Åhh de tænder .. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

morethanperfect

MHK skriver:

Giv ham endelig lidt panodil, der er da ikke noget værre end at have ondt 

De skal ikke veje 10 kg, Hjalte var en lille nips på 3,5 kg (2 måneder gammel) da han fik det første gang, efter en operation.

En god huskeregel er at han må få halvdelen af sin vægt i ml.

Kamille har lige fået sine første to tænder og her er det mig (mine bryster) det gør ondt på, jeg bliver nemlig brugt som bidering 

God bedring, eller hvad man nu siger 

Mange tak for svar ! Det vil jeg gøre så .. Det hedder bare panodil junior ? 

Stakkels dig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

morethanperfect

lisesp83 skriver:

Nej ikke panodil!!!

Men du kan ringe til lægen og få en recept på noget der hedder dolodent. Det er noget der bedøver gummerne, så de ikke har så ondt, imens de tænder bryder frem.

Har selv brugt det, og tro mig, det virker.

Panodil bruger man ikke til sådan noget, fik jeg at vide..

Håber du vil ringe til din læge og få sådan en recept, så din dreng kan få lidt ro i sine gummer.

Vi har prøvet med 3 forskellige ting der bedøver gummerne men intet hjælper

Mange tak for svar 

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

h_bernie skriver:

Du må gerne give Panodil hvis det bliver for meget...også selvom han ikke vejer over 10 kg. Spørg evt. lægen til råds for dosis.

Vi havde det også frygteligt når August fik tænder og vi overlevede kun nætterne ved lidt Panodil. Men øv altså! Håber de små bisser snart kommer igennem.

Håber Alberte ikke bliver så mærket af det, når det er hendes tur.

Åhh okay .. Det vil jeg gøre .. Det er så synd for ham

Tak for svar 

Anmeld

25. marts 2011

132319

morethanperfect skriver:

Mange tak for svar ! Det vil jeg gøre så .. Det hedder bare panodil junior ? 

Stakkels dig  

Jo, panodil junior 

Nogle steder har de sådan en sprøjte der er lavet specielt til det, hvor barnets vægt står på den ene side og antal ml på den anden, det er super smart  Spørg på apoteket om de ligger inde med sådan en, de er gratis.

Og panodil må gerne bruges mod tandpine!

Anmeld

25. marts 2011

lisesp83

morethanperfect skriver:

Vi har prøvet med 3 forskellige ting der bedøver gummerne men intet hjælper

Mange tak for svar 

Årh det er jeg da ked af at høre. Stakkels dreng.

Jeg fik bare at vide, af min læge, at panodil slet ikke hjælper på sådan noget.. Men igen, læger er så forskellige..

Hvis det kan hjælpe din dreng, så er det da det der skal til.

God bedring til ham..

Anmeld

25. marts 2011

lisesp83

MHK skriver:

Jo, panodil junior 

Nogle steder har de sådan en sprøjte der er lavet specielt til det, hvor barnets vægt står på den ene side og antal ml på den anden, det er super smart  Spørg på apoteket om de ligger inde med sådan en, de er gratis.

Hvis ens læge siger det ikke hjælper, så er det da klart at jeg ikke propper stadset i min datter.

Anmeld

25. marts 2011

132319

lisesp83 skriver:

Hvis ens læge siger det ikke hjælper, så er det da klart at jeg ikke propper stadset i min datter.

Jeg er klar over at nogle læger er mere hysteriske omkring panodil end andre, hvorfor fatter jeg ikke.

De gange Hjalte har haft tandpine har det hjulpet strålende. Det samme gælder i øvrigt for mig selv (dog tager jeg ikke lige junior )

Panodil er ikke så slemt som mange (desværre) vil gøre det til. Det er lindrende og kan hjælpe de små til at få ro OGSÅ når de får tænder og indeholder ikke noget der er hverken farligt eller skadeligt for dem.

Anmeld

25. marts 2011

lisesp83

MHK skriver:

Jeg er klar over at nogle læger er mere hysteriske omkring panodil end andre, hvorfor fatter jeg ikke.

De gange Hjalte har haft tandpine har det hjulpet strålende. Det samme gælder i øvrigt for mig selv (dog tager jeg ikke lige junior )

Panodil er ikke så slemt som mange (desværre) vil gøre det til. Det er lindrende og kan hjælpe de små til at få ro OGSÅ når de får tænder og indeholder ikke noget der er hverken farligt eller skadeligt for dem.

Det var også det jeg skrev til TS..

At læger har så forskellige holdninger.

Og at hvis panodil kunne hjælpe, så syns jeg hun skulle prøve sig frem. Her hjalp dolodent effektivt.

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

MHK skriver:

Jo, panodil junior 

Tusind tak for hjælpen .. Det vil jeg købe i dag

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

lisesp83 skriver:

Årh det er jeg da ked af at høre. Stakkels dreng.

Jeg fik bare at vide, af min læge, at panodil slet ikke hjælper på sådan noget.. Men igen, læger er så forskellige..

Hvis det kan hjælpe din dreng, så er det da det der skal til.

God bedring til ham..

Ja jeg tror jeg prøver panodil .. Men mange tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.