Sofia skriver:
Hej Carina. Tusind tak for din søde hilsen - ja hvem ved hvad han ligger og filosofferer over under vejningen

Personalet på hospitalet anbefalede mig suttebrikkerne da han ikke kunne få fat uden. men måske skulle jeg aldrig være startet med dem, men man gør jo bare hvad de anbefaler, jeg vidste ikke bedre. Det går desværre slet ikke med amningen, jeg har kæmpet nu i 14 dage og han får slet ikke nok mad hos mig, så nu bliver det flasken, desværre. Ville så gerne amme men må indse at det ikke går og at det vigtigste er han får mad. Så længe jeg magter det vil jeg malke ud og give ham det så han får noget modermælk. det er noget af et projekt og såååå træls at sidde med den håndpumpe, men jeg må stramme mig an lidt endnu!
Håber det går godt hos jer, og at lille Johs Mos trives
Åh hvor kan jeg forestille mig hvordan du må ha det! Men er det ikke også en lettelse at beslutningen nu er taget? Synes du har kæmpet flot!
Jeg ved godt der ikke er noget at gøre ved det nu, men det undrer mig bare rigtig meget, at der kan være så meget forskel på rådgivningen alt efter hvor man føder.
Her sagde de nul og niks til mine medbragte ammebrikker. Jeg har total flade brystvorter så regnede med at de blev nødvendige. JM gav mig ret i, at der ikke var meget for ham at få fat i, men at jeg så bare skulle forme brystvorten til ham hvergang indtil den selv havde fået form med tiden. Hun sagde at brystet ellers ikke ville blive stimuleret af hans læber og at mælkeproduktionen derfor ikke ville passe til hans behov.
Og jeg forstår heller ikke hvorfor du er blevet rådet til at give mælk med flaske når han ikke havde styr på at sutte hos dig. JM sagde at han hverken måtte må få flaske eller narresut får han var blevet rigtig god til at sutte hos mig. Fordi han ellers kunne blive gladere for det der var nemmere.
Jeg ved godt at du ikke kan bruge det til noget nu. Jeg undrer mig bare.
Men kære Sofia, jeg håber virkelig I blir glade for løsningen og at du nu kan slappe lidt mere af! Og nyd så, at maden er et projekt du og din kæreste har sammen
SP her sagde, at selvom han får flaske og alle reelt kan give det, så er det vigtigt at holde den tætte kontakt der er ved et måltid mellem barnet og forældrene. Jeg har nogle gange måtte afvise søde mennesker der gerne ville give ham kamilleflasken.
God idé at forsætte med at pumpe ud. Kan man ikke leje en elektrisk pumpe hos babysam, så du slipper for slidgigt?
Held og lykke med det hele - håber så meget at I får det til at fungere snarest