Tanja84 skriver:
Emma bliver 8 mdr. her d. 9 og vores madplan ser nogen lunde sådan ud (plus/minus en times tid af tidspunkterne)
Kl. 07.00 - Morgenflaske
Kl. 10.00 - Havregrød eller Øllebrød, evt. efterfulgt af lidt flaske.
Kl. 13.00 - Grøntsagsmos eller frugtmos, evt. efterfulgt af lidt flaske
Kl. 16.00 - Grøntsagsmos med lidt kød
Kl. 19.00 - Aftenflaske
Kl. 22.00-23.00 - Drømmeflaske inden vi går i seng
Mit problem er bare at hun ikke rigtig gider sin flakse om dagen længere (de to om aften er intet problem). Normalt plejer hun at tage 120/150 ml. men nu tager hun max 60 ml. Jeg når kun lige at give hende flasken i munden, inden hun bliver irriteret og i stedet prøver at sætte sig op (fra mine arme).
Hun får tilbudt vand og mælk (MME) til maden, men er begrænset hvor meget hun drikker. Er derfor bange for hun ikke får tilstrækkeligt med væske. Der er rigeligt med tissebleer, så hun dehydrer jo ikke.
Andre der har oplevet dette, og hvad gjorde I?
Hvordan ser jeres madplan ud, og hvor meget flaske får jeres børn på ca. 8 mdr.?
Hvornår går de egentlig helt væk fra flaske?
Håber der er nogen der kan hjælpe en lidt fortvivlet mor 
syns det er vildt flot, i kan ha så faste tider, det må jeg da indrømme, ja her har Benjamin så slet ik ville ha haft grød eller andet, så han har fået meget flaske, nu for han dog 1-2 gange grød og lidt rugbrød, men tider er der ik lige frem på det, han for også stadigvæk flaske om natten. på trods af han er 7 mdr. nu
han er så meget små spisende, så spiser heller ik meget flaske af gangen.
men det med tider kan jeg ik komme med forslag.
men tænker hvis hun gerne vil ha flasken om aften, hvad så med at give hende mme eller sødmælk til måltiderne det kan du jo
sagtens, hvis hun hellere vil det
.
forstår så godt, hvis ik du føler du kan følge med, går også bare alt for stærkt.