Forvirret delebarn på 15 mdr ... erfaringer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

kamtok

KaLee skriver:

Udfra det du skriver, så synes jeg at du skulle lade samværet i weekenderne vare fredag eftermiddag - mandag morgen. Så får hun også sammenhængende tid med faren.. 

Jeg kan så fortælle at børn som regel reagerer og er forvirrede det første døgns tid efter skiftet... Når min søn kommer hjem fra sin far (når jeg har hentet ham fra dagplejen), så er det en hyggeaften, hvor vi kun spiser rugbrødsmad eller rester.. netop så jeg har tiden til ham og kan opfylde hans behov... 

han er lige blevet 2 år, men var 17 mdr da vi gik fra hinanden

Hver 2. weekend fra fredag til mandag er da en skide god løsning.. Hvis barnet er glad og tilfreds hos den anden forælder, ville det da være super - og de kunne have meget bedre tid sammen.. Og så slipper forældrene for at se hinanden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

qp

kamtok skriver:

Hver 2. weekend fra fredag til mandag er da en skide god løsning.. Hvis barnet er glad og tilfreds hos den anden forælder, ville det da være super - og de kunne have meget bedre tid sammen.. Og så slipper forældrene for at se hinanden. 

Jeg er helt enig!!

Jeg må dog indrømme, at jeg virkelig ikke bryder mig om en deleordning når børnene er så små. Jeg synes det er vigtigt, at barnet oplever begge forældre - jeg mener ligeledes det er afgørende, at barnet er bevidst om hvor dets hjemmebase er. Når barnet er spæd og op til omkring 1 år synes jeg, at besøgene skal foregå i barnets hjem.... Det er efter min mening helt hen i vejret, at dele så små børn og absolut ikke i børnenes bedste interesse men derimod forældrenes.

Jeg ved godt at TS barn ikke er så lille mere, men jeg var altså liiiiige nødt til at skrive lidt om hvordan jeg har det med det der

Anmeld

28. marts 2011

kamtok

qp skriver:

Jeg er helt enig!!

Jeg må dog indrømme, at jeg virkelig ikke bryder mig om en deleordning når børnene er så små. Jeg synes det er vigtigt, at barnet oplever begge forældre - jeg mener ligeledes det er afgørende, at barnet er bevidst om hvor dets hjemmebase er. Når barnet er spæd og op til omkring 1 år synes jeg, at besøgene skal foregå i barnets hjem.... Det er efter min mening helt hen i vejret, at dele så små børn og absolut ikke i børnenes bedste interesse men derimod forældrenes.

Jeg ved godt at TS barn ikke er så lille mere, men jeg var altså liiiiige nødt til at skrive lidt om hvordan jeg har det med det der

Kunne ikke være mere enig

Naturligvis skal en baby under 1 år have en fast base, hvor h*n kan føle sig tryg.
Det er heller ikke sundt for børn under 1 år at flytte - det skal helst først være efter de er fyldt 1 år..

Anmeld

28. marts 2011

qp

kamtok skriver:

Kunne ikke være mere enig

Naturligvis skal en baby under 1 år have en fast base, hvor h*n kan føle sig tryg.
Det er heller ikke sundt for børn under 1 år at flytte - det skal helst først være efter de er fyldt 1 år..

Anmeld

30. marts 2011

christa1982

qp skriver:

Jeg er helt enig!!

jeg kan kun give dig ret, i at små børn under et år ikke burde være delebørn .... det skærer også i mit hjerte kan jeg fortælle dig, at min datter fra starten af måtte opleve at mor og far ikke bor sammen. SOm sagt har jeg trods mange frustrerende konflikter med min ekskæreste (både da vi var kærester og mens jeg var gravid), bidt det hele i mig så godt jeg nu kunne og sagt til ham fra starten af, at han kunne komme i vores hjem og besøge vores datter ALT det han ville. Og det var virkelig IKKE fordi jeg havde den mindste lyst til at se på ham 3 aftener om ugen i det første halve år, men jeg bed det i mig, fordi jeg ønskede min datter skulle få et tæt forhold til sin far lige fra begyndelsen. Han har været en uudholdelig kæreste i sin tid (men heldigvis en god far) - og da der var gået et halvt år kunne jeg bare ikke overskue at have ham komme rendene hele tiden. Han snagede i mine ting og skabte sig over tlf på vej hjem fra besøg hos os, hvis jeg havde snakket i telefon i et andet rum mens han havde været der ...... fordi han var bange for jeg snakkede i tlf med en ny kæreste. Og beskyldt mig for at jeg ville ødelægge alt mellem ham og vores datter, fordi jeg en enkelt gang havde sagt at han ikke kunne have hende med hjemme på besøg, da hun havde høj feber ....han fandt så ud af dagen efter at jeg talte sandt, da han så hvor syg hun var...... og jeg kunne blive ved ...

Men alt i alt, jeg kunne bare ikke blive ved med at have den mand indenfor mine døre .... så ja, hun har haft en enkelt overnatning hos ham siden hun var 10 mdr, men jeg ved simpelthen ikke hvordan vi ellers skulle have grebet samvær an med hans opførsel ....... så nej, jeg er ikke glad for situationen, men trøster mig med at hun i det mindste har set hendes far meget jævnligt det første halve år (og sådan set også resten af tiden), så han er i det mindste ikke fremmed for hende som mange andre helt små delebørn oplever med deres far, hvis de ikke har haft regelmæssigt samvær fra begyndelsen.

Men kan udemærket følge dit synspunkt, så små børn burde ikke være delebørn ....... men nogengange er der bare ikke andre muligheder

Vh Christina

Anmeld

30. marts 2011

christa1982

Augusta11 skriver:

Prøv at skrive til sundhedsplejersken her på siden under "rådgivning", eller få en børnesagkyndig til at hjælpe. Det er vigtigt, at det bliver gjort rigtigt.

Vær ikke bekymret for, hvis din datter ikke er glad for at komme tilbage til dig. Du har hende de fleste dage og kan jo ikke bruge så meget kvalitetstid på hende, som f.eks. en bedsteforælder eller en halv weekendfar. Det er da super for hende at blive serviceret så koncentreret, hvor det hele bare er sjov og hygge, men sådan kan det ikke være hver dag.

det er rigtigt, det er alfa omega at man gør det som er til barnets bedste ... og nogengange er det bare ikke så enkelt at regne ud som mor. Jeg har nu besluttet mig til nu at jeg vil kontakte statsforvaltningen på egen hånd og få professionel rådgivning fra en børnesagkyndig .... for jeg er bare så i tvivl om to nætter ville være for længe at være væk hjemmefra eller om det ville være bedre for hende, når det er et mere sammenhængende besøg .... for alle folk man spørger mener jo noget forskelligt ... det er bare ikke let

Men tak for dit svar ...

Vh Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.