Gider ikke flasken længere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

FrkLarsen

Vores dagligdag ser sådan her ud: 

kl ca. 8.00: havregrød el. øllebrød

kl. ca 10.30: ud og sove til middag, får flaske på 200ml.

kl 12.00: frokost, evt kartoffelmos og gulerødder 

kl. 14.30: ud og sove igen flaske på 200ml 

kl ca. 16: flaske på 100ml

kl 18: aftensmad

kl 19, tid til at sove: flaske med 220ml vælling.  

Håber du kunne finde lidt rundt i det

Emilie er heller ikke så glad for flasken mere, hun har jo fundet ud af hvad der smager godt ;-) . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Tanja84

alberts mor<3 skriver:

han er lige knap 7 mdr

han har været flaskebarn siden han var 2´½ måned,  han har altid hadet sin flaske og det har været en kamp hver evig eneste gang

har nu skiftet til hipp og nu kan jeg få 30 ml ekstra i ham

til måltiderne drikker ha ca max 30 ml og bliver tilbudt vand  mange gange om dagen. er begyndt at lave frisk presset appelsin juice og der kan han drikke 120 af gange af kop(:

Hjælper lidt at hører, Emma ikke er den enste.

Må ligesom du, huske at tilbude hende væske flere gange i løbet af dagen, og også i mellem måltiderne

Hvor er han skæg, at han gerne vil slupre væsken i sig, så snart det er juice . Synes det er sjovt de allerede nu godt ved hvad de vil have og ikke have

Anmeld

25. marts 2011

Tanja84

FrkLarsen skriver:

Vores dagligdag ser sådan her ud: 

kl ca. 8.00: havregrød el. øllebrød

kl. ca 10.30: ud og sove til middag, får flaske på 200ml.

kl 12.00: frokost, evt kartoffelmos og gulerødder 

kl. 14.30: ud og sove igen flaske på 200ml 

kl ca. 16: flaske på 100ml

kl 18: aftensmad

kl 19, tid til at sove: flaske med 220ml vælling.  

Håber du kunne finde lidt rundt i det

Emilie er heller ikke så glad for flasken mere, hun har jo fundet ud af hvad der smager godt ;-) . 

Ja, de ved uden tvivl godt hvad de vil have og ikke have allerede nu

Som jeg ligeledes har nævnt overfor de andre, så tror jeg bare at det er mor her, der skal indse at hendes lille baby, er igang med at blive et barn og ikke længere gider babymad (læs flaske)  

Anmeld

25. marts 2011

Tanja84

musse1 skriver:

syns det er vildt flot, i kan ha så faste tider, det må jeg da indrømme, ja her har Benjamin så slet ik ville ha haft grød eller andet, så han har fået meget flaske, nu for han dog 1-2 gange grød og lidt rugbrød, men tider er der ik lige frem på det, han for også stadigvæk flaske om natten. på trods af han er 7 mdr. nu

han er så meget små spisende, så spiser heller ik meget flaske af gangen.

men det med tider kan jeg ik komme med forslag.

men tænker hvis hun gerne vil ha flasken om aften, hvad så med at give hende mme eller sødmælk til måltiderne det kan du jo

sagtens, hvis hun hellere vil det .

forstår så godt, hvis ik du føler du kan følge med, går også bare alt for stærkt.

Ja, det går nemlig alt for stærkt, og kan slet ikke forstå at min lille baby ikke længere vil have babymad/flaske, men nu er på vej til at blive et barn, der spiser alm. mad

Emma bliver som nævnt 8 mdr. her d. 9 og hun er kun den sidste uge begyndt at sove igennem om natten uden mad, så du er absolut ikke ene om at føle dig snydt for nattesøvn. 

Har skullet op en enkelt gang nogen af nætterne, for lige at vende hende rundt, da hun simpelthen møffer rundt om natten. Men hun falder i søvn med det samme, og skal ikke længere have mad, hvilket er MEGA dejligt  

For bare 14 dage siden, fik hun mad 1-2 gange om natten, og man kan altså godt mærke forskel på¨søvnen

'Begyndte for tre uger siden at trappe ned, så hun fik mindre og mindre mad om natten, og til sidst kun vand, og efter ca. en uge, så behøvede hun ikke længere mad om natten

Anmeld

25. marts 2011

miinimeal

Tanja84 skriver:

Hjælper lidt at hører, Emma ikke er den enste.

Må ligesom du, huske at tilbude hende væske flere gange i løbet af dagen, og også i mellem måltiderne

Hvor er han skæg, at han gerne vil slupre væsken i sig, så snart det er juice . Synes det er sjovt de allerede nu godt ved hvad de vil have og ikke have

ja han pejer selvpåglas når er tørstig(;og appelsin juice som jeg laver med min juice presser det kan han drikke i lange baner(;

men nu får han så 3 måltider og 2-3 mellemmåltider(;

Anmeld

25. marts 2011

musse1

Tanja84 skriver:

Ja, det går nemlig alt for stærkt, og kan slet ikke forstå at min lille baby ikke længere vil have babymad/flaske, men nu er på vej til at blive et barn, der spiser alm. mad

Emma bliver som nævnt 8 mdr. her d. 9 og hun er kun den sidste uge begyndt at sove igennem om natten uden mad, så du er absolut ikke ene om at føle dig snydt for nattesøvn. 

Har skullet op en enkelt gang nogen af nætterne, for lige at vende hende rundt, da hun simpelthen møffer rundt om natten. Men hun falder i søvn med det samme, og skal ikke længere have mad, hvilket er MEGA dejligt  

For bare 14 dage siden, fik hun mad 1-2 gange om natten, og man kan altså godt mærke forskel på¨søvnen

'Begyndte for tre uger siden at trappe ned, så hun fik mindre og mindre mad om natten, og til sidst kun vand, og efter ca. en uge, så behøvede hun ikke længere mad om natten

sikke meget der er sket, er da så dejligt .. ja natte søvn tror jeg at jeg har glemt hvad er, så glæder mig til den dag det sker hehe. men kan jo bare se hvordan vores de andre børn vokser.. kan stadigvæk ik følge med nogle af dem..

men er da også gået stærkt, med hun pluslig kom af med flasken, men dejligt du for noget søvn nu, hver sin aldre hver sin charme

Anmeld

26. marts 2011

Zeus

Jeg har ikke lige læst de andre indlæg, så det kan godt være jeg har svaret noget af det samme

Men min datter på 4 mdr, vil kun drikke af sin sutteflaske liggende.. Hun vil ikke være i vores arme, men enten liggende på sofaen/ i sin seng/ på gulvet.. Lidt mystisk, men vi har efterhånden vænnet os til det  

Anmeld

26. marts 2011

Bom

Tror du ikke det er fordi der ikke er udfordring nok i flasken mere?? Hvornår vil du begynde på rugbrød?? Min Matilde startede på rugbrød lige før hun blev 7 mdr, og vi kunne tydelig mærke at hun blev mere mæt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.