Hvor længe er jeres baby vågen af gangen (1 måned gammel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.429 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Den lykkelige

Hej alle

Nu er vores lille pige blevet 1 måned i lørdags og jeg tænker lidt på om hun er for længen vågen mellem hendes lure.. om natten der lægger jeg hende med det samme hun har spist og tit ligger hun og roder lidt rundt inden hun sover.. men i dagtimerne er hun mellem 1 time - 1,5/2 timer før hun bliver træt til ny lur.. men tænker nogen gange om hun når at blive for træt.. Hvor længe er jeres vågen af gangen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

LBK

Da min datter var 1 måned var hun højest vågen 1 time. Før hun faldt i søvn, men de fleste gange kun en halv time.

Men du skal tænke på at det er meget forskelligt fra barn til barn, og min datter har stadig et utrolig godt sove gen. (4 måneder).

Anmeld

28. marts 2011

Den lykkelige

Da min datter var 1 måned var hun højest vågen 1 time. Før hun faldt i søvn, men de fleste gange kun en halv time.

Men du skal tænke på at det er meget forskelligt fra barn til barn, og min datter har stadig et utrolig godt sove gen. (4 måneder).

Ok så er jeg ikke helt gal på den når hun nogen gange virker meget træt selvom hun kun har været vågen en time..  Hvordan sov hun så i løbet af dagen og afgangen??

Anmeld

28. marts 2011

LBK

Nogle gange flere timer og andre gange kun 5-10 minutter der var meget forskelligt......

Anmeld

28. marts 2011

Den lykkelige

L_K skriver:

Nogle gange flere timer og andre gange kun 5-10 minutter der var meget forskelligt......

Ok lyder om vores..

Anmeld

28. marts 2011

Angelspot

Ja jeg kan kun bifalde at børn er forskellige. Min søn er 2 dage ældre end din datter og han sover meget lidt om dagen. Dvs omkring 4 timer fra kl 9 til kl 22. Så det er en stor forskel. Til gengæld sover han fint om natten, på trods af at han ligger og roder rundt og siger en masse lyde. Dog er hans øjne lukkede, så jeg går ud fra han sover. Og så kan jeg skifte og amme ham og så falder han i søvn igen. Men om dagen skal der meget hårdt arbejde til før han overgiver sig til søvnen. Så vær du glad for din datters gode soverytme, for min søn græder sig i søvn af udmattelse om aftenen, det er frygteligt at han ikke bare kan falde i søvn. (vi har sp inde over )

Anmeld

28. marts 2011

Den lykkelige

Angelspot skriver:

Ja jeg kan kun bifalde at børn er forskellige. Min søn er 2 dage ældre end din datter og han sover meget lidt om dagen. Dvs omkring 4 timer fra kl 9 til kl 22. Så det er en stor forskel. Til gengæld sover han fint om natten, på trods af at han ligger og roder rundt og siger en masse lyde. Dog er hans øjne lukkede, så jeg går ud fra han sover. Og så kan jeg skifte og amme ham og så falder han i søvn igen. Men om dagen skal der meget hårdt arbejde til før han overgiver sig til søvnen. Så vær du glad for din datters gode soverytme, for min søn græder sig i søvn af udmattelse om aftenen, det er frygteligt at han ikke bare kan falde i søvn. (vi har sp inde over )

Jamen det præcis som vores.. hun græder sig også i søvn.. i sær fra kl 19-23 græder hun meget.. eller ikke græder.. men skriger helt vildt.. og også mange gange ellers i løbet af dagen.. Det så hårdt at se på.. så kender det skam godt.. har lige haft en tur med hende der tog en time  håber for os begge det vender..

Anmeld

28. marts 2011

Angelspot

milopilo skriver:

Jamen det præcis som vores.. hun græder sig også i søvn.. i sær fra kl 19-23 græder hun meget.. eller ikke græder.. men skriger helt vildt.. og også mange gange ellers i løbet af dagen.. Det så hårdt at se på.. så kender det skam godt.. har lige haft en tur med hende der tog en time  håber for os begge det vender..

Jeg har læst dit indlæg forkert, tror jeg. Er ked af at høre din datter heller ikke kan falde i søvn. Det er faktisk utrolig hårdt at de ikke kan overgive sig til søvnen. Når Olivers øjne ruller rundt i hovedet på ham og man kan se han lige er ved at falde i søvn, så får han et stort chok, som om han drømmer han falder, og så vågner han og er helt vågen igen. Og så har man kæmpet en halv time for at få ham til at være der.

Har i også græde turene om dagen?? Det har vi ikke, det er kun om aftenen. Vi er lige begyndt at prøve at indkøre en rutine. Først i bad, så ind på puslebordet og have nattøj på, d-dråber og så ind og amme liggende i sengen til han falder i søvn. (Det er så nu ) og om lidt vågner han igen og så ammer jeg kort til han falder hen igen. Det gør vi et par gange hvor han ikke rigtig spiser noget, men bare skal have trygheden af brystet. Når vi så når omkring kl 22, så begynder han, fordi jeg ikke vil give ham brystet hver eneste gang. Og så tager han en skrigetur med far et stykke tid hvorefter han flder i søvn og sover flere timer.

Men jeg ved ikke om det er forkert ikke at give ham brystet hver eneste gang. Jeg synes bare ikke han skal vænne sig til at jeg kommer med patten hver eneste gang han han begynder at græde.... Hvad gør du i sådan en situation??

Her er det også fra omkring nu her, ved 20 tiden til ca 23 at han har en urolig periode. Jeg tænker jo lidt kolik, men nu vil jeg lige til kiropraktor med ham i morgen og se hvad hun kan gøre, så må vi tage den derfra. Har du overvejet nogle alternative metoder?

Anmeld

29. marts 2011

Den lykkelige

Angelspot skriver:

Jeg har læst dit indlæg forkert, tror jeg. Er ked af at høre din datter heller ikke kan falde i søvn. Det er faktisk utrolig hårdt at de ikke kan overgive sig til søvnen. Når Olivers øjne ruller rundt i hovedet på ham og man kan se han lige er ved at falde i søvn, så får han et stort chok, som om han drømmer han falder, og så vågner han og er helt vågen igen. Og så har man kæmpet en halv time for at få ham til at være der.

Har i også græde turene om dagen?? Det har vi ikke, det er kun om aftenen. Vi er lige begyndt at prøve at indkøre en rutine. Først i bad, så ind på puslebordet og have nattøj på, d-dråber og så ind og amme liggende i sengen til han falder i søvn. (Det er så nu ) og om lidt vågner han igen og så ammer jeg kort til han falder hen igen. Det gør vi et par gange hvor han ikke rigtig spiser noget, men bare skal have trygheden af brystet. Når vi så når omkring kl 22, så begynder han, fordi jeg ikke vil give ham brystet hver eneste gang. Og så tager han en skrigetur med far et stykke tid hvorefter han flder i søvn og sover flere timer.

Men jeg ved ikke om det er forkert ikke at give ham brystet hver eneste gang. Jeg synes bare ikke han skal vænne sig til at jeg kommer med patten hver eneste gang han han begynder at græde.... Hvad gør du i sådan en situation??

Her er det også fra omkring nu her, ved 20 tiden til ca 23 at han har en urolig periode. Jeg tænker jo lidt kolik, men nu vil jeg lige til kiropraktor med ham i morgen og se hvad hun kan gøre, så må vi tage den derfra. Har du overvejet nogle alternative metoder?

Årh hvor det lyder præcis som vores!! Hun ligge også og små skriger, ruller med øjnene og pludselig tænker man yes nu sover hun.. men så er det også som om hun drømmer.. spjætter med armene som om hun får et chok.. Præcis som jeres..
Det så mærkeligt.. også skal man til et igen..
Altså min aming gik helt i vasken, så nu får hun flaske.. Men jeg havde præcis det samme problem som dig med at hun så kun ville fald til ro ved brystet og da jeg gik over til flasken frygtede jeg at hun så ikke ville få den tryghed.. Men hun har så klaret det med sutten i stedet.. Kan i ikke prøve det??

Ja vores får også de er skrige/græde ture inden hun skal sove om dagen.. Det eneste der kan hjælpe er hvis man mit i skrigeriet putter hende i tøjet og køre ud med barnevognen.. men man skal køre virkelig længe før hun sover.. men hun tier heldigvis stille..  Men man kan jo ikke have hende i vognen hele tiden.. så vi har problemerne om natten og aftenen.. Har prøvet tage vognen ind i stuen og vippe.. men det slet ikke samme effekt som når vi går uden for.. tror det er ujævnhederne i vejen og bumpene der beroliger..  Har vi jo ikke lige i stuen
Men glæder mig til sommer hvor hun ikke skal i alt det tøj osv for at komme i vognen.. Så kan man jo sagtens køre om aftenen også bare tage hende ud af liften
Vi har også overvejet kiropraktor.. men er ikke kommet videre med det..

Anmeld

29. marts 2011

AA10

min datter er 2 måneder og jeg synes det svinger meget.. hun er meget vågen om dagen men om aften /nat sover hun fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.