tinasmor skriver:
Ej hvor sjovt.
Og altså helt vildt!!
Min datter er tosproget og derfor lidt bagefter spogligt (snart 3) men her er hvad hun kan finde på at sige:
"Se mor, mange biler" ha ha. Sikken en forskel
Han lyder godt nok kær din lille dreng. Folk må da også være ved at falde ned af stolen når de høre hvor godt han taler i den alder.
Vi har helt tiden tænkt, at det nok var meget normalt at min datter var lidt bagud (ikke meget men lidt) pga at hun pt taler begge sprog lige godt indtil der kom en ny dreng i vs som er 3! sprogig (er der mon noget der hedder det
) Nå men den dreng var så flydende og meget fremmelig på alle 3 sprog, der stod jeg så der og måbede 

nu er hun jo også en pige, så hun har sikket en del andre pige ord, som vores slet ikke aner hvad er...
ville da også mene at 2-3 sproged ville være lidt mere 'langsom' til at mestre alle sprog.
Frederic er vel det de kalder 1½ sporget? han kan nemlig også en del sønderjysk...
Min mand har stået i kø sammen med frederic, for ca. et ½ år siden og snakket om hvad han havde lavet i dp af ting og lege. En mor foran vender sig rundt og spørger frederic om han har haft en god dag i børnehave? Frederic havde kigge på hende og sagt; jeg går ikke i børnehave, men dagpleje... Hvor farmand havde fortsat at han jo ikke engang var 2½...
Men igen, det er dejligt at vi kan snakke sammen og komenikere (staves?). Da han godt kan sige; mor, jeg er sur på dig - og går et andet sted hen...
Anmeld