Børste tænder på Malte 7 mdr. HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

L.J.L

Dinna88 skriver:

Nu ved jeg ikke om der er noget i det, der ikke er så sundt, men bruger i tandpasta der smager gooooodt? Det kunne måske hjælpe lidt - det bruger min søster til min niece - hun bryder sig heller ikke skide meget om det, men spiser gerne af tandpastaen 

Tandpasta der " smager godt" er som regel fremstillet til børn og er faktisk ikke sundt for barnet fordi det indeholder sødestoffer derfor anbefaler alle tandlæger at man bruger zendium men kun det der svarer til barnets lillefingernegl da det ikke er så sundt at spise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

heidi30

alberts mor<3 skriver:

hmm så har jeg ingen ide desværre

He he, det er ok 

Anmeld

27. marts 2011

Dinna88

heidi30 skriver:

Nej, vi bruger slet ikke tandpasta. Jeg har læst at man ikke skal bruge noget tandpasta det første stykke tid, men det er måske forkert?

nej, det er vist rigtigt nok! måske kan i gøre det snart?

Anmeld

27. marts 2011

heidi30

linselouise skriver:

Tandpasta der " smager godt" er som regel fremstillet til børn og er faktisk ikke sundt for barnet fordi det indeholder sødestoffer derfor anbefaler alle tandlæger at man bruger zendium men kun det der svarer til barnets lillefingernegl da det ikke er så sundt at spise

Hvor gamle skal de være før man begynder med Zendium?

Anmeld

27. marts 2011

Dinna88

linselouise skriver:

det var netop det jeg var i tvivl om - tak!

Anmeld

27. marts 2011

L.J.L

heidi30 skriver:

Vi gør det omvendt, først børster vi og så får han tandbørsten selv bagefter.

Men jeg kan prøve den omvendte imorgen aften 

God ide og hvis det ikke virker så prøv den med at give ham din tandbørste så han børster dine tænder imens du børster hans , det kan aflede hans opmærksomhed

Anmeld

27. marts 2011

L.J.L

heidi30 skriver:

Hvor gamle skal de være før man begynder med Zendium?

Det kan du sagtens begynde med nu bare husk kun en lille smule svarende til hans lillefingernegl

Anmeld

27. marts 2011

heidi30

linselouise skriver:

Det kan du sagtens begynde med nu bare husk kun en lille smule svarende til hans lillefingernegl

Ok, tak for dine svar 

Anmeld

27. marts 2011

L.J.L

heidi30 skriver:

Ok, tak for dine svar 

Det var så lidt vi kæmpede selv med vores søn i lang tid men da vi begyndte at tage det mere afslappet så gik det hele lidt nemmere. Der er ikke nogle børn der bryder sig om at få børstet tænder så det drejer sig om at gøre det til en hyggestund i form og sjov og leg

Anmeld

27. marts 2011

Bare mig..

Ihh hvor jeg kender det..

Min datter er 10 mdr. og jeg kæmper en kamp med hende hver aften.. Uanset hvad jeg gør, og hvor meget vi trækker det hver aften og prøver lige så forsigtig, så flipper hun.. Jeg har prøvet alle de råd i er kommet med, og nu er jeg bare kommet dertil, hvor jeg siger, at tænderne bare SKAL børstes (hun har 7 tænder og de er meget langt ude) Så jeg må holde hende fast i et minut, måske mindre, og bare børste.. Hun rækker tungen ud, sparker og slår, hvor ikke jeg holder hende.. UANSET HVORDAN JEG AFLEDER HENDE!

Men sådan har det ikke altid været.. Det er også først efter hun har fået tænder.. Inden var der ikke noget..

Så herhjemme holdes hun fast..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.