Anonym skriver:
Tak for dit svar ..
Først og fremmest vil jeg lige sige jeg giver ikke undskyldniger for hans opførsel! Jeg er ikke dum. jeg ved godt det han gør er forkert ! Og det ved han også selv - bagefter...
Men jeg tror ikke på at 5% af et forhold skal afgøre at det skal være slut!
Han får hjælp, han får kognitiv psykolog, som hjælper med hans sygdom (Adhd i psykotisk grad) hvor han også ærligt har indrømmet måden han bliver overfor mig på. Jeg mener bare ikke han får nok hjælp hurtigt nok..
Jeg tør ikke snakke med en læge eller en psyk. dels fordi jeg er bange for (og jeg kan ikke udrykke det nok jeg VIL IKKE gå fra ham!) -jeg er extremt bange for at de siger jeg SKAL gå fra ham ellers tager de vores søn ? ved ikke om det overhovedet er noget de kunne finde på.. men jeg ved ikke hvordan systemet virker.. jeg tænker at det er sådan noget de kunne finde på hvis jeg indrømmer at jeg er så ked af det.. og min mand også er så syg som han er... 
Jeg ved jeg er en god mor. Og min mand en god far, og som skrevet før har vi et "normalt" forhold 95% af tiden.. Vi er kærlige passionelle og elsker hinanden.
Men når økonomien presser, eller der er andre stressede situationer.. eller han ikke kan få tingene som han vil have dem.. ja så er der dele af hans sygdom ham og hans psyk. har prøvet at fortælle mig at når hans aggressioner koger KAN han ikke styrre dem...
Det jeg tror der egentlig ligger bag jeg oprettede indlæg var at jeg vil have hjælp til hvordan jeg klare det her som en person.
Ikke som kone eller mor men som bare MIG.
Jeg er enormt god til at have "maske på" og vise at vi er den lykkeligste familie.. og jeg tror det vil være den største udfordring at virkelig vise hvor ked af det jeg er.. ved godt det er kojon agtigt at reagere sådan.. Men det kommer automatisk når nogen spørger hvordan det går osv. at "male det perfekte" billede er næsten midt speciale... 
Er det forkert jeg er bange for at søge psyk. ?
Til at snakke om hvordan jeg klare at leve med min mands sygdomme.. eller ville de lytte og forstå og hjælpe mig... og ikke bare sige jeg skal gå fra ham?
Nej men det var også derfor at jeg skrev at jeg ikke ville skrive, at i skal gå fra hinanden - for det første fordi at det er jeg slet ikke den rette person til at afgøre og for det andet har du skrevet at disse problemer ca er 5 % af jeres forhold.
Du kan sagtens bede om hjælp uden at skulle miste din søn - det er jo ikke dig der er "problemet" - du lever med en mand der er syg og mange mennesker lever i forhold med deres børn, hvoraf den ene part er syg. Og fordi man er psykisk syg kan man sagtens få og have børn uden at man er dårlig forældre.
Hvis du gerne vil uden om det hele, så skal du gå udenom din læge og tage direkte kontakt til en psykolog - du vil nemlig under alle omstændigheder selv skulle betale hvad det koster at gå hos sådan en. Så vil der vil 100 % tavshedspligt og du vil kunne få læsset af når du er ked af det. Ingen siger at du skal gå der hver eller hveranden uge. Du bestemmer helt selv, hvornår du synes der er brug for det.
Hvis økonomien ikke er til det vil det være bedst for dig at snakke med lægen om det - og husk at denne også har tavshedspligt medmindre du skader dig selv eller dit barn. Vil også tilføje, at det slet ikke er unormalt at være nervøs for at skulle gå til en prof. uanset hvilke problemer man går med. Du skal bare vide, at du bestemt ikke er den eneste der går med tanker som dine og at du sagtens kan få den hjælp du skal have, hvis du beder om den.
Hvis din kæreste er i behandling og den ikke virker som den skal bør i tage kontakt til behandleren og fortælle at det ødelægger mange ting i jeres hverdag, at han ikke få behandlingen hurtigt nok.
Håber både du og din kæreste får den hjælp i skal have, så i kan klare skærene 
/Fenja