Slægtsforskning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

TbCp

Min svigermor elsker den slags og nu er hun begyndt at grave ned i min familie... det er bare så spændende synes jeg

Idag havde hun lidt papire med til mig og nu er jeg selv gået lidt igang på nettet...

Jeg er bla. i slægt med både en skrædder og en musiker.

Har i prøvet at lave slægtsforskning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

otlitrom

Min mormor ved psyko-meget om hele vores stamtræ.. Så meget at der er skrevet bøger om det!! Altså, hun har ikke skrevet en bog, men en i vores slægt har.. Og det er ét stort stamtræ, og ret vildt at vide "der kommer jeg fra". Hun har altid ævlet evig meget om det, og da jeg var yngre synes jeg det var SÅ kedeligt. Men nu, hvor jeg selv skal være mor, er det lidt spændende.. Og jeg må følge med nu, for hun bliver ikke yngre, og en dag kan man ikke spørge længere..

Anmeld

27. marts 2011

TbCp

kitty skriver:

Min mormor ved psyko-meget om hele vores stamtræ.. Så meget at der er skrevet bøger om det!! Altså, hun har ikke skrevet en bog, men en i vores slægt har.. Og det er ét stort stamtræ, og ret vildt at vide "der kommer jeg fra". Hun har altid ævlet evig meget om det, og da jeg var yngre synes jeg det var SÅ kedeligt. Men nu, hvor jeg selv skal være mor, er det lidt spændende.. Og jeg må følge med nu, for hun bliver ikke yngre, og en dag kan man ikke spørge længere..

Jeg synes også det er helt vildt spændende!

Min svigermor er også totalt meget inde i det og finder gamle børger rundt omkring hvor der står noget om deres slægt...

Tror jeg skal i "lære" hos hende en dag.

Anmeld

27. marts 2011

anna-jonas

Øhhhhh................nej, har ikke prøvet det. Men når der engang bliver bevilget flere timer i døgnet, kunne det da godt være man skulle prøve.

Anmeld

27. marts 2011

TbCp

anna-jonas skriver:

Øhhhhh................nej, har ikke prøvet det. Men når der engang bliver bevilget flere timer i døgnet, kunne det da godt være man skulle prøve.

Hehe

Jeg forestiller mig det er noget jeg kan gå rigtig igang men når.....

jeg bliver pensionist!

Anmeld

27. marts 2011

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Min svigermor elsker den slags og nu er hun begyndt at grave ned i min familie... det er bare så spændende synes jeg

Idag havde hun lidt papire med til mig og nu er jeg selv gået lidt igang på nettet...

Jeg er bla. i slægt med både en skrædder og en musiker.

Har i prøvet at lave slægtsforskning?

Min bror og svigerinde gør.

Hendes familie har de sporet meget langt tilbage (mener det er til omkring år 1400) men hvad jeg lige har lyttet efter, kan de kun komme tilbage til min familie til mine oldeforældre, så ender alt blindt.

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

Rose <3 skriver:

Min bror og svigerinde gør.

Hendes familie har de sporet meget langt tilbage (mener det er til omkring år 1400) men hvad jeg lige har lyttet efter, kan de kun komme tilbage til min familie til mine oldeforældre, så ender alt blindt.

Nej hvor spændende... det er helt vildt sjovt sådan noget...

Min oldefar var klovn i et cirkus, jeg håber lidt at vi kan finde ud af hvilket cirkus det var, det kunne være lidt sjovt

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Jeg har heller ikke selv gjort det, men min farmors nevø og kone har lavet 8 generationer af vores stamtræ indtil videre. Jeg synes også den der "der kommer jeg fra" følelse, er ret sjov! 

Inden vi kendte kønnet på baby og for alvor snakkede navne, kiggede jeg også i stamtræet efter gode navne, men fandt så ikke rigtig noget 

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Jeg har heller ikke selv gjort det, men min farmors nevø og kone har lavet 8 generationer af vores stamtræ indtil videre. Jeg synes også den der "der kommer jeg fra" følelse, er ret sjov! 

Inden vi kendte kønnet på baby og for alvor snakkede navne, kiggede jeg også i stamtræet efter gode navne, men fandt så ikke rigtig noget 

Jeg har også siddet og kigget navne igår, og vi har da både en Ditlev og en Adolph... jojo der er mange fine navne

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Jeg har også siddet og kigget navne igår, og vi har da både en Ditlev og en Adolph... jojo der er mange fine navne

Adolph... - jo jo, det er fint navn, der var engang en kæmpe iværksætter nede i Tyskland der hed sådan... 

(som min kæreste og hans kollega blev enige om, da de snakkede navne  (de venter begge sønner, sådan ca. lige nu!) til stor forargelse for deres kvindelige kollegaer; godt os som skal være med til at navngive drengene kender deres fædre...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.