Sidste JDM besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Milka

jeg glæder mig så meget på dine vegne!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

Så nåede jeg 41+1 og sidste JDM besøg. Jeg vidste i forvejen at jeg skulle have lavet en GU - forhåbentlig for at få løsnet hinder. For noget tid siden forhørte jeg mig om igangsættelsesproceduren på mit fødested og det var stadig 42+0.

Jeg var begyndt at tro der måske var gang i noget, da jeg faktisk et par veer i morges, ved ikke hovr lange de var, de gjorde ikke vildt ondt og der var en halv time eller mere imellem. Men altså - jeg troede virkelig, at nu gik der måske noget igang...

Blodtrykket var fint - jeg synes nok det er lidt højt (148/98) men JDM sagde det var helt okay (det plejer at være lidt højt hos hende) så jeg tager hendes ord for gode varer. Baby blev skønnet til 3500-3600, og S/F målet 37 cm. Intet i urinen og ingen ødemer. Så til GU For det første gjorde det herrenas, det havde jeg håbet det ikke ville, men det er fordi jeg har en bagudvendt livmoderhals. Så det plejer altid at gøre ondt, uanset hvor meget jeg slapper af, men jeg håbede jo ligesom at den var væk...

Det var den så overhovedet ikke! På nogen måde Der er helt lukket, og den er et par cm lang. Øv!! "heldigvis" er igangsættelsesproceduren dog ændret, så på onsdag skal jeg have kørt en CTG og bliver  tilbudt igangsættelse... JDM ville dog ikke anbefale at jeg tog imod tilbuddet, så lukket som der var i dag. Fredag bliver jeg så tilbudt CTG (og igangsættelse igen - forudsat jeg ikke bliver sat i gang onsdag altså

Sådan kører det hver anden dag, indtil jeg føder. Det synes jeg dels er rigtig betryggende for babys velbefindende, men også rart for min psyke. Jeg havde frygtet at min næste milepæl ville være søndag, 42+0. Nu er der lige pludselig kun 2 dage til der "sker noget" igen.

Jeg synes det er svært at vide om/hvornår jeg skal sige ja tak til igangsættelse, men vi har talt om herhjemme, at såfremt alt er helt ok, siger jeg nej onsdag og ja fredag.. Onsdag er ligesom "for hurtigt at give op" men søndag er også bare laaangt ude i fremtiden, når man ikke laver andet end at sidde, gå ture og sove... Jeg tror jeg vil få svært ved psykisk at overskue weekenden, hvis ikke der sker noget/er optræk til noget. Er det helt fjollede tanker?

Nu spørger jeg måske meget dumt, men hvorfor ville hun ikke anbefalde onsdag, pga. du var lukket og slukket down there?

Nu samlinger jeg lige med min egen igangsættelse, tirsdag hvor jeg var i uge 34 hvor jeg var til flow/vækstscanning og ctg, havde M ikke tage på, så overlægen besluttede jeg skulle sætte igang dagen efter. Hun lavede også en GU, hvor jeg var mere lukket og slukket og havde hele min livmoderhals tilbage. (ved så ikke lige hvor lang den så var)

Onsdagmorgen mødte jeg op på fg, hvor jeg fik lagt den første stikkepille kl. 10:00 (i 2. forsøg, da min livmoder også er meget bagudvendt, og ja det gjorde tisse ondt 1. gang da jmds fingre var for korte) men kl. 13:00 havde jeg gode veer, kl. 14:00 havde jeg veer med 1 min imellem. kl. 16:00 var jeg 8 cm. åben, og de ville ikke give mig flere stikpiller (da der skulle gives igen på det tidspunkt) Kl. 16:20 blev veerne stoppet pga aks og ud var M kl. 16:27.

Men jeg forstår altså ikke hvorfor hun siger hun fraråder på onsdag? 

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Nu spørger jeg måske meget dumt, men hvorfor ville hun ikke anbefalde onsdag, pga. du var lukket og slukket down there?

Nu samlinger jeg lige med min egen igangsættelse, tirsdag hvor jeg var i uge 34 hvor jeg var til flow/vækstscanning og ctg, havde M ikke tage på, så overlægen besluttede jeg skulle sætte igang dagen efter. Hun lavede også en GU, hvor jeg var mere lukket og slukket og havde hele min livmoderhals tilbage. (ved så ikke lige hvor lang den så var)

Onsdagmorgen mødte jeg op på fg, hvor jeg fik lagt den første stikkepille kl. 10:00 (i 2. forsøg, da min livmoder også er meget bagudvendt, og ja det gjorde tisse ondt 1. gang da jmds fingre var for korte) men kl. 13:00 havde jeg gode veer, kl. 14:00 havde jeg veer med 1 min imellem. kl. 16:00 var jeg 8 cm. åben, og de ville ikke give mig flere stikpiller (da der skulle gives igen på det tidspunkt) Kl. 16:20 blev veerne stoppet pga aks og ud var M kl. 16:27.

Men jeg forstår altså ikke hvorfor hun siger hun fraråder på onsdag? 

Grunden til hun fraråder forstod jeg var, at han jo har det fint derinde..: Så der er ingen reel "grund" til at sætte igang... Og hvis jeg i værste fald ender op med 3 dages igangsættelse, mod at det hele måske bare sker spontant torsdag, så var det åbenbart at foretrække at det ikke blev gjort onsdag...

Men jeg har slet ikke sat mig ind i det, for på onsdag når CTG'en er kørt, får jeg en samtale (ellers kræver jeg en!) hvor de skal råde mig, ud fra status dén dag! Så altså, jeg ved faktisk ikke så meget om det, det lød bare på hende som om, at når der var helt lukket, så ville det nsæten 100% sikkert tage laaaang tid, og det var ikke så god en ide... Men kan da godt se det er gået ret hurtigt ved dig - det var så ikke selve igangsættelsen der førte til AKS?

Anmeld

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

Grunden til hun fraråder forstod jeg var, at han jo har det fint derinde..: Så der er ingen reel "grund" til at sætte igang... Og hvis jeg i værste fald ender op med 3 dages igangsættelse, mod at det hele måske bare sker spontant torsdag, så var det åbenbart at foretrække at det ikke blev gjort onsdag...

Men jeg har slet ikke sat mig ind i det, for på onsdag når CTG'en er kørt, får jeg en samtale (ellers kræver jeg en!) hvor de skal råde mig, ud fra status dén dag! Så altså, jeg ved faktisk ikke så meget om det, det lød bare på hende som om, at når der var helt lukket, så ville det nsæten 100% sikkert tage laaaang tid, og det var ikke så god en ide... Men kan da godt se det er gået ret hurtigt ved dig - det var så ikke selve igangsættelsen der førte til AKS?

Ja og nej.... Altså M hjertelyd faldt meget drastisk, og under normale om stændigheder, ville man nok ha´givet mig ilt og elektrode på hendes hovede, og så givet hende længere snor for at se om hun ikke artede sig. Men da hun jo var "svag" i forvejen og ikke måtte bruge for meget energi, så var det slet ikke oppe at blive vendt her, der var det direkte til aks.

De mener at grunden kunne være, at hendes hjertelyd faldt kunne være pga. det gik såååå hurtigt, altså fra ingenting for hende til lige pludselig skulle ud.

Men ja det gik ret hurtigt, her til jeg var total lukket, hvilke jo var godt taget i betrækning af hvilke uge jeg var i, men knap så godt i forhold til omstændighederne.

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Ja og nej.... Altså M hjertelyd faldt meget drastisk, og under normale om stændigheder, ville man nok ha´givet mig ilt og elektrode på hendes hovede, og så givet hende længere snor for at se om hun ikke artede sig. Men da hun jo var "svag" i forvejen og ikke måtte bruge for meget energi, så var det slet ikke oppe at blive vendt her, der var det direkte til aks.

De mener at grunden kunne være, at hendes hjertelyd faldt kunne være pga. det gik såååå hurtigt, altså fra ingenting for hende til lige pludselig skulle ud.

Men ja det gik ret hurtigt, her til jeg var total lukket, hvilke jo var godt taget i betrækning af hvilke uge jeg var i, men knap så godt i forhold til omstændighederne.

Nåh ja okay... Min lille basse er måske også mere "færdig" til at komme ud, eftersom jeg jo er 41+3 ved tidligste igangsættelse... Det du har skrevet har da helt klart gjort, at jeg vil stille mig lidt kritisk på onsdag - de skal ikke bare sende mig hjem uden at forklare mig tingene grundigt i hvert fald!

Anmeld

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

Nåh ja okay... Min lille basse er måske også mere "færdig" til at komme ud, eftersom jeg jo er 41+3 ved tidligste igangsættelse... Det du har skrevet har da helt klart gjort, at jeg vil stille mig lidt kritisk på onsdag - de skal ikke bare sende mig hjem uden at forklare mig tingene grundigt i hvert fald!

Jow synes også du skal stille dig kritisk på onsdag, og lad dig endelig IKKE spidse af med et svar du ikke føler du er tilfreds med.

Jeg synes bare det er mærkeligt, at Jmd siger, tænk nu hvis du går igang torsdag, ehm ja men sådan kan man jo så også sige når du er 42+.....

Og når du idag (temmelig sikkert) har haft modningsveer, så behøver det jo ikke være en lang trukket affære.

Nu ved jeg ikke hvordan det er på Kolding, men heroppe siger de normalt man være på igangsættelse piller i 3 døgn, før det bliver taget op, hvad der så skal ske. (ved mig hed det 1 døgn)  og jeg mener bare det kan jo også nemt gå i 3 døgn ved en spontant fødsel.

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Jow synes også du skal stille dig kritisk på onsdag, og lad dig endelig IKKE spidse af med et svar du ikke føler du er tilfreds med.

Jeg synes bare det er mærkeligt, at Jmd siger, tænk nu hvis du går igang torsdag, ehm ja men sådan kan man jo så også sige når du er 42+.....

Og når du idag (temmelig sikkert) har haft modningsveer, så behøver det jo ikke være en lang trukket affære.

Nu ved jeg ikke hvordan det er på Kolding, men heroppe siger de normalt man være på igangsættelse piller i 3 døgn, før det bliver taget op, hvad der så skal ske. (ved mig hed det 1 døgn)  og jeg mener bare det kan jo også nemt gå i 3 døgn ved en spontant fødsel.

Ja præcis.

Og når de egentlig tilbyder det 41+3 - så giver det da også flere dage at gøre godt med, før man rammer 42+0 og det måske skal gå lidt hurtigere... 

Jeg tror det er det samme i Kolding, med de 3 døgn, men håber da ikke det bliver nødvendigt. Og det er jo altså lidt som at spille lotto; måske går jeg i gang selv torsdag - måske skal jeg sættes igang søndag (hvis proceduren ikke var ændret) og stadig ligge med veer i 3 dage... 

Tak for din mening! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.