Tanker omkring hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.101 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

Leonora

Hej tøser.

Jeg venter vores andet barn til okt. Jeg har et stort ønkse om at føde hjemme.

Min datters fødsel tog 5 timer fra første ve (der gjorde rigtig ondt) til hun var ude.

Jeg blev sat i gang pra begyndende præeklampsi.

Fødsel forløb uden problmer men jeg begyndte desværre at bløde meget fra livmoderen bagefter. Det blev stoppet af en fødsels læge og havde inger gener efterfølgende.

Min mand er derfor meget bange for at der skal forekomme kraftig blødning igen og at vi så ikke er på hospitalet..

Mit spørgsmål til jer der har født hjemme er så følgende:

- Var jeres mænd bare helt med på ideen om hjemmefødsel?

-Hvordan fik I ham overvidst om at en hjemmefødsel var en briliant ide?

-Er der nogen af jer der havde præeklampsi ved første graviditet men alligevel kunne føde andet barn hjemme...?

Ja mange tanker flyver i mit hoved men noget siger mig at det rigtige ville være en hjemmefødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Senia

Hjemmefødsel er også bare helt igennem fantastisk.

Men må starte med at sige, at når du blødte ved sidste fødsel, tror jeg faktisk slet ikke du får lov til at føde hjemme Syntes du skal starte med at ringe til hjemfødselsordning eller snakke med jordmoder alt afhængig af hvor du bor, og snakke med dem om det. Inden du begynder at sætte håbet op efter hjemmefødsel.

Og til dit svar, nej, det var han ikke. Men efter at vi havde snakket med hjemmefødselsjordmoderen var han fulgt ud med på det og så hjalp det at se hvor selvsikker jeg fra de to streger, var på at det skulle være hjemme

Kian er mit første barn, så det kan jeg ikke svare på

Håber for dig at du må føde hjemme, det er som sagt fantastisk

Anmeld

27. marts 2011

Leonora

Lille-Nivs.Mor skriver:

Hjemmefødsel er også bare helt igennem fantastisk.

Men må starte med at sige, at når du blødte ved sidste fødsel, tror jeg faktisk slet ikke du får lov til at føde hjemme Syntes du skal starte med at ringe til hjemfødselsordning eller snakke med jordmoder alt afhængig af hvor du bor, og snakke med dem om det. Inden du begynder at sætte håbet op efter hjemmefødsel.

Og til dit svar, nej, det var han ikke. Men efter at vi havde snakket med hjemmefødselsjordmoderen var han fulgt ud med på det og så hjalp det at se hvor selvsikker jeg fra de to streger, var på at det skulle være hjemme

Kian er mit første barn, så det kan jeg ikke svare på

Håber for dig at du må føde hjemme, det er som sagt fantastisk

Tak for dit svar

Jeg vil elske at kunne føde hjemme og jeres historier herinde gør det bare endnu mere spændende...

Jeg har en veninde som er jordemor og hun mener ikke der er større risiko for at bløde igen anden gang fori jeg blødte første gang...så jeg håber at de give mig lov til.

Jeg håber o0gså at kunne logge min mand med til nogle samtaler om hjemmefødsel men jeg kan da se at han smittes lidt af mine positive tanker omkring det

Anmeld

27. marts 2011

Mumto3

Jeg havde begynende præeklapsi ved første graviditet/fødsel. Havde planlagt at føde hjemme, men blev overflyttet til hospital. Det udviklede sig til en meget dramatisk fødsel (detaljer er ligegyldige, men det var en ret heftigt forløb som involverede 3 jordmodre, afdelingsjordmor, chefjordmor, 2 fødselslæger og 1 overlæge)

Da jeg ventede 2. barn ville jeg føde hjemme 'igen'. Min mand var helt fra snøvsen, det kunne han slet ikke magte med den første fødsel i tankerne.(og hele familien og omgangskreden mente jeg var gået fuldstændig fra forstanden!) men tilsidst fik jeg overtalt manden til at prøve endnu en hjemmefødsel. 2.fødsel gik lige efter bogen og der var ingen indgreb overhovedet. Det samme gælder for 3. gang

Så jeg ville klart anbefale en hjemmefødsel, hvis du er mest tryk ved det!

Anmeld

27. marts 2011

Mumto3

Leonora skriver:

Tak for dit svar

Jeg vil elske at kunne føde hjemme og jeres historier herinde gør det bare endnu mere spændende...

Jeg har en veninde som er jordemor og hun mener ikke der er større risiko for at bløde igen anden gang fori jeg blødte første gang...så jeg håber at de give mig lov til.

Jeg håber o0gså at kunne logge min mand med til nogle samtaler om hjemmefødsel men jeg kan da se at han smittes lidt af mine positive tanker omkring det

Husk valget er DIT!!! man skal ikke have 'lov til' at føde hjemme. De kan komme med en anbefaling, men de kan aldrig bestemme!!!!

Nogle gange er der ting de 'skal' råde en til, uanset hvad de iøvrigt selv mener (det har jeg skrevet om før herinde). Med mit tredie barn blev jeg indkaldt til en samtale hos en fødselslæge fordi de skulle anbefale en hopitaltsfødsel. jeg holdt fast i min hjemmefødsel (som gik lige efter bogen og blev en skøn hjemmefødsel), men lægen gjorde sin pligt og oplyste mig om standartanbefalingerne.

Anmeld

27. marts 2011

Leonora

Mumto3 skriver:

Jeg havde begynende præeklapsi ved første graviditet/fødsel. Havde planlagt at føde hjemme, men blev overflyttet til hospital. Det udviklede sig til en meget dramatisk fødsel (detaljer er ligegyldige, men det var en ret heftigt forløb som involverede 3 jordmodre, afdelingsjordmor, chefjordmor, 2 fødselslæger og 1 overlæge)

Da jeg ventede 2. barn ville jeg føde hjemme 'igen'. Min mand var helt fra snøvsen, det kunne han slet ikke magte med den første fødsel i tankerne.(og hele familien og omgangskreden mente jeg var gået fuldstændig fra forstanden!) men tilsidst fik jeg overtalt manden til at prøve endnu en hjemmefødsel. 2.fødsel gik lige efter bogen og der var ingen indgreb overhovedet. Det samme gælder for 3. gang

Så jeg ville klart anbefale en hjemmefødsel, hvis du er mest tryk ved det!

Tusind tak fordi du delte dine oplevelse med mig...det giver mig håb om at kunne føde hjemme.

Jeg føler på nuværende tidspunkt at jeg vil føle 110% tryk ved at føde hjemme...og jeg har efterhånden læst mig til alle tænkelige artikler om hjemmefødsler og der burde jo ikke være større risiko ved at føde hjemme...

Så tak for din historie og jeg håber jeg får lov at føde hjemme

Anmeld

27. marts 2011

Leonora

Mumto3 skriver:

Husk valget er DIT!!! man skal ikke have 'lov til' at føde hjemme. De kan komme med en anbefaling, men de kan aldrig bestemme!!!!

Nogle gange er der ting de 'skal' råde en til, uanset hvad de iøvrigt selv mener (det har jeg skrevet om før herinde). Med mit tredie barn blev jeg indkaldt til en samtale hos en fødselslæge fordi de skulle anbefale en hopitaltsfødsel. jeg holdt fast i min hjemmefødsel (som gik lige efter bogen og blev en skøn hjemmefødsel), men lægen gjorde sin pligt og oplyste mig om standartanbefalingerne.

tak for den info...jeg tror bare det bliver svaært at overtale manden hvis ikke de prof mener det er en go ide...

men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at få en fantastisk hjemmefødsel til efteråret

Anmeld

28. marts 2011

kkk

Leonora skriver:

tak for den info...jeg tror bare det bliver svaært at overtale manden hvis ikke de prof mener det er en go ide...

men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at få en fantastisk hjemmefødsel til efteråret

Hvis du skal bruge professionelle til at overbevise din mand, vil jeg foreslå dig at finde en jordemoder der som udgangspunkt går ind for hjemmefødsler. En af de mest rutinerede hjemmefødselsordninger er den der ligger i Region Sjælland. Jeg er sikker på at du godt kan kontakte dem, selvom du ikke hører til regionen for at få råd og vejledning - det kan i hvertfald ikke skade at gøre forsøget!

Find dem her: http://www.hjemmefoedsler.dk/

Hvis du hører til Rigshospitalet, har de jo åbnet for hjemmefødsler og holder 'hjemmefødselscafeér', hvor man kan møde andre der overvejer en hjemmefødsel - garanteret et godt sted at slæbe ham hen

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Obstetrisk+Klinik/Hjemmefoedsel/

Og så skal du selvfølgelig lokke ham til at læse her: http://www.hjemmefoedsel.net/

God fornøjelse!!

Anmeld

29. marts 2011

Leonora

kkk skriver:

Hvis du skal bruge professionelle til at overbevise din mand, vil jeg foreslå dig at finde en jordemoder der som udgangspunkt går ind for hjemmefødsler. En af de mest rutinerede hjemmefødselsordninger er den der ligger i Region Sjælland. Jeg er sikker på at du godt kan kontakte dem, selvom du ikke hører til regionen for at få råd og vejledning - det kan i hvertfald ikke skade at gøre forsøget!

Find dem her: http://www.hjemmefoedsler.dk/

Hvis du hører til Rigshospitalet, har de jo åbnet for hjemmefødsler og holder 'hjemmefødselscafeér', hvor man kan møde andre der overvejer en hjemmefødsel - garanteret et godt sted at slæbe ham hen

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Juliane+Marie+Centret/Klinikker/Obstetrisk+Klinik/Hjemmefoedsel/

Og så skal du selvfølgelig lokke ham til at læse her: http://www.hjemmefoedsel.net/

God fornøjelse!!

tak for rigtig go info

Jeg tror netop han har brug for at høre at alt er ok og at der ikke er større risiko ved at føde hjemme.

Jeg vil straks vise ham de forskellige hjemmesider

Go dag

Anmeld

29. marts 2011

Corn

Jeg havde en super hjemmefødsel, og det var min jm der fik manden med på ideen... Og han har ikke ét sekund fortrudt det..

OG selvom vi ikke umiddelbart skal have flere børn (har tre), så er vi enige om, at hjemmefødsel er det bedste/største

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.