Skal bare lige ud med lidt damp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Anonym trådstarter

En smule langt!

åh, håber virkelig nogen herinde kan gi' et godt råd! Har en rigtig god veninde, som er gudmor til bebse. Vi har været tætte veninder i rigtig mange år og vi hygger os gevaldigt når vi er sammen, ville gå igennem ild og vand for hende og ved hun ville gøre det samme for mig. Hun står altid klar hvis jeg har brug for hende, og åbner gerne sin dør og låner mig hendes sofa, hvis alt er gået op i en spids herhjemme..

Under min graviditet har hun fulgt rigtig meget med og har kunne bruge hende rigtig meget til mange ting, da hun har en datter på 2½.. Hun var en af de første til at ringe og sige tillykke og en af de første til at komme forbi og se guldklumpen.

Men! Hver gang hun er her nu, er det som om hun SKAL kommenter den måde vi er forældre på og hun prøver hver gang at finde fejl hos os..Hvis bebse har en smule rød numse, har vi gjort et eller andet forkert, hun mener hun ved bedst, og selvfølgelig ved hun mere om det end mig, da hun jo har været igennem det, men det føles som om hun vil opdrage på bebse herhjemme og det mener jeg bestemt ikke hun skal. Jeg kunne aldrig selv finde på at opdrage på hendes datter, det er jo ikke mit barn, så jeg skal da ikke blande mig i den måde hun vælger at gøre det på.

Hun mener ikke bebse har nok tøj på når hun er her, hvilket jeg vil mene hun har.. Hvis vi er ude med barnevogn mener hun bestemt bebse skal smelte nede i den stakkels lift og det har jeg fået lært de ikke må.. Bebse skriger og og bliver ked af det fordi det er for varmt, så jeg klæde de fleste gange bebse om og kan mærke på min veninde det huger hende ikke. Ofte bliver hun kort for hovedet hvis jeg ikke gør som hun ville have gjort og ender til sidst med hun smutter..

Jeg har prøvet at tale med hende om det, og forklaret hende jeg gør hvad jeg føler med mig selv er rigtigt og selvfølgelig lytter jeg på hendes råd, og tager det til mig, men det er jo ikke altid man har samme mening om hvordan man skal og ikke skal. Hun er meget streng i det overfor sin datter, og det er helt fint hun har valgt den måde, hvor vi herhjemme er lidt mere large i det.

Håber ikke det er alt for rodet, men har hvilke brug at komme ud med det. Det nager mig rigtig meget hun er sådanne og at hun ikke kan lade vær med det. Det gør mig ked af det, og føler mig tit som en virkelig dårlig mor når hun er taget herfra.. Og som en dårlig kæreste overfor manden.. Hun har altid haft et eller andet imod ham, så da jeg luftede tanken om bryllup for hende blev hun virkelig sur på mig og sagde jeg skulle tænke mig om og ikke bare gøre det fordi jeg er forelsket osv.. Hvorefter hun fortæller at hun og kæresten selv har tænkt på at tage væk for at blive gift.. De har kendt hinanden et par mdr, og selvfølgelig skal de da gøre det hvis de føler for det, men her tænker jeg så: Hvorfor i alverden skal hun belære mig og at gå for hurtigt frem hvis hun selv gør det? Åh mit hovede køre og køre rundt.. Aner ikke hvad jeg skal sige til hende uden at miste hende..

Tror i hun er jaloux over hvordan mit liv pludselig er begyndt at gå godt i forhold til hvad det har gjort? Hun har altid haft det 'nemmere' osv end jeg har.. Men da det begyndt at gå op ad bakke for mig, begyndt det at gå ned for hende og det var egentlig der det hele startede..

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre - for vi har det jo som sagt super godt sammen og hygger os, lige indtil hun begynder at påpege ting eller begynder at tale 'grimt' om kæresten..

Hvad ville i gøre? Og tak for i læste med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Giraffen

En smule langt!

til dig

Iiiih den er svær for jeg synes du gør alt det rigtige - taler med hende om det og forklarer hende det og gør det du synes er rigtigt

Det virker til det er hende der har issues så den ligger lidt på hende synes jeg.

Men du ku evt prøve at få bebsen passet og så bare være dig og hende et par timer og så spørge ind til hvordan hun har det og se om der er nogle ting hun har brug for at snakke om -for tror du har fat i noget af det helt rigtige hvis hendes liv altid har været "bedre" end dit og det ikke længere er det

held og lykke med det hele

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

til dig

Iiiih den er svær for jeg synes du gør alt det rigtige - taler med hende om det og forklarer hende det og gør det du synes er rigtigt

Det virker til det er hende der har issues så den ligger lidt på hende synes jeg.

Men du ku evt prøve at få bebsen passet og så bare være dig og hende et par timer og så spørge ind til hvordan hun har det og se om der er nogle ting hun har brug for at snakke om -for tror du har fat i noget af det helt rigtige hvis hendes liv altid har været "bedre" end dit og det ikke længere er det

held og lykke med det hele

Tak

Synes bare det er svært at få hende i snak.. Bebse er ikke noget problem, for kæresten plejer at tage over når hun er her, så vi har lidt veninde tid.. Selvfølgelig er bebse lidt med og hun hygger med bebse osv..

Jeg har bare heller ikke lyst til at blive ved med at prikke til hende, hvis hun nu virkelig har det dårligt.. ( Hun har været ude i en slem fødselsdep.) Er vildt bange for hun skal komme derud igen, for det var hårdt både for hende og mig.. Føler mig virkelig i vild rede..

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

Andre kloge kvinder med et godt råd eller to?

Anmeld

25. marts 2011

Happiness

Nu er min baby stadig i maven. Men ville bare lige sige at jeg er sikker på at du ved bedst for dit barn! Og at du gør det helt rigtige!

Hun er nok bare jaloux som du selv nævner. Og er måske "bange" for at du bliver gift før hende, når hun jo fik barn før dig. Lydewr underligt, men har en veninde der havde det sådan. Ikke overfor mig, men en anden. Hun indrømmede selv at hun var så ked og skuffet over at veninden havde "overhalet" hende...

Det kan være svært, men prøv at lukke af for hende.

Og tro på dig selv. Du er den BEDSTE mor for din baby! Og børn er jo forskellige, så hun kan jo slet ikke sammenligne hendes barn med dit.

til dig!

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Nu er min baby stadig i maven. Men ville bare lige sige at jeg er sikker på at du ved bedst for dit barn! Og at du gør det helt rigtige!

Hun er nok bare jaloux som du selv nævner. Og er måske "bange" for at du bliver gift før hende, når hun jo fik barn før dig. Lydewr underligt, men har en veninde der havde det sådan. Ikke overfor mig, men en anden. Hun indrømmede selv at hun var så ked og skuffet over at veninden havde "overhalet" hende...

Det kan være svært, men prøv at lukke af for hende.

Og tro på dig selv. Du er den BEDSTE mor for din baby! Og børn er jo forskellige, så hun kan jo slet ikke sammenligne hendes barn med dit.

til dig!

Tak  Synes det er hårdt at lukke af for hende og være glad på hendes vegne, når hun ikke kan vise bare en lille smule støtte i mit valg om giftemål med kæresten..

Det er vel okey hun ikke er stor fan af ham, men burde hun ikke se igennem fingrene med det og bare være glad på mine vegne?

Bliver ved med at sige til mig selv jeg er en god mor og jeg gør alt rigtigt for mit barn, det er bare så svært at tror på det, når en man holder så meget af bliver ved med at antyde man ikke er god nok Hun gør det vel ikke bevidst, men det gør sku ondt.. Og at hun ikke kan forstå det når jeg prøver at sige det til hende.. Det gør næsten mere ondt..

Anmeld

25. marts 2011

Happiness

Anonym skriver:

Tak  Synes det er hårdt at lukke af for hende og være glad på hendes vegne, når hun ikke kan vise bare en lille smule støtte i mit valg om giftemål med kæresten..

Det er vel okey hun ikke er stor fan af ham, men burde hun ikke se igennem fingrene med det og bare være glad på mine vegne?

Bliver ved med at sige til mig selv jeg er en god mor og jeg gør alt rigtigt for mit barn, det er bare så svært at tror på det, når en man holder så meget af bliver ved med at antyde man ikke er god nok Hun gør det vel ikke bevidst, men det gør sku ondt.. Og at hun ikke kan forstå det når jeg prøver at sige det til hende.. Det gør næsten mere ondt..

Jo, jeg vil mene at hun skal være glad på dine vegne, selv om hun ikke bryder sig om dit valg af mand. Alle kan ikke lide alle, og sådan vil det altid være, men hun bør respektere dit valg.

Du har jo valgt ham, og valgt at ville giftes med ham fordi DU synes at han er manden for dig!

Hun mener sikkert at du er alletiders mor, og vil bare give gode råd, fordi hun tror hun gør det for at hjælpe dig. Det kan være svært for hende at forstå at det faktisk får dig til at føle som du gør. Håber at hun med tiden vil forstå det, så det ikke går ud over venskabet. For det er jo ikke sjovt for dig at føle dig som en dårlig mor, hver gang i har været sammen.

Du må kigge på dit barn og se hvor godt h*n trives og har det. Og så er det dit bevis på at du ER en god mor

Anmeld

25. marts 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Tak

Synes bare det er svært at få hende i snak.. Bebse er ikke noget problem, for kæresten plejer at tage over når hun er her, så vi har lidt veninde tid.. Selvfølgelig er bebse lidt med og hun hygger med bebse osv..

Jeg har bare heller ikke lyst til at blive ved med at prikke til hende, hvis hun nu virkelig har det dårligt.. ( Hun har været ude i en slem fødselsdep.) Er vildt bange for hun skal komme derud igen, for det var hårdt både for hende og mig.. Føler mig virkelig i vild rede..

det kan være du bare skal gøre det klart for hende at du virkelig elsker hende højt og er der for hende hvis hun skulle få brug for det - give hende lidt opmuntring og kærlighed - hvis du har overskud til det.... virker til hun skal bevise overfor sig selv og dig at hun ved noget, kan noget, er go til noget - i det her tilfælde opdragelse

Så hvis du har styrken til det så se udover at det går dig på og virkelig husk på at det ikke er fordi hun ik synes du er en god mor men at det i bund og grund kun handler om hende

Det lyder til i har et tæt venskab, har selv haft veninder med depression rigtig tæt på og det er så vigtigt at se forbi alle problemerne og gøre hvad man kan for at hjælpe uden at det går ud over ens eget liv og overskud og lykke

Det kan også være du skal sætte hårdt mod hårdt og sige at du ikke gider at hun på nogen måde blander sig i din opdragelse men at hun kan komme når hun vil fortælle hvad der i virkeligheden er galt og at du så vil være der for hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.