Digt til dig, som gjorde mig enlig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.759 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Anonym trådstarter

Digt til ekskæreste, som skred fra mig i graviditeten, og gjorde mig til enlig mor:

Du tog min fremtid fra mig, da du gjorde det forbi.

Det var ikke længere mig, som du kunne li’.

Jeg havde vores lille søn inde i min mave,

Men det var ikke nok for dig, denne gave – gaven til os.

Jeg fik ingen chance for at gøre fra eller til,

Du får det hele PRÆCIS som du vil.

Du gik fra os fra den ene dag til den anden,

Og her gik jeg og troede at du var manden – manden for mig.

Du tog valget, og fravalgte mig og ikke mindst ham.

Selvom du besøger os, så bliver det aldrig det samme.

Du tager hver anden jul, nytår og ferier med ham fra mig,

Jeg vil ALDRIG kunne tilgive dig – for denne handling.

Du vil få en ny kæreste engang i dit liv,

Måske er hun den der får lov til at blive?

Jeg HADER at hun skal have min guldklump at se,

Have oplevelser med ham, måske made ham med ske – det gør ondt!

Min søn er mit liv og jeg elsker ham hver dag,

Den kan INGEN heldigvis fra mig tag’!

At du har ødelagt en lille glæde i livet mit,

Det vil du til at fortryde, håber du har det skidt! – jeg hader dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

RumlesMor

Det er flot at du har sat ord på dine følelser...og det er som regel også et tegn på at man er klar til at se fremad, selvom det stadig gør ondt.

Stort  til dig.

Anmeld

29. marts 2011

Fru Nielsen

Lyder ikke til det er ret længe siden det er sket......

Jeg havde det lige sådan da min eks smuttede fra mig da jeg stod med en positiv graviditets test! Han har aldrig set hans søn som idag er 4 år gammel, han ved ikke engang hvor han bor....

Jeg taler af erfaring når jeg siger du en dag vil komme over det, også lære du at sætte pris på at du har din søn. Som trods alt er det vigtigste i dit liv.....

Jeg hader ikke længere min eks eller bære nag. Det er hans tab og ham som har mistet ved at forlade os..... Idag tænker jeg i stedet at han gav mig en kæmpe gave og det er jeg ham evig taknemmelig for....

Anmeld

29. marts 2011

metski83

Fik helt kuldegysninger. Flot digt, på trods af den handler om noget trist. Men flot skrevet

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

RumlesMor skriver:

Det er flot at du har sat ord på dine følelser...og det er som regel også et tegn på at man er klar til at se fremad, selvom det stadig gør ondt.

Stort  til dig.

Tak for - det er så svært det hele, men hjælper at skrive lidt ned ind imellem

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Lyder ikke til det er ret længe siden det er sket......

Jeg havde det lige sådan da min eks smuttede fra mig da jeg stod med en positiv graviditets test! Han har aldrig set hans søn som idag er 4 år gammel, han ved ikke engang hvor han bor....

Jeg taler af erfaring når jeg siger du en dag vil komme over det, også lære du at sætte pris på at du har din søn. Som trods alt er det vigtigste i dit liv.....

Jeg hader ikke længere min eks eller bære nag. Det er hans tab og ham som har mistet ved at forlade os..... Idag tænker jeg i stedet at han gav mig en kæmpe gave og det er jeg ham evig taknemmelig for....

Jeg håber du har ret. Her ser min eks vores søn 4 gange pr. måned ca., og han skal have samvær med ham, når han bliver ældre også.

Det er både godt og ondt, når det sker, for så skal jeg undvære min søn, men på den anden side, så undgår jeg at have min eks her i mit hjem og se på ham!

Anmeld

29. marts 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

Jeg håber du har ret. Her ser min eks vores søn 4 gange pr. måned ca., og han skal have samvær med ham, når han bliver ældre også.

Det er både godt og ondt, når det sker, for så skal jeg undvære min søn, men på den anden side, så undgår jeg at have min eks her i mit hjem og se på ham!

Jaa, det "problem" har jeg jo ikke.... Og jeg indrømmer jeg er glad for ikke at skulle dele ham.... Havde jeg ikke kunne bære, og slet ikke når der så kom en ny kvinde ind i min eks liv og troede hun sku lege mor for MIN søn.... Nixen bixen!

Jeg er jo så gift med en dejlig mand, som er hundrede procent far for Nicklas og til August vil han kunne adoptere ham.

Min eks bor sammen med en ny kvinde og har gjort det stort set siden han gik fra mig. Hun kan ikke få børn, så jeg var i starten meget bange for om de pludselig ville have Nicklas, for så var han da nemmere at få end at skulle igennem en masse behandlinger osv.... Nu er der snart gået 4 år, og har aldrig hørt en lyd fra dem, så jeg tror heller aldrig jeg høre fra dem....

Håber det hele en dag vil blive lettere for dig, ikke mindst for jeres søns skyld... Det er desværre ofte barnet det bliver taber i sådan et spil. Så vær voksen i hans nærvær, også kan du skælde ud og græde når han ikke kigger på.....

Held og lykke med det....

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Jaa, det "problem" har jeg jo ikke.... Og jeg indrømmer jeg er glad for ikke at skulle dele ham.... Havde jeg ikke kunne bære, og slet ikke når der så kom en ny kvinde ind i min eks liv og troede hun sku lege mor for MIN søn.... Nixen bixen!

Jeg er jo så gift med en dejlig mand, som er hundrede procent far for Nicklas og til August vil han kunne adoptere ham.

Min eks bor sammen med en ny kvinde og har gjort det stort set siden han gik fra mig. Hun kan ikke få børn, så jeg var i starten meget bange for om de pludselig ville have Nicklas, for så var han da nemmere at få end at skulle igennem en masse behandlinger osv.... Nu er der snart gået 4 år, og har aldrig hørt en lyd fra dem, så jeg tror heller aldrig jeg høre fra dem....

Håber det hele en dag vil blive lettere for dig, ikke mindst for jeres søns skyld... Det er desværre ofte barnet det bliver taber i sådan et spil. Så vær voksen i hans nærvær, også kan du skælde ud og græde når han ikke kigger på.....

Held og lykke med det....

Jeg vil snakke pænt til min eks, når min søn er til stede. Men det vil kun være for min søns skyld... og det ved min eks også. Jeg kunne brække mig når jeg ser på hans ansigt...

En ny kvinde i min eks liv vil ikke betyde en ny mor, men blot endnu en person, som forhåbentlig vil holde af min søn. Dog vil jeg stadig være sur på min eks, da de stunder burde jeg have haft med min søn. Åååh... må pakke mit ego væk, selvom det er så fandens svært, når det er min eks, som tog valget for mig!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.