Sundahl88 skriver:
Jeg har en datter som er 2 år og 3 mdr. Hun har det sidste halve år kunne sige rigtig mange ord og sætninger (mellem 3-8 ord tror jeg). Hun synger ofte sange som "tingelinge later" osv. hvor man kan forstå stort set hele sangen!!
I vuggestuen siger de at hun har et utrolig godt sprog og de andre forældre bliver ofte overrasket over hendes alder i forhold til hendes sprog.
Det er super dejligt at have et barn der taler så godt at man kan forstå stort set alt hun siger og at have et barn der er god til at sætte ord på ting og følelser.
Men samtidig er jeg også nysgerrig efter at vide hvor meget jeres børn kan sige.
Nogle der ved hvornår et barn bør kunne det min datter kan?? Mange gange når vi møder jævnaldrende børn er det meget begrænset hvad de kan sige, så jeg er da lidt nysgerrig efter at vide hvilket niveau min datter taler på. Jeg forestiller mig hun har et sprog som en 3 årig, men jeg åner det ikke.
Min datter er ikke så gammel endnu, 17 mdr. , men hun siger rigtig mange ord nu: ja, nej, tak, tak mad (betyder tak for mad
), tørstig, dygtig, slut, færdig, mor, far, Mette, Mads, Line, Bedste, morfar, banan, kiks, mælk, bog, dukke, sut, bil, cykel, stol, bamse og så en hel masse dyrelyde.
Jeg har også rigtig svært ved at bedømme hvor meget hun kan i forhold til hendes alder, så det er altid sjovt at høre om andre