Fødslen af lille Alfred Smukke Dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Sofia

Carina87 skriver:

Hej Sofia! 

Allerførst: kæmpe tillykke med ham! Hvor er han altså bare rigtig fin og flot! Han ser ud til at tænke store tanker under vejningen

Det lyder som en hård fødsel med 2,5times pressefase! Det er sejt klaret! For hvor er det bare skide hårdt at presse! Kan godt forstå du blev bange - det blir man når de ligepludselig bare kalder flere og flere. Godt at portøren gik forgæves op til dig

Ang amningen, så synes jeg godt nok det er tankevækkende så mange der har problemer med det! Må jeg spørge hvorfor du bruger suttebrik? Det blev jeg nemlig frarådet på det kraftigste, da hans læber så ikke stimulerede brystet nok. Det gav en del sår og revner og jeg græd og sad og sparkede med benene mens jeg ammede(det har helt sikkert set komisk ud!) men det gik heldigvis over igen. Nu gør det på ingen måde ondt! Jeg brugte også lanolincreme som er en rigtig fed, helende creme man ikke behøver vaske af og som bonus blev hans små fede kinder smurt ind i creme hver gang han spiste

Kan virkelig godt forstå du er frustreret! Jeg håber du finder en løsning på amningen og at din SP gir dig god vejledning! 

Hej Carina. Tusind tak for din søde hilsen - ja hvem ved hvad han ligger og filosofferer over under vejningen

Personalet på hospitalet anbefalede mig suttebrikkerne da han ikke kunne få fat uden. men måske skulle jeg aldrig være startet med dem, men man gør jo bare hvad de anbefaler, jeg vidste ikke bedre. Det går desværre slet ikke med amningen, jeg har kæmpet nu i 14 dage og han får slet ikke nok mad hos mig, så nu bliver det flasken, desværre. Ville så gerne amme men må indse at det ikke går og at det vigtigste er han får mad. Så længe jeg magter det vil jeg malke ud og give ham det så han får noget modermælk. det er noget af et projekt og såååå træls at sidde med den håndpumpe, men jeg må stramme mig an lidt endnu!

Håber det går godt hos jer, og at lille Johs Mos trives

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Sofia

Mette. skriver:

Tusinde gange tillykke med jeres lille Alfred Jeg er ked af du måtte igennem sådan en hård fødsel, men det endte jo heldigvis helt perfekt. HAn er så smuk og fin. 

Tusind tak søde Mette

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

piadas skriver:

Åh, hvor har jeg glædet mig til din FB! Specielt fordi jeg jo skulle se, om du nu fik epiduralen! Og det gjorde du - jeg kan læse, at du heller ikke synes, det er det værste i verden!

Hvor er han en lille lækkerbisken! Stort tillykke med ham! Ham glæder jeg mig til at se IRL, når vi forhåbentlig allesammen skal mødes igen! Hvor stor var han egentlig?

Forresten synes jeg godt nok, det er tankevækkende, så mange herinde der bruger/har brugt suttebrik, fordi amningen ikke kører ordentligt...det beviser jo bare, at den debat der kører pt. med for dårlig rådgivning til nybagte mødre på barselsgangene er rigtig.  Det er træls for dig, og jeg kan sagtens følge dine tanker. Hvis det kan trøste dig, har jeg også en rigtig god veninde, der startede ud med suttebrik og supplerede med MME, fordi hun ikke kunne få det til at køre, men efterhånden trappede hun ned med MME'en, så hun kun ammede og tilsidst fik hun også lært hendes datter at sutte uden suttebrik, så det kan højst sandsynligt lade sig gøre, hvis man er stædig nok! Hun ammede i hvert fald i 10-11 måneder...

Jeg håber, det lykkes for dig!

Hej Pia - ja tak jeg var glad for epiduralen Godt du fik mig anbefalet den!!!! Lille Alfred vejede 3520 ved fødslen og var 52 cm

Det er så træls med amningen, jeg synes jeg har været stædig - kæmpet kæmpet og kæmpet men han vil bare ikke sutte hos mig!!!! han er magelig og vil gerne have føden hældt ned med flasken! Så jeg må indse at det er vejen frem.. så må jeg se hvor længe jeg orker pumpe ud så han kan få modermælk.. derefter må det blive erstatning. Ville så gerne amme, men føler ikke der er mere jeg kan stille op. Jeg vil ikke risikere han taber sig for meget igen, han har af to omgange tabt sig alt for meget nemlig.

Håber I har det godt, nu er der en kæreste klar til lille Ida her, hende vil jeg gerne have ind i familien

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

Riksen skriver:

Hej Sofia

Sikken beretning! Jeg kan godt forstå, at du var bange ved tanken om kejsersnit og årsagen dertil, men hvor er det dejligt, at det endte godt.

Hvor er han bare lækker! Sikke nogle dejlige kinder. Jeg ved ikke, om du har skrevet det, i så fald har jeg overset det, men hvor stor var han?

Stort kram fra mig

Ps. Jeg har skrevet til dig ang. amning.

Hej Rikke. Tak for din søde hilsen. Alfred vejede 3520 ved fødslen og ver 52 cm lang

Igen 10000000000 mange tak for dit brev vedrørende ammeproblemerne!!

KNUS

Anmeld

29. marts 2011

Sofia

Kit skriver:

Stort tillykke med din lille Alfred. Hvor er han fin.

2,5 times presseveer - puha. Godt de fik ham ud og du slap for kejsersnit oveni.

Tak for en flot beretning og dejlige billeder.

Kit

1000 tak for din hilsen. Ja jeg var også ved at give op i den pressefase må jeg sige, men ud kom han jo heldigvis knus!

Anmeld

29. marts 2011

CA

Sofia skriver:

Hej Carina. Tusind tak for din søde hilsen - ja hvem ved hvad han ligger og filosofferer over under vejningen

Personalet på hospitalet anbefalede mig suttebrikkerne da han ikke kunne få fat uden. men måske skulle jeg aldrig være startet med dem, men man gør jo bare hvad de anbefaler, jeg vidste ikke bedre. Det går desværre slet ikke med amningen, jeg har kæmpet nu i 14 dage og han får slet ikke nok mad hos mig, så nu bliver det flasken, desværre. Ville så gerne amme men må indse at det ikke går og at det vigtigste er han får mad. Så længe jeg magter det vil jeg malke ud og give ham det så han får noget modermælk. det er noget af et projekt og såååå træls at sidde med den håndpumpe, men jeg må stramme mig an lidt endnu!

Håber det går godt hos jer, og at lille Johs Mos trives

Åh hvor kan jeg forestille mig hvordan du må ha det! Men er det ikke også en lettelse at beslutningen nu er taget? Synes du har kæmpet flot!

Jeg ved godt der ikke er noget at gøre ved det nu, men det undrer mig bare rigtig meget, at der kan være så meget forskel på rådgivningen alt efter hvor man føder.

Her sagde de nul og niks til mine medbragte ammebrikker. Jeg har total flade brystvorter så regnede med at de blev nødvendige. JM gav mig ret i, at der ikke var meget for ham at få fat i, men at jeg så bare skulle forme brystvorten til ham hvergang indtil den selv havde fået form med tiden. Hun sagde at brystet ellers ikke ville blive stimuleret af hans læber og at mælkeproduktionen derfor ikke ville passe til hans behov.

Og jeg forstår heller ikke hvorfor du er blevet rådet til at give mælk med flaske når han ikke havde styr på at sutte hos dig. JM sagde at han hverken måtte må få flaske eller narresut får han var blevet rigtig god til at sutte hos mig. Fordi han ellers kunne blive gladere for det der var nemmere.

Jeg ved godt at du ikke kan bruge det til noget nu. Jeg undrer mig bare.

Men kære Sofia, jeg håber virkelig I blir glade for løsningen og at du nu kan slappe lidt mere af! Og nyd så, at maden er et projekt du og din kæreste har sammen 

SP her sagde, at selvom han får flaske og alle reelt kan give det, så er det vigtigt at holde den tætte kontakt der er ved et måltid mellem barnet og forældrene. Jeg har nogle gange måtte afvise søde mennesker der gerne ville give ham kamilleflasken. 

God idé at forsætte med at pumpe ud. Kan man ikke leje en elektrisk pumpe hos babysam, så du slipper for slidgigt?

Held og lykke med det hele - håber så meget at I får det til at fungere snarest

Anmeld

29. marts 2011

PeruBaby

Kære Sofia

Først og fremmest - Tillykke med din lille Alfred! Hvor er han bare en lille smuksak Det lyder til at have været en hård fødsel, men er det ikke bare skønt at komme hjem og slappe lidt af, når det hele først er overstået? Det synes jeg i hvert fald det var... selvom den første tid, i hvert fald for mit vedkommende, var præges meget at usikkerhed om man nu gør det hele godt nok mht amning, sovning etc. - ja, jeg syntes i hvert fald at det hele var meget nyt og lidt uoverskueligt

Mht. amningen, så er mit råd til dig at du lader din søn ligge så meget som overhoved muligt ved sit bryst, selvom det lader til at du har besluttet dig for/er nødt til at give flaske. Jeg har i hvert fald læst at det hjælper på mælkeproduktion at barnet ligger mod din nøgne hud. Selvfølgelig er det bedst at barnet sutter for at stimulere brystet, men produktionen skulle også blive stimuleret af at han bare slikker på brystvorterne eller ligger hos dig, hud mod hud...

Endnu engang tillykke med den lille fine dreng!

Anmeld

29. marts 2011

piadas

Sofia skriver:

Hej Pia - ja tak jeg var glad for epiduralen Godt du fik mig anbefalet den!!!! Lille Alfred vejede 3520 ved fødslen og var 52 cm

Det er så træls med amningen, jeg synes jeg har været stædig - kæmpet kæmpet og kæmpet men han vil bare ikke sutte hos mig!!!! han er magelig og vil gerne have føden hældt ned med flasken! Så jeg må indse at det er vejen frem.. så må jeg se hvor længe jeg orker pumpe ud så han kan få modermælk.. derefter må det blive erstatning. Ville så gerne amme, men føler ikke der er mere jeg kan stille op. Jeg vil ikke risikere han taber sig for meget igen, han har af to omgange tabt sig alt for meget nemlig.

Håber I har det godt, nu er der en kæreste klar til lille Ida her, hende vil jeg gerne have ind i familien

Æv, hvor er det træls for dig med det amning, nu når du så gerne vil amme. Jeg kan heller ikke give dig andre råd, end det de andre har skrevet til dig, men jeg synes, det er flot, at du bliver ved med at malke ud, selv om du synes det er træls.

Jamen vi må da bare snart lave et slabberas-møde igen, så Alfred og Ida kan få hilst på hinanden!

Anmeld

29. marts 2011

AA10

stort tillykke hvor er han sød

Anmeld

29. marts 2011

Riksen

Sofia skriver:

Hej Rikke. Tak for din søde hilsen. Alfred vejede 3520 ved fødslen og ver 52 cm lang

Igen 10000000000 mange tak for dit brev vedrørende ammeproblemerne!!

KNUS

Det var en fin størrelse - sådan lige i midten.

Selv tak - godt at du kunne bruge min erfaring til lidt. Håber det går lidt bedre med dine overvejelser

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.