Hvor længe er jeres baby vågen af gangen (1 måned gammel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Tulle28

milopilo skriver:

Hej alle

Nu er vores lille pige blevet 1 måned i lørdags og jeg tænker lidt på om hun er for længen vågen mellem hendes lure.. om natten der lægger jeg hende med det samme hun har spist og tit ligger hun og roder lidt rundt inden hun sover.. men i dagtimerne er hun mellem 1 time - 1,5/2 timer før hun bliver træt til ny lur.. men tænker nogen gange om hun når at blive for træt.. Hvor længe er jeres vågen af gangen??

Indtil hun var omkring 4½ mdr. var det ca. 45 min. af gangen:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Den lykkelige

Tulle28 skriver:

Indtil hun var omkring 4½ mdr. var det ca. 45 min. af gangen:-)

Nå ok det var alligevel lang tid de er så lidt vågne.. Troede egentlig kun det var lige i starten

Anmeld

29. marts 2011

Tulle28

milopilo skriver:

Nå ok det var alligevel lang tid de er så lidt vågne.. Troede egentlig kun det var lige i starten

Det er vist meget forskelligt, min datter var og er en sovetryne. Hun sover stadigvæk omkring 16 timer i døgnet og 1 år nu. Vores familie synes vi var SÅ overpylrede omkring hende, men hvis vi ikke overholdt sovetiderne, blev hun såååå overtræt og helt umulig. Så hellere være overpylret

Anmeld

29. marts 2011

Angelspot

milopilo skriver:

Årh hvor det lyder præcis som vores!! Hun ligge også og små skriger, ruller med øjnene og pludselig tænker man yes nu sover hun.. men så er det også som om hun drømmer.. spjætter med armene som om hun får et chok.. Præcis som jeres..
Det så mærkeligt.. også skal man til et igen..
Altså min aming gik helt i vasken, så nu får hun flaske.. Men jeg havde præcis det samme problem som dig med at hun så kun ville fald til ro ved brystet og da jeg gik over til flasken frygtede jeg at hun så ikke ville få den tryghed.. Men hun har så klaret det med sutten i stedet.. Kan i ikke prøve det??

Ja vores får også de er skrige/græde ture inden hun skal sove om dagen.. Det eneste der kan hjælpe er hvis man mit i skrigeriet putter hende i tøjet og køre ud med barnevognen.. men man skal køre virkelig længe før hun sover.. men hun tier heldigvis stille..  Men man kan jo ikke have hende i vognen hele tiden.. så vi har problemerne om natten og aftenen.. Har prøvet tage vognen ind i stuen og vippe.. men det slet ikke samme effekt som når vi går uden for.. tror det er ujævnhederne i vejen og bumpene der beroliger..  Har vi jo ikke lige i stuen
Men glæder mig til sommer hvor hun ikke skal i alt det tøj osv for at komme i vognen.. Så kan man jo sagtens køre om aftenen også bare tage hende ud af liften
Vi har også overvejet kiropraktor.. men er ikke kommet videre med det..

Dejligt at høre vi ikke er de eneste der har det sådan

Uhh jeg vil jo gerne amme så lang tid som muligt, så flaske bliver kun den aller allersidste mulighed. Han er heller ikke vild med sutten, så det er kun nogen gange han kan trøstes med den. Lige indtil han opdager at det er 'den forkerte at bappe på', så ryger den ud og han blir om muligt, dobbelt så gal!

Ja Oliver kan også godt lide barnevognen, den er nærmest magisk! Når vi triller tur i den falder han i søvn. Vi bor på 2. sal så vi har også en altanbarnevogn og når vi er færdige med at gå tur, så bærer jeg liften op i den, så han kan fortsætte med at sove, men det gør drengen ikke. Lige så snart den står stille, så vågner han. Jeg tror du har helt ret i at det er ujævnhederne i vejen der er beroligende, samt det at den bevæger sig. Men jeg orker heller ikke at gå tur i 4 timer hver gang han skal sove!

I dag har jeg lige været til kiropraktor med ham og hun fandt ud af at han er 'banan' formet, altså at når han ligger på ryggen på puslebordet, så trækker han kroppen skæv, så den nærmest blir banan formet/buet. Hun fandt en masse spændinger i hans lille krop og det var så tydeligt at se, at da hun var færdig med behandlingen, var han bare så meget mere afslappet og fleksibel i kroppen. Så det har helt sikkert været godt for ham. Så er spørgsmålet bare om det har nogen effekt på hans søvnmønster, men det får vi at se de næste par dage. Vi skal derop igen på fredag, så det er spændende at se hvordan han reagerer på hendes behandling. Under alle omstændigheder har han haft godt af et besgø hos hende, om det så hjælper på søvnen eller ej. Så det kunne også være en mulighed for jeres datter. Det er slet ikke sjovt når de har det som vores har det, de små poder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.