Spørgsmål til jer, som har den fulde forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg tillader mig at skrive som anonym, da jeg ikke vil blive "genkendt" af folk, da dette emne er lidt følsomt for mig.

Men spørgsmålet til jer som har den fulde forældremyndighed er om i kan "bestemme" hvor meget den anden forældre må se jeres barn? Altså har i indflydelse på dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Maja88

Anonym skriver:

Hej

Jeg tillader mig at skrive som anonym, da jeg ikke vil blive "genkendt" af folk, da dette emne er lidt følsomt for mig.

Men spørgsmålet til jer som har den fulde forældremyndighed er om i kan "bestemme" hvor meget den anden forældre må se jeres barn? Altså har i indflydelse på dette?

mener en far har ret til hver 14 dag

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja okay, men kan man så tage den ret fra ham på nogen måde? ikke fordi jeg har tænkt mig det, det er en af mine venner som står i den situation nemlig.

Anmeld

29. marts 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Hej

Nej, samvær med barnet har INTET med den fulde forældremyndighed at gøre.

Anmeld

29. marts 2011

smølfine

Anonym skriver:

Hej

Forældremyndighed og samvær har intet med hinanden at gøre. En far har ret til at se sit barn på trods af at moderen har den fulde forældremyndighed og selvfølgelig omvendt. Og det er ikke moderen der bestemmer om faderen skal se barnet. hvis de ikke er eninge om samværet, kan de gå i statsforvaltningen og få hjælp til at få fastsat samværet.

Håber det er svar nok.

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Okay tak for svar. Min ven er bange for hans eks vil gøre så han aldrig kan se sin dreng, hvis han giver hende den fulde forældremyndighed..

Anmeld

29. marts 2011

nvm

Anonym skriver:

Hej

ja hvis faren ikke går til statsforvaltningen, er det jo som regl moren der bestemmer.

men hvis han gør, så er det SF der laver en plan for samvær.

ved det da jeg selv står det sted

Anmeld

29. marts 2011

henh01

SFV kan oplyse dig om hvormeget faren har ret til ift barnets alder

Fuld forældremyndighed gør egentlig kun det at du - i grove træk - ikke behøver hans samtykke til skoleskift, pas osv

Anmeld

29. marts 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Okay tak for svar. Min ven er bange for hans eks vil gøre så han aldrig kan se sin dreng, hvis han giver hende den fulde forældremyndighed..

Hvorfor give hende den fulde forældremyndighed? Heldigvis er reglerne lavet om, så moderen har meget svært ved at få fuld forældremyndighed i forhold til tidligere, hvor hun bare skulle søge det, så blev det bevilget. Er der noget specielt, der gør, at han synes, det kunne være en fordel?

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Fordi hans eks hiver ham i retten konstant, og nu vil hun i retten for at få den fulde forældre myndighed, det vil koste min ven 20.000kr og det har han ikke råd til, udover det tager det meget hårdt på ham at hun altid er efter ham, selvom han gør sit bedste :-( så han overvejede bare at lade hende få den fulde forældremyndighed, så kan det være hun ville lade ham være, men han vil selvfølgelig ikke miste samværet med sin søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.