jeg blir helt vildt såret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

oo

faktisk. af alle de indlæg om, at "jeg kan godt stå 100% inde for det jeg skriver herinde!" og derfor vil I ikke være med i den lukkede gruppe. at I ikke vil være med i gruppen er selvfølgelig helt op til jer og jeg kan godt forstå flere af argumenterne.

men den med at man kan stå inde for det man skriver. helt ærligt! jeg kan da også 100% stå inde for det JEG skriver! men jeg tænker da helt vildt meget på, at der er en mand derude i verden som har gjort grimme grimme ting og som måske kan finde på at gøre det igen, som IKKE skal kende til mit barn og som IKKE skal kunne kontakte hende NOGENSINDE! eller bare vide noget om hende, så han kan gå og lege Morfar (hvilket han uden tvivl gør).

Når jeg siger jeg vil skrive i den lukkede gruppe er det (sgu da) ikke fordi jeg ikke kan stå inde for det jeg skriver, men fordi jeg SKAL beskytte mit barn. det er min opgave som mor og jeg har tydeligvis allerede fejlet stort

hvis ikke jeg fortsat kan øse ud af tanker, følelser og hverdag uden at censurere mig selv, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge siden til og det tør jeg ganske enkelt ikke længere i det åbne forum.

- og så kan det jo være jeg skal til at stemme dansk folkeparti, hvem ved...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Ida.

Tjuhl skriver:

faktisk. af alle de indlæg om, at "jeg kan godt stå 100% inde for det jeg skriver herinde!" og derfor vil I ikke være med i den lukkede gruppe. at I ikke vil være med i gruppen er selvfølgelig helt op til jer og jeg kan godt forstå flere af argumenterne.

men den med at man kan stå inde for det man skriver. helt ærligt! jeg kan da også 100% stå inde for det JEG skriver! men jeg tænker da helt vildt meget på, at der er en mand derude i verden som har gjort grimme grimme ting og som måske kan finde på at gøre det igen, som IKKE skal kende til mit barn og som IKKE skal kunne kontakte hende NOGENSINDE! eller bare vide noget om hende, så han kan gå og lege Morfar (hvilket han uden tvivl gør).

Når jeg siger jeg vil skrive i den lukkede gruppe er det (sgu da) ikke fordi jeg ikke kan stå inde for det jeg skriver, men fordi jeg SKAL beskytte mit barn. det er min opgave som mor og jeg har tydeligvis allerede fejlet stort

hvis ikke jeg fortsat kan øse ud af tanker, følelser og hverdag uden at censurere mig selv, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge siden til og det tør jeg ganske enkelt ikke længere i det åbne forum.

TRINE!!! Din situation er meget meget anderledes end mange af vores andres er....jeg forstår dig, det gør jeg virkelig!! Og du ville være så sindssygt savnet, hvis du valgte ikke at øse ud...så øs du bare ud på det lukkede! Jeg vil svare dig på pb så

Anmeld

28. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

jeg er helt enig, men det har vi allerede talt lidt om... og jeg forstår godt hvis du bliver såret...

pointen er ikke hvorvidt man kan stå inde for det man skriver eller ej!

Anmeld

28. marts 2011

oo

idamaria83 skriver:

TRINE!!! Din situation er meget meget anderledes end mange af vores andres er....jeg forstår dig, det gør jeg virkelig!! Og du ville være så sindssygt savnet, hvis du valgte ikke at øse ud...så øs du bare ud på det lukkede! Jeg vil svare dig på pb så

tak!!

Anmeld

28. marts 2011

Milka

jo, men du er jo netop en af dem der skriver meget detaljeret og meget personligt om dit liv - og du har mange, mange der følger dig!

og det er jo klart at du kan stå ved det du skriver, det kan vi da forhåbentlig alle.

jeg tænker bare (også for mit eget vedkommende) at det da ikke kan komme bag på nogen hvis man bliver googlet og fundet. man lægger jo selv oplysningerne ud på en offentlig side, for dælen da.

inde på 'den lukkede' ville du ikke have nær så mange læsere, eller nær så mange svar! det betyder da også noget, gør det ikke?

folk der egentlig ikke skal vide noget om mit/vores liv kan da bare følge med fra sidelinien, hvis de synes det er sjovt. så kan de sidde og trække i sin klaphat samtidig og bare ønske at de var del af vores liv.

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Jeg kan sagtens forstå dig!! Men det er stadig svært at "sætte sig ind i" når man ikke selv står i det.. For mig er det helt fint hvis jeg bare tænker over hvad jeg skriver, men det kan jeg sagtens se det ikke er for dig - altså det er ikke nok! Desværre! Du må endelig ikke stoppe med at øse ud!! 

Anmeld

28. marts 2011

Milka

ps - jeg sammenligner på ingen måde min situation med din, det skal ikke forstås sådan

Anmeld

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

Du har under INGEN omstændigheder fejlet som mor!!!! Tværdimod, har du jo netop taget konsekvense af, hvad der er sket, for at beskytte smukkesen.

-Og jeg ved du altid skriver med hjertet (og hovedet, for det netop ikke skal kunne spores) og det ses jo tydeligt at du står inden for alt hvad du skriver. Så jeg synes bare du skal skrive i den lukket, for du er jo tante Grøn, og hende kan og vil vi ikke undvære.

Lååve U

Anmeld

28. marts 2011

otlitrom

Hmm... tænke tænke...

Jeg forstår hvad du mener! Men jeg tror også omvendt at du må prøve at forstå, at vi (ja, jeg har også skrevet det med at stå ved), at vi ikke mener, at de der ikke ønsker at skrive i det åbne IKKE kan stå ved deres ord.. For mit vedkommende handler det jeg skriver kun om mig selv.. Ja, og bjørnen. Men han er sgu så anonym under det navn, så herregud. Men jeg har heller ikke nogen jeg skal beskytte mig fra. DET HAR DU!! Og det respekterer jeg 100 %, for det er en grusom historie, og ja, ingen må nogensinde finde vej til Jer.. Aldrig! Men vi er mange andre der ikke sidder i den situation, og det gør det nok lidt svært at forstå/forklare fra vores side.

Årh, det er så skide svært at få ned på skrift, så det er til at forstå...

Jeg kan godt forstå du er såret over alt det der er sket, det har vi allerede snakket om.. Jeg ville også være edderspændt, og det er jeg også på dine vejne. For jeg synes IKKE det er OK at udlevere andre, som man slet ikke kender, på den måde, ude i cyberspace!!

Jeg har selv skrevet det med at stå 100% inde for, og ja jeg kan godt se det måske er en lidt åndsvag forklaring eller ordvalg.. Men....

At det så giver enormt meget stof til eftertanke, det der er sket. Og at jeg bærer et barn der ikke får et ganske almindeligt dansk navn, og derfor bliver "søgbar" på google, hvis jeg nævner det herinde. Det har virkelig sat noget igang i mig!! Og jeg er nok kommet til, at det må høre det "hemmelige" forum til, og så må andre styre deres nysgerrighed, for JA, det er en mors ansvar at passe på sit barn - vogte det med sit liv. Og et er, at jeg blotter mig selv verbalt, men jeg vil (fandme) ikke gøre det ved andre...

Arhmen altså, det her er en sludder for en sladder som sikkert ikke giver mening!

Jeg forstår du er såret, men omvendt er vi mange der ikke står i samme situation som du, og måske bare ikke lever i den samme alvor... Jeg ved simpelten ikke, hvordan jeg skal formulere det, så det ikke kan misforståes, men jeg håber du forstår!

RØVBANAN!!

Anmeld

28. marts 2011

oo

Milka skriver:

jo, men du er jo netop en af dem der skriver meget detaljeret og meget personligt om dit liv - og du har mange, mange der følger dig!

og det er jo klart at du kan stå ved det du skriver, det kan vi da forhåbentlig alle.

jeg tænker bare (også for mit eget vedkommende) at det da ikke kan komme bag på nogen hvis man bliver googlet og fundet. man lægger jo selv oplysningerne ud på en offentlig side, for dælen da.

inde på 'den lukkede' ville du ikke have nær så mange læsere, eller nær så mange svar! det betyder da også noget, gør det ikke?

folk der egentlig ikke skal vide noget om mit/vores liv kan da bare følge med fra sidelinien, hvis de synes det er sjovt. så kan de sidde og trække i sin klaphat samtidig og bare ønske at de var del af vores liv.

jeg startede jo på NS fordi vi gik igennem helvede og jeg havde brug for at kunne læsse af og råbe og skrige og skælde ud og græde og overhovedet ikke tænke på om nogen blev vrede eller sårede - for det skete spøjst nok hele tiden at en søskende eller en mor blev forurettet når jeg var ked af det over barnløsheden.

så ja jeg skriver meget åbent og meget ærligt og meget detaljeret. og fuck hvor har jeg været dum og naiv for at gøre det!

Efter sol blev født har jeg tænkt rigtig meget på det, jeg skriver fx  igen kun herinde om OS - altså de lange indlæg. men jeg har jo været så snothamrende dum at skrive Sol navn + mellemnavn på baby.dk generelt og det gør hende jo googlebar. dvs at min far, der desuden også kan googles herinde med navn, uden tvivl kender Sols navn og mit brugernavn herinde.

nej, jeg kan ikke bare sige "nåh nåh, stakkels mand, så kan han sidde der og fortryde han var dum engang og nu ikke må have kontakt med os og så kan han følge med på sidelinien". for han skal ikke VIDE noget om Sol. Han skal ikke kende hende - uanset hvor langt fra han kommer til at kende hende. afstand eksisterer ikke i hans verden, han fortæller stadig om sine 4 børn som om vi ses hver anden dag og han fortæller uden tvivl også om sine børnebørn nu.

det er min opgave at sørge for at Sol ikke er "hans" og ikke kan blive "hans". det er min opgave at beskytte hende fra hans tilstedeværelse og hans mulighed for at kontakte hende. og jeg har jo allerede fejlet helt vildt i den retning ved at skrive som jeg har skrevet og jeg har haft kvalme siden igår eftermiddags over at jeg har været så blåøjet.

det er en kringlet affære og det er måske svært at forstå når man ikke selv har sådanne mennesker i sit liv. men jeg er i hvert fald nødt til at lære af mine fejl og for fremtiden beskytte mit barn. og sådan er det bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.