Overvejer barn nr.2 under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.255 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg nu været til læge til endnu et tjek omrking min ægprodiuction og jeg fik af vide at hvis jeg ville have flere børn, skulle det ske inden for de næste to år.

Jeg startede på uddannelse til januar og skal gå på skole 2 1/2 år frem, så jeg er næsten tvunget til at tage det valg, barn under uddannelse eller ikke flere børn  Hvad ville i gøre i min situration

Hvordan gør man hvis man bliver gravid mens man modtager su.

Skal man søge kontanthjælp eller kan man fortsætte på su?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

IsjaLuna

Uha, forstår dig godt. 

Jeg vil hvert fald sige at det bliver hårdt for dig at gå i skole samme tid som at passe børn efter skole OG lave lektier!! 

Men alligevel har du kun ét liv. Det bliver noget du skal leve med resten af livet !! 

Kan du ikke holde pause fra skolen ?

eller måske blive gravid i slutningen, så du først føder efter de 2 et halvt år? 

Man kan hvad man vil

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

IsjaLuna skriver:

Uha, forstår dig godt. 

Jeg vil hvert fald sige at det bliver hårdt for dig at gå i skole samme tid som at passe børn efter skole OG lave lektier!! 

Men alligevel har du kun ét liv. Det bliver noget du skal leve med resten af livet !! 

Kan du ikke holde pause fra skolen ?

eller måske blive gravid i slutningen, så du først føder efter de 2 et halvt år? 

Man kan hvad man vil

det er hf enkeltfag jeg er ved at tage (med henblik på en fuld hf) så de starter nye hold op både i januar og august så jeg kunne godt holde en pause ind imellem.

Men ja det bliver hårdt, rigtig hårdt.

Jeg ved ikke om jeg tør at satse på at vente med at blive gravid til slutningen af uddannelsen, jeg fik af vide at jeg havde ca 6år til at få flere børn i og der er gået 3år nu.

dvs. når jeg er færdig med uddannelse har jeg ca 6måneder tilbage og hvis det nu tager lang tid for os at blive gravid.. puha jeg syntes det er svært

Anmeld

29. marts 2011

IsjaLuna

Synes du skulle vente. Du kan jo godt blive gravid i løbet af 6 måneder, hvis du virkelig prøver. Du kan ligeså godt prøve, så du ikke fortryder at du ikke prøvede senere hen i livet. 

Ikk bekymre dig om noget, enten bliver du gravid eller ogs gør du ikke. 

Det skader ikke at prøve  

Hvad skal du efter HF? 

Anmeld

29. marts 2011

Anonym trådstarter

IsjaLuna skriver:

Synes du skulle vente. Du kan jo godt blive gravid i løbet af 6 måneder, hvis du virkelig prøver. Du kan ligeså godt prøve, så du ikke fortryder at du ikke prøvede senere hen i livet. 

Ikk bekymre dig om noget, enten bliver du gravid eller ogs gør du ikke. 

Det skader ikke at prøve  

Hvad skal du efter HF? 

Bag efter vil jeg gerne ind på sygeplejerskeskolen

Anmeld

29. marts 2011

IsjaLuna

Så kan du jo få tid til at gå på barsel og det hele efter HF og læse til sygeplejerske efter

Anmeld

29. marts 2011

Mathilde

Jeg ville ikke turde vente! Sæt du ikke kan få børn, når du er færdig med at læse...

Jeg fik selv en datter mens jeg tog HF enkeltfag. Jeg blev gravid så det passede med, at jeg kunne nå at tage mine eksamener og så føde i sommerferien. Efter sommerferien startede jeg op igen, men studerede så hjemmefra til efter juleferien og så kom min datter i dp (3 dage i ugen). Blev så HF student da min datter var 11 mdr.

Det kan godt lade sig gøre

Anmeld

29. marts 2011

Caroline86

jeg fik Laura mens jeg var under uddannelse og det har været fantastisk..

Som su-modtager har du ret til 12 fødselsklip. Dvs. du kan få 12 mdr. su selvom du er på barsel. Du kan også vælge at tage dem som dobbeltklip i 6 mdr

Jeg nyder at have mere tid end jeg ville have på et fuldtidsjob. Lektierne kan sagtens nåes når prinsessen er puttet

Hvis jeg var dig og havde et ønske om det her barn ville jeg IKKE lade det stoppe mig at jeg var under udd. tværtimod Vi ligefrem planlægger at få vores børn i de perioder jeg læser videre så jeg har mere tid

Og jeg ville ikke turde vente hvis jeg var dig

Skriv endelig hvis der er mere du vil vide om barsel/su-systemet

Knus Caroline

Anmeld

29. marts 2011

NinaNymannMadsen

jeg går på HG og er færdig med første år her til juni. skal ha barn nr 2 til oktober. så går på barsel til august da man som studerende kan gå fra 2 mdr før. man kan søge barsel og så får man som mor 12 mdrs ekstra su og som fader 6 mdrs ekstra su.

har du ikke en studie vejleder du kan snakke med. de burde kunne give dig de svar du har brug for angående barsel og su.

man kan få noget der heddre barsels klip. du kan vidst læse om det på su.dk også.

med det valg du står og skal tage, vil jeg følge mit hjerte, det er for resten af livet jo. hvis du virkelig gerne vil ha flere børn er det jo også ved at være nu du skal ha det og vil du ikk jamen så er svaret enkelt jo.

Anmeld

29. marts 2011

Stefanie

Jeg ville heller ik turde vente,

fordi hvis det så skete at jeg ikk kunne blive gravid,

efter jeg havde taget HF, så ville jeg ærge mig resten af livet..

Men lyt til dit hjerte og find ud af hvad du mest føler for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.