde forældre myndighed, det vil koste min ven 20.000kr og det har han ikke råd til, udover det tager det meget hårdt på ham at hun altid er efter ham, selvom han gør sit bedste :-( så han overvejede bare at lade hende få den fulde forældremyndighed, så kan det være hun ville lade ham være, men han vil selvfølgelig ikke miste samværet med sin søn.
Nu om stunder tildeles fuld forældremyndighed sjældent alene til moderen - med mindre faderen ruller rundt på ryggen og bare giver efter og skriver under - så det kan absolut ikke tilrådes.
Hvis hun ønsker at hive ham i retten - og i øvrigt intet har på ham - så vil hun tabe sagen meget hurtigt og stå med alle udgifter til retssagen selv, - men jeg tvivler nu på, at der er nogen advokat, der vil påtage sig sagen, for hun er sikker på at tabe, hvis han er et velfungerende menneske, der kan sørge for sit barn og i øvrigt overholder de aftaler, der er besluttet omkring samvær osv.
Det vil formentligt ikke gøre samarbejdet nemmere, hvis han giver efter og giver fuld forældremyndighed, da hun så bare vil stille med flere urimelige krav, det lyder ikke, som om hun nogensinde har tænkt sig at holde op - så jeg ville nok tage kampen op med hende i stedet, det lyder som om hun kunne trænge til at få at vide, hvor skabet skal stå.
Anmeld