Børste tænder på Malte 7 mdr. HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Bare mig..

linselouise skriver:

Det var så lidt vi kæmpede selv med vores søn i lang tid men da vi begyndte at tage det mere afslappet så gik det hele lidt nemmere. Der er ikke nogle børn der bryder sig om at få børstet tænder så det drejer sig om at gøre det til en hyggestund i form og sjov og leg

Ihh, gid det var så nemt Det er en kamp uden lige herhjemm, uanset hvor meget leg der er, og uanset hvor rolige vi er.. Øv hvor er det træls..

Heldigvis har hun glemt det så snart hun bliver taget op.. :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

heidi30

Nicolinesmor170510 skriver:

Ihh hvor jeg kender det..

Min datter er 10 mdr. og jeg kæmper en kamp med hende hver aften.. Uanset hvad jeg gør, og hvor meget vi trækker det hver aften og prøver lige så forsigtig, så flipper hun.. Jeg har prøvet alle de råd i er kommet med, og nu er jeg bare kommet dertil, hvor jeg siger, at tænderne bare SKAL børstes (hun har 7 tænder og de er meget langt ude) Så jeg må holde hende fast i et minut, måske mindre, og bare børste.. Hun rækker tungen ud, sparker og slår, hvor ikke jeg holder hende.. UANSET HVORDAN JEG AFLEDER HENDE!

Men sådan har det ikke altid været.. Det er også først efter hun har fået tænder.. Inden var der ikke noget..

Så herhjemme holdes hun fast..

Puha jeg håber jeg kan få Malte til at blive bedre til det, det lyder ikke sjovt hos jer. 

Jeg vil være ked af at holde ham fast, men jeg kan da godt se hvis det er den eneste udvej, tænderne skal jo børstest. 

Jeg prøver alle de råd jeg har fået imorgen aften og håber det blir bedre med tiden 

Anmeld

27. marts 2011

Bare mig..

heidi30 skriver:

Puha jeg håber jeg kan få Malte til at blive bedre til det, det lyder ikke sjovt hos jer. 

Jeg vil være ked af at holde ham fast, men jeg kan da godt se hvis det er den eneste udvej, tænderne skal jo børstest. 

Jeg prøver alle de råd jeg har fået imorgen aften og håber det blir bedre med tiden 

Nej, det er bestemt heller ikke sjovt

Men det er faktisk min sundhedsplejerske, der har sagt jeg skulle gøre det.. Hun sagde det var det eneste jeg kunne gøre, og så må det tage den tid det tager....ikke særlig lang tid.. Hmm.. Men man føler sgu næsten at man laver overgreb.. Det gør selvfølgelig ikke ondt på hende, når jeg gør det, men det er da ikke sjovt for nogen at blive holdt fast....

Anmeld

28. marts 2011

L.J.L

Nicolinesmor170510 skriver:

Ihh, gid det var så nemt Det er en kamp uden lige herhjemm, uanset hvor meget leg der er, og uanset hvor rolige vi er.. Øv hvor er det træls..

Heldigvis har hun glemt det så snart hun bliver taget op.. :s

Nej det er ikke sjovt når man må gøre det på den måde. Herhjemme tog vi en pause på nogle dage hvis han pludselig strittede imod tandbørstning og det hjalp lidt nÅr han fik det på afstand, har i prøvet det? ( tænderne falder ikke ud bare man tager et par dage uden )

Anmeld

29. marts 2011

Bare mig..

linselouise skriver:

Nej det er ikke sjovt når man må gøre det på den måde. Herhjemme tog vi en pause på nogle dage hvis han pludselig strittede imod tandbørstning og det hjalp lidt nÅr han fik det på afstand, har i prøvet det? ( tænderne falder ikke ud bare man tager et par dage uden )

Ja det har jeg prøvet nogen gange.. Jeg har holdt 3-4 dages pause, men uden hjælp.. Hun GIDER har ikke have børstet dem.. Jeg har også skiftet tandpasta 3 gange.. Men næh nej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.