Sikke hurtigt man glemmer (baby halløj)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. oktober 2008

Anja

Jeg har en ide om at Elias vågnede 2-3 gange om natten for at blive amme de første mdr, men måske husker jeg helt forkert. De sidste to nætter har Esther sovet vildt godt. I nat sov hun 22.00-3.15. Hun vågnede ikke, men jeg tog hende op da jeg vågnede med mælk ud over det hele og et bryst der var ved at spænge . Kan ikke huske hvordan det er, om man bør/ikke bør tage børnene op til et måltid. Nåh, men hun spiste mens hun sov, pruttede, fik ren ble og sov igen kl 3.45. Så vågnede hun kl 6.15, spiste og sov videre igen til kl 9.00 ...... Synes det er vildt nemt !

Kan I andre huske, hvor ofte de små spiste om natten ??

Jeg synes det er vildt så hurtigt man bare har glemt alt det baby-halløj.

Håber det er okay, at jeg smider sådan et indlæg, selvom det handler om Esther og ikke om vores 15 mdrs børn

Anja, som er alene hjemme med Esther da alle 3 drenge er taget i svømmehallen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2008

Astrid P

Selvfølgelig er det da i orden, det er herligt at høre om lille Esther. Jeg blev faktisk helt amme-nostalgisk da jeg læste det, det er virkelig noget af det jeg kan savne ved den der baby-tid.
Jeg kan ikke huske hvor tit Smilla vågnede i de første måneder, men det var vel også sådan hver 3.-4. time vil jeg tro.

Anmeld

19. oktober 2008

Loggidut

det kan jeg! men jeg kan ikke bruges til noget som helst her...
vi fik jo direkte besked på at tif skulle spise hver 3. time, om hun ville det eller ej, netop fordi hun var så lille, og havde haft gulsot...

så vi havde fået direkte besked på det...

men når nu Esther er så fin, så skal du vel bare nyde at hun har et godt sovehjerte...

hvad siger Elias i grunden til hende?

oh, det er sgu herligt at du bringer os tilbage til den spæde start...så skal vi bare lige have alle de andre gravumse med på banen

Anmeld

19. oktober 2008

Anja

Loggidut skriver:

det kan jeg! men jeg kan ikke bruges til noget som helst her...
vi fik jo direkte besked på at tif skulle spise hver 3. time, om hun ville det eller ej, netop fordi hun var så lille, og havde haft gulsot...

så vi havde fået direkte besked på det...

men når nu Esther er så fin, så skal du vel bare nyde at hun har et godt sovehjerte...

hvad siger Elias i grunden til hende?

oh, det er sgu herligt at du bringer os tilbage til den spæde start...så skal vi bare lige have alle de andre gravumse med på banen

Elias har reageret super fint. Er bare SÅ stolt af ham

Han er meget opmærksom på hende. Han leder efter hende, når han kommer hjem fra dp, han går rundt og ser de steder, hvor hun plejer at være og så smiler og griner han, når han finder hende. Hun bliver aet og får kys af ham - han er simpelthen så dejlig - jeg er utrolig stolt af ham. Han har endnu ikke været hårdhændet overfor hende, det er som om han bare instinktivt ved at han skal være forsigtigt.

Jonas er også helt vild med hende, hun får mange kys og så snakker han med hende, det er rigtig sødt.

Så alt i alt går det bare rigtigt godt på hele børnefronten, håber, at det varer ved

Anmeld

19. oktober 2008

Anja

Astrid P skriver:

Selvfølgelig er det da i orden, det er herligt at høre om lille Esther. Jeg blev faktisk helt amme-nostalgisk da jeg læste det, det er virkelig noget af det jeg kan savne ved den der baby-tid.
Jeg kan ikke huske hvor tit Smilla vågnede i de første måneder, men det var vel også sådan hver 3.-4. time vil jeg tro.

Det er også bare vildt hyggeligt at amme igen - lige bort set fra de første 30 sek, hvor det bare gør mega nas, fordi man er så pokkers øm

Anmeld

19. oktober 2008

Mary

Ååååhhh, det var da en helt forfærdelig tråd den her!

På den gode måde altså Jeg fandt lige mig selv siddende i dagdrømmeland, og ønske mig en lille baby

Kan overhovedet ikke huske noget som helst, haha, mener bare at Juliane blev ammet hele natten sådan cirka, og at det gjorde Annika ikke

Jeg synes det lyder super idyllisk og bare det var mig Hvor er han dygtig søde Elias!

Anmeld

19. oktober 2008

Tynen

Det er lige pludselig gået op for mig at jeg SAVNER at amme
Hvor var det altså bare hyggeligt.

Desværre kan jeg ikke hjælpe så meget, da Stella aldrig var vågen om natten mens hun blev ammet.
Hun fik et måltid kl. 23 og så først igen kl. 6-7 stykker hvor hun derefter så sov videre til kl. 10.
Man kunne sgu stille uret efter det barn.
GUD, hvor jeg savner det!!!

Anmeld

19. oktober 2008

Kaufie

Ååååhja, det var da så hyggeligt at stå op der midt om natten hvor alle bare sov - og sidder der helt alene med sin lille guldklump. Savner det tit - og håber det bliver lige så nemt at amme nr 2,3,4....

Nå, men William var småt-spisende - forstået på den måde, at han absolut ikke kunne tage mere end et bryst af gangen - men så tilgengæld ville have tit... Så her var det hver 2 time natten (og dagen igennnem)

Tænk at man sagtens kunne fungere selvom ens nattesøvn var SÅ afbrudt.... nu er jeg zombie, hvis jeg har været oppe mere end en gang....

Anmeld

19. oktober 2008

ivfmarie

Nårhhhh.... jeg sanver sgu også ammeriet!
Jeg kan huske at jeg fik at vide på sygehuset at de helst skal spise hver 3-4. time dagen igennem, men at det er "tilladt" med én lang periode (op til 6 timer) uden mad, som jo selvfølgelig ville være rarest at have om natten.
Selvfølgelig er der jo undtagelser... små børn, eller børn med gulsot skal vel fodres oftere som Loggi skriver.

Og come on, Anja... Selvfølgelig skal du da spørge os! Godt nok har de fleste af os ammehjerne-leftover, men mon ikke vi i fællesskab kan ihukomme alle de gode fifs og råd.

Dejligt at alt står skønt til derhjemme (på børnefronten) Har du det også godt?

Knus

Anmeld

19. oktober 2008

Anja

Mange tak, piger. Det er dejligt at høre, at jeg kan smide indlæg ind om babyting. I er jo min online mødregruppe - synes jeg kender jer, selvom det kun er Maria (Mary) jeg kender irl

Og ja, jeg har det forbløffende godt. Jeg har overhovedet ingen smerter og har heller ikke taget smertestillende i dag ! Jeg fatter det ikke ! Da jeg fik kejsersnit sidst syntes jeg, at det gjorde mega ondt, men nu overvejer jeg om jeg bare var pivet. Vi har endda været ude at lufte tvillingeklapvognen i dag - Esther i voksiposen og Elias siddende ved siden af. Vi gik en tur på 45 min - stille og roligt ganske vist, men det er jo faktisk kun 6 dage siden jeg blev opereret ! Og ingen smerter eller ubehag ! I går skulle jeg tage mig selv i ikke at finde støvsugeren frem da vi gjorde køkkenet rent efter aftensmaden - jeg havde glemt at jeg burde have ondt ! Det er meget mærkeligt ! Men super dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.