Gider ikke flasken længere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Tanja84

Emma bliver 8 mdr. her d. 9 og vores madplan ser nogen lunde sådan ud (plus/minus en times tid af tidspunkterne)

Kl. 07.00 - Morgenflaske

Kl. 10.00 - Havregrød eller Øllebrød, evt. efterfulgt af lidt flaske.

Kl. 13.00 - Grøntsagsmos eller frugtmos, evt. efterfulgt af lidt flaske

Kl. 16.00 - Grøntsagsmos med lidt kød

Kl. 19.00 - Aftenflaske

Kl. 22.00-23.00 - Drømmeflaske inden vi går i seng

Mit problem er bare at hun ikke rigtig gider sin flakse om dagen længere (de to om aften er intet problem). Normalt plejer hun at tage 120/150 ml. men nu tager hun max 60 ml. Jeg når kun lige at give hende flasken i munden, inden hun bliver irriteret og i stedet prøver at sætte sig op (fra mine arme).

Hun får tilbudt vand og mælk (MME) til maden, men er begrænset hvor meget hun drikker. Er derfor bange for hun ikke får tilstrækkeligt med væske. Der er rigeligt med tissebleer, så hun dehydrer jo ikke.

Andre der har oplevet dette, og hvad gjorde I?

Hvordan ser jeres madplan ud, og hvor meget flaske får jeres børn på ca. 8 mdr.?

Hvornår går de egentlig helt væk fra flaske?

Håber der er nogen der kan hjælpe en lidt fortvivlet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Tina&Laura

Tanja84 skriver:

Emma bliver 8 mdr. her d. 9 og vores madplan ser nogen lunde sådan ud (plus/minus en times tid af tidspunkterne)

Kl. 07.00 - Morgenflaske

Kl. 19.00 - Aftenflaske

Mit problem er bare at hun ikke rigtig gider sin flakse om dagen længere (de to om aften er intet problem). Normalt plejer hun at tage 120/150 ml. men nu tager hun max 60 ml. Jeg når kun lige at give hende flasken i munden, inden hun bliver irriteret og i stedet prøver at sætte sig op (fra mine arme).

Hun får tilbudt vand og mælk (MME) til maden, men er begrænset hvor meget hun drikker. Er derfor bange for hun ikke får tilstrækkeligt med væske. Der er rigeligt med tissebleer, så hun dehydrer jo ikke.

Hvordan ser jeres madplan ud, og hvor meget flaske får jeres børn på ca. 8 mdr.?

Jeg har ikke selv prøvet problemet, men tænker at du måske skulle prøve med en kop(med eller uden tud)

Måske din datter har luret at i drikker af kop/glas?

Laura får altid hendes vand i kop - hun gider heller ikke flasken til de store måltider nemlig.

Dog tager hun fint flasken med MME om natten, men hun er også kun 6 mdr. 

Anmeld

25. marts 2011

miinimeal

albert gider heller ikke sin og har aldrig gidet den, nu får han hvis jeg er heldig 60 ml om dagen plus natvælling som er 270 ml

Anmeld

25. marts 2011

Tanja84

Hun får tilbudt væske til alle måltider, hvor jeg naturligvis forsøger at få så meget som muligt i hende, men måske jeg skulle blive bedre til også at tilbyde hende kop ind i mellem måltiderne.

Synes bare at det er tidligt hun ikke rigtig får flaske længere... eller også er det bare mor her der ikke kan følge med

Anmeld

25. marts 2011

Tanja84

alberts mor<3 skriver:

albert gider heller ikke sin og har aldrig gidet den, nu får han hvis jeg er heldig 60 ml om dagen plus natvælling som er 270 ml

Så er Emma da heldigvis ikke den eneste.

Hun har dog godt ville den før, da hun har været flaskebarn siden hun var ca. 2 mdr.

Hvor gammel er Albert?

Hvor meget drikker han til måltiderne?

Anmeld

25. marts 2011

2babygirls

Nu er Madeleine kun knap 6 mdr men hun afviser også flasken i perioder  Nu har jeg prøvet med den anatomiske lige som hendes sut, og 7-9-13 vil hun igen tage den...

Anmeld

25. marts 2011

Tanja84

Tina&Martin skriver:

Nu er Madeleine kun knap 6 mdr men hun afviser også flasken i perioder  Nu har jeg prøvet med den anatomiske lige som hendes sut, og 7-9-13 vil hun igen tage den...

Emma har været flaskebarn siden hun var 2 mdr. og bruger næsten aldrig sut, så tror desværre ikke det vil hjælpe at skifte flaske/sut???

Må nok bare indse at jeg ikke rigtig kan følge med, og min lille baby er på vej til at blive et lille barn, der spiser rigtig mad - og ikke gider spise babymad (læs flaske) længere

Anmeld

25. marts 2011

2babygirls

Tanja84 skriver:

Emma har været flaskebarn siden hun var 2 mdr. og bruger næsten aldrig sut, så tror desværre ikke det vil hjælpe at skifte flaske/sut???

Må nok bare indse at jeg ikke rigtig kan følge med, og min lille baby er på vej til at blive et lille barn, der spiser rigtig mad - og ikke gider spise babymad (læs flaske) længere

jaa, klap i hænderne, hun er skide dygtigt moar

Anmeld

25. marts 2011

miinimeal

Tanja84 skriver:

Så er Emma da heldigvis ikke den eneste.

Hun har dog godt ville den før, da hun har været flaskebarn siden hun var ca. 2 mdr.

Hvor gammel er Albert?

Hvor meget drikker han til måltiderne?

han er lige knap 7 mdr

han har været flaskebarn siden han var 2´½ måned,  han har altid hadet sin flaske og det har været en kamp hver evig eneste gang

har nu skiftet til hipp og nu kan jeg få 30 ml ekstra i ham

til måltiderne drikker ha ca max 30 ml og bliver tilbudt vand  mange gange om dagen. er begyndt at lave frisk presset appelsin juice og der kan han drikke 120 af gange af kop(:

Anmeld

25. marts 2011

musse1

Tanja84 skriver:

Kl. 07.00 - Morgenflaske

Kl. 19.00 - Aftenflaske

syns det er vildt flot, i kan ha så faste tider, det må jeg da indrømme, ja her har Benjamin så slet ik ville ha haft grød eller andet, så han har fået meget flaske, nu for han dog 1-2 gange grød og lidt rugbrød, men tider er der ik lige frem på det, han for også stadigvæk flaske om natten. på trods af han er 7 mdr. nu

han er så meget små spisende, så spiser heller ik meget flaske af gangen.

men det med tider kan jeg ik komme med forslag.

men tænker hvis hun gerne vil ha flasken om aften, hvad så med at give hende mme eller sødmælk til måltiderne det kan du jo

sagtens, hvis hun hellere vil det .

forstår så godt, hvis ik du føler du kan følge med, går også bare alt for stærkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.