Beslutning er truffet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

KWL

Hej piger.

Ja, så er beslutningen truffet.

Uha det føles godt og skidt og usikkert og og og og og ...

Tankerne er ikke blevet mindre - slet ikke. Men håber det giver ro i mit lille hjem!!

Thea starter i en ny børnehave 1. April.

Selvom der er faldet et sten fra mit hjerte så er der stadig mange ting der skal på plads.

Hvad med dagene indtil?? Hvordan fortæller vi Thea det?? Hvordan tager hun det??

Mange af jer har skrevet til mig at jeg SKULLE lytte til hende og tro på hende. Selvfølgelig gør jeg det. Det er ikke et spørgsmål om det er sket men nærmere hvornår og hvordan det er sket.

Mit hjerte bløder... Jeg har konstant lyst til at banke mig selv i hovedet over at jeg for f.... ikke har flyttet hende noget før. Da det startede.

Tænk hvis jeg har skadet hende. Ja, kan næsten ikke tænke på det.

I hendes 4 årige liv har hun allerede været igennem så meget. En syg mor uden overskud og energi. En børnehave der ikke passede nok på hende.

PUHA ALTSÅ. Hvordan skal jeg nogensinde tilgive mig selv.

Vi var hos lederen af "den gamle" børnehave i dag. Hvis jeg skal sige det selv var jeg forrygende. Hold fast og lod hende ikke overtale os til noget andet. Er lidt stolt. ( Men det er davist også det eneste positive jeg har fortaget mig i lang tid )

Thomas er meget usikker på beslutningen så derfor jeg jeg tager føringen og lader min mave fornemmelse bestemme.

Nu er det gjort.

Kristine - ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

oo

det er jeg så sindssygt glad for at læse, Kristine!!!

der er ingen tvivl om, at den her oplevelse (eller oplevelser?) i børnehaven kan have (har) skadet Thea, MEN! DU skader hende kun hvis du overhører alle signalerne og alle hendes råb om hjælp og det gør du jo IKKE!!

Når du sørger for hende så snart du får færten af hvad der er galt, så oplever hun, at uanset hvad (om mor er syg og ikke har overskud eller hvad som helst andet), så hjælper Mor og Far. det er en af de allervigtigste livslektier og det lyder måske ikke af meget egentlig, når det står skrevet ned, men tag det fra en der meget meget tidligt lærte, at Mor og Far IKKE hjælper: hun vil vokse op som et sundere, gladere, lykkeligere og mere helt menneske pga af det!

jeg er frygteligt berørt af denne her situation, måske fordi jeg lidt havde det på fornemmelsen (føj hvor er jeg vred over jeg ikke turde skrive det til dig) dengang du først begyndte at skrive om Thea og børnehaven. Jeg ønsker jer alle 4 alt det bedste i hele verden!!!

Anmeld

25. marts 2011

Klumpe-dumpe

Kristinewl skriver:

Hej piger.

Tankerne er ikke blevet mindre - slet ikke. Men håber det giver ro i mit lille hjem!!

Selvom der er faldet et sten fra mit hjerte så er der stadig mange ting der skal på plads.

Hvad med dagene indtil?? Hvordan fortæller vi Thea det?? Hvordan tager hun det??

Mange af jer har skrevet til mig at jeg SKULLE lytte til hende og tro på hende. Selvfølgelig gør jeg det. Det er ikke et spørgsmål om det er sket men nærmere hvornår og hvordan det er sket.

Mit hjerte bløder... Jeg har konstant lyst til at banke mig selv i hovedet over at jeg for f.... ikke har flyttet hende noget før. Da det startede.

I hendes 4 årige liv har hun allerede været igennem så meget. En syg mor uden overskud og energi. En børnehave der ikke passede nok på hende.

Vi var hos lederen af "den gamle" børnehave i dag. Hvis jeg skal sige det selv var jeg forrygende. Hold fast og lod hende ikke overtale os til noget andet. Er lidt stolt. ( Men det er davist også det eneste positive jeg har fortaget mig i lang tid )

Thomas er meget usikker på beslutningen så derfor jeg jeg tager føringen og lader min mave fornemmelse bestemme.

Nu er det gjort.

Kristine - ...

For fanden Kristine, DU HAR IKKE skadet Thea!!!

Lige nu viser du jo hende netop, du har energi og overkud, og ikke mindst hjælper hende, når hun aller mest BRUG FOR DIG!!!!

Og selvom Thea, måske bliver ked af det, når hun nu skalle flytte BH, må I jo forklare hende, at I gør det så de slemme drenge ikke kan være dumme ved hende mere.

Jeg tror det er den hel rigtige beslutning I har taget for Thea.

Og Søde smukke dig, husk nu du er SUPER sej og den skønneste mor for dine over-dejlige piger.

Anmeld

25. marts 2011

Jules

Godt du stod ved din beslutning Kristine....

Ønsker det bedste for Thea 

Anmeld

25. marts 2011

Vingummien

Er helt sikkert den rigtige beslutning.

god vind til hende, håber alt går den rigtige vej for hende nu, og hun får nogle super venner det nye sted

Anmeld

25. marts 2011

Vinker

Kristinewl skriver:

Hej piger.

Nu er det gjort.

Kristine - ...

Det er helt sikkert den rigtige beslutning du har taget min skat! Og stop så med at slå dig selv i hovedet. Det er alt for nemt at være bagklog, men man kan alligevel ikke ændre på fortiden. Man kan gøre sit bedste for at ændre på fremtiden og du er allerede super godt på vej til at hjælpe Thea-pigen. Du gør det eneste rigtige, nemlig at få hende flyttet.

Ville ønske jeg var i Struer lige nu!

De største kys og kram herfra.

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

For mig lyder det også som den helt rigtige beslutning! De andre har skrevet så meget klogt, så jeg vil blot sende dig et kram!!

Anmeld

25. marts 2011

Bondepigen

Vinker skriver:

Det er helt sikkert den rigtige beslutning du har taget min skat! Og stop så med at slå dig selv i hovedet. Det er alt for nemt at være bagklog, men man kan alligevel ikke ændre på fortiden. Man kan gøre sit bedste for at ændre på fremtiden og du er allerede super godt på vej til at hjælpe Thea-pigen. Du gør det eneste rigtige, nemlig at få hende flyttet.

Ville ønske jeg var i Struer lige nu!

De største kys og kram herfra.

enig.

Dårlig samvittighed kan hverken du eller Thea bruge til noget. Du gør hvad du kan for Thea... Du kunne jo for pokker ikke vide hvordan det hang sammen.

Anmeld

25. marts 2011

anna-jonas

Tjuhl skriver:

det er jeg så sindssygt glad for at læse, Kristine!!!

der er ingen tvivl om, at den her oplevelse (eller oplevelser?) i børnehaven kan have (har) skadet Thea, MEN! DU skader hende kun hvis du overhører alle signalerne og alle hendes råb om hjælp og det gør du jo IKKE!!

Når du sørger for hende så snart du får færten af hvad der er galt, så oplever hun, at uanset hvad (om mor er syg og ikke har overskud eller hvad som helst andet), så hjælper Mor og Far. det er en af de allervigtigste livslektier og det lyder måske ikke af meget egentlig, når det står skrevet ned, men tag det fra en der meget meget tidligt lærte, at Mor og Far IKKE hjælper: hun vil vokse op som et sundere, gladere, lykkeligere og mere helt menneske pga af det!

jeg er frygteligt berørt af denne her situation, måske fordi jeg lidt havde det på fornemmelsen (føj hvor er jeg vred over jeg ikke turde skrive det til dig) dengang du først begyndte at skrive om Thea og børnehaven. Jeg ønsker jer alle 4 alt det bedste i hele verden!!!

Jeg er så enig....................

Du har truffet det rigtige valg for Thea...................og når hun får at vide, at hun skal i en ny inst. så er det jo ikke fordi hun har gjort noget galt, men fordi at de voksne i den gamle inst. ikke har passet ordentligt på hende. Husk at fortælle hende, at det ikke er fordi hun er forkert, eller at det er hende der har gjort noget galt.......................men at det er drengene og de voksne.

Har hele denne sag, fået nogle konsekvenser for de små drenge??

Anmeld

26. marts 2011

sarahb

Det er bare så godt, og den HELT rigtige beslutning.
Hvordan foregik det? Plads anvisningen og ja er der kommet konsekvenser for denne dreng osv.

Og Søde ingen dårlig samvittighed!! Det hjælper ikke lige nu søde..

Vi er her for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.