Sidste JDM besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

AnneBJ

Så nåede jeg 41+1 og sidste JDM besøg. Jeg vidste i forvejen at jeg skulle have lavet en GU - forhåbentlig for at få løsnet hinder. For noget tid siden forhørte jeg mig om igangsættelsesproceduren på mit fødested og det var stadig 42+0.

Jeg var begyndt at tro der måske var gang i noget, da jeg faktisk et par veer i morges, ved ikke hovr lange de var, de gjorde ikke vildt ondt og der var en halv time eller mere imellem. Men altså - jeg troede virkelig, at nu gik der måske noget igang...

Blodtrykket var fint - jeg synes nok det er lidt højt (148/98) men JDM sagde det var helt okay (det plejer at være lidt højt hos hende) så jeg tager hendes ord for gode varer. Baby blev skønnet til 3500-3600, og S/F målet 37 cm. Intet i urinen og ingen ødemer. Så til GU For det første gjorde det herrenas, det havde jeg håbet det ikke ville, men det er fordi jeg har en bagudvendt livmoderhals. Så det plejer altid at gøre ondt, uanset hvor meget jeg slapper af, men jeg håbede jo ligesom at den var væk...

Det var den så overhovedet ikke! På nogen måde Der er helt lukket, og den er et par cm lang. Øv!! "heldigvis" er igangsættelsesproceduren dog ændret, så på onsdag skal jeg have kørt en CTG og bliver  tilbudt igangsættelse... JDM ville dog ikke anbefale at jeg tog imod tilbuddet, så lukket som der var i dag. Fredag bliver jeg så tilbudt CTG (og igangsættelse igen - forudsat jeg ikke bliver sat i gang onsdag altså

Sådan kører det hver anden dag, indtil jeg føder. Det synes jeg dels er rigtig betryggende for babys velbefindende, men også rart for min psyke. Jeg havde frygtet at min næste milepæl ville være søndag, 42+0. Nu er der lige pludselig kun 2 dage til der "sker noget" igen.

Jeg synes det er svært at vide om/hvornår jeg skal sige ja tak til igangsættelse, men vi har talt om herhjemme, at såfremt alt er helt ok, siger jeg nej onsdag og ja fredag.. Onsdag er ligesom "for hurtigt at give op" men søndag er også bare laaangt ude i fremtiden, når man ikke laver andet end at sidde, gå ture og sove... Jeg tror jeg vil få svært ved psykisk at overskue weekenden, hvis ikke der sker noget/er optræk til noget. Er det helt fjollede tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Ida.

Øv med din livmoderhals - den kunne da godt lige have været bare en my kortere, hva!??

Jeg synes det lyder som meget fornuftige tanker!! Og hvis du havde et par veer imorges, så lyder det da som om, din krop lægger an til fødsel for alvor (er da også på tide, den fatter det ) - størrelsen på lillemanden er da ganske fin taget i betragtning af, at du er over tid...man kunne jo frygte en af de der kæmpebabyer

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

idamaria83 skriver:

Øv med din livmoderhals - den kunne da godt lige have været bare en my kortere, hva!??

Jeg synes det lyder som meget fornuftige tanker!! Og hvis du havde et par veer imorges, så lyder det da som om, din krop lægger an til fødsel for alvor (er da også på tide, den fatter det ) - størrelsen på lillemanden er da ganske fin taget i betragtning af, at du er over tid...man kunne jo frygte en af de der kæmpebabyer

Dejlgit at det ikke er helt skørt det jeg tænker. Jeg vil jo selvfølgelig det bedste for baby, men det er jo ret svært at vide om det er igangsættelse eller ej Havde jeg nu haft slem bækkenløsning, eller en baby skønnet til 4500 havde jeg ikke tøvet med at takke ja onsdag...

Anmeld

28. marts 2011

otlitrom

Du er et af de mest overskudsagtige og logisk tænkende mennesker jeg "kender"... Jeg synes det er virkelig stort, hvis du kan sige nej på onsdag! Altså sådan hel vildt! Jeg sidder her og tænker "Anne, du må ikke sige nej, vi vil se din lille filur, der leger gemmeleg!" Og du er helt easy og tænker - hvis JM siger jeg ikke skal, jamen så venter jeg da bare!

Jeg hepper på at det går igang af sig selv!!

Mon NS-ponpoerne kan sætte fødsler igang? For så kan jeg sende dem til Kolding. De er ren magi!

Hvis du keder dig alt for meget har jeg en BA der stadig mangler sit første anslag Jeg kan bare ikke komme igang. Jeg har disposition og det hele klar. Jeg har tænkt hele strukturen af første del igennem.. Jeg gider bare ikke skrive det 

til dig, din tålmodige kommende mor!

Anmeld

28. marts 2011

Ni-ko-li-ne

jeg synes det lyder som en helt god plan det der! med at sige nej onsdag og ja fredag! sådan lidt midt imellem...

og så PUUUUUUSTER jeg ve-støv afsted!!!! så jeres lille baby kommer UUUUUUUUUUUUUUUUUD!! NU!

(dansende Elg energi.... )

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Du er et af de mest overskudsagtige og logisk tænkende mennesker jeg "kender"... Jeg synes det er virkelig stort, hvis du kan sige nej på onsdag! Altså sådan hel vildt! Jeg sidder her og tænker "Anne, du må ikke sige nej, vi vil se din lille filur, der leger gemmeleg!" Og du er helt easy og tænker - hvis JM siger jeg ikke skal, jamen så venter jeg da bare!

Jeg hepper på at det går igang af sig selv!!

Mon NS-ponpoerne kan sætte fødsler igang? For så kan jeg sende dem til Kolding. De er ren magi!

Hvis du keder dig alt for meget har jeg en BA der stadig mangler sit første anslag Jeg kan bare ikke komme igang. Jeg har disposition og det hele klar. Jeg har tænkt hele strukturen af første del igennem.. Jeg gider bare ikke skrive det 

til dig, din tålmodige kommende mor!

Tak!! Jeg føler mig faktisk også ret overskudsagtig! Men det gør altså virkelig også noget mentalt at jeg nu bliver tjekket hver 2. dag.

Det bliver uden tvivl SÅ hårdt at sige nej onsdag, men statestikkerne viser jo bare, at igangsættelser oftere fører til kejsersnit, end spontant startede fødsler, plus, at når der slet ikke er klar, kan jeg ske at ligge med semigode veer i maaange dage, før der sker noget - så det må være der jeg henter logikken!!

Send alt hvad du overhovedet kan komme i tanke om - det kan under ingen omstændigheder skade. 

Her er første ord til dit BA, ja ja, ikke bare anslag men ord: Indholdsfortegnelse

Tak for hepning, glæder mig så meget til at skrive til dig, at han endelig er her!!

Anmeld

28. marts 2011

<3

Du er sej Anne!

Jamen det er din fødsel og du bestemmer helt og aldeles!

Men glæder mig alligevel til at se det lille vidunder

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Kirle skriver:

Du er sej Anne!

Jamen det er din fødsel og du bestemmer helt og aldeles!

Men glæder mig alligevel til at se det lille vidunder

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

Det bliver da så spændende... altså nu er der jo virkelig ikke længe til.... ligegyldig hvad!

Krydser fingre for at det går igang af sig selv snart!

Anmeld

28. marts 2011

oo

rigtig god plan!  jeg hepper for helt og aldeles lynhurtig, komplet smertefri og ganske naturlig fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.