Åhh de tænder .. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.460 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

morethanperfect

Så , nu er den helt gal Oscar græder og græder og er helt vildt ulykkelig .. Han har så ondt i tænderne .. Sidste Onsdag var vi i mødregruppe , der SKREG han uafbrudt i en time  Vi var ved læge og få ham tjekket , men intet var galt og han sagde han bare havde en dårlig dag . Nu er jeg sikker på det er tænderne .. ! Han har haft ondt over en måned nu , og han tar sig til munden og skriger .. Han har højst sovet 4 timer i nat , vågnede hele tiden og græd og græd . Vi havde købt noget Gel til at smøre på men han fjerner det med tungen og gylper rigtig meget af det .. Jeg er på bar bund i det her , syns det er så synd for ham han skal ha SÅ ondt ! Når han er vågen laver han stort set ikke andet end og græde  Stakkels dreng !

Er der nogle der har råd .. Han vil ikke gumle agurk , eller gulerod for det gør ondt på ham .. Han kan næsten ikke engang spise fordi det rør hans gummer og gør ondt .. Hmm .. 

Kan jeg gi ham Panodil Junior ??

Knus Mig <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Nalle

morethanperfect skriver:

Så , nu er den helt gal Oscar græder og græder og er helt vildt ulykkelig .. Han har så ondt i tænderne .. Sidste Onsdag var vi i mødregruppe , der SKREG han uafbrudt i en time  Vi var ved læge og få ham tjekket , men intet var galt og han sagde han bare havde en dårlig dag . Nu er jeg sikker på det er tænderne .. ! Han har haft ondt over en måned nu , og han tar sig til munden og skriger .. Han har højst sovet 4 timer i nat , vågnede hele tiden og græd og græd . Vi havde købt noget Gel til at smøre på men han fjerner det med tungen og gylper rigtig meget af det .. Jeg er på bar bund i det her , syns det er så synd for ham han skal ha SÅ ondt ! Når han er vågen laver han stort set ikke andet end og græde  Stakkels dreng !

Er der nogle der har råd .. Han vil ikke gumle agurk , eller gulerod for det gør ondt på ham .. Han kan næsten ikke engang spise fordi det rør hans gummer og gør ondt .. Hmm .. 

Kan jeg gi ham Panodil Junior ??

Knus Mig <3

Det kan du sagtens prøve at give ham smukke, og så se om det hjælper.

Det lyder ihvertfald hårdt.

Jeg har aldrig kunne mærke på mine når de fik tænder, så ved desværre ikke hvordan det er

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

Nalle skriver:

Det kan du sagtens prøve at give ham smukke, og så se om det hjælper.

Det lyder ihvertfald hårdt.

Jeg har aldrig kunne mærke på mine når de fik tænder, så ved desværre ikke hvordan det er

Men skal man snakke med lægen først eller hvordan ?? .. Nej det er virkelig heller ikke sjovt ..  Har så ondt af ham ... 

Anmeld

25. marts 2011

Nalle

morethanperfect skriver:

Men skal man snakke med lægen først eller hvordan ?? .. Nej det er virkelig heller ikke sjovt ..  Har så ondt af ham ... 

Nej, de skal bare veje over 10 kg, der står på pakken hvordan og hvorledes smukke

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

Nalle skriver:

Nej, de skal bare veje over 10 kg, der står på pakken hvordan og hvorledes smukke

Nå det gør Oscar ikke ..

Anmeld

25. marts 2011

Nalle

morethanperfect skriver:

Nå det gør Oscar ikke ..

Det er jeg næsten helt sikker på de skal.

Men kan være der er andre der kan svare dig på det

Anmeld

25. marts 2011

morethanperfect

Nalle skriver:

Det er jeg næsten helt sikker på de skal.

Men kan være der er andre der kan svare dig på det

Ihh ... Okay tak for svar 

Anmeld

25. marts 2011

132319

Giv ham endelig lidt panodil, der er da ikke noget værre end at have ondt 

De skal ikke veje 10 kg, Hjalte var en lille nips på 3,5 kg (2 måneder gammel) da han fik det første gang, efter en operation.

En god huskeregel er at han må få halvdelen af sin vægt i ml.

Kamille har lige fået sine første to tænder og her er det mig (mine bryster) det gør ondt på, jeg bliver nemlig brugt som bidering 

God bedring, eller hvad man nu siger 

Anmeld

25. marts 2011

lisesp83

morethanperfect skriver:

Ihh ... Okay tak for svar 

Nej ikke panodil!!!

Men du kan ringe til lægen og få en recept på noget der hedder dolodent. Det er noget der bedøver gummerne, så de ikke har så ondt, imens de tænder bryder frem.

Har selv brugt det, og tro mig, det virker.

Panodil bruger man ikke til sådan noget, fik jeg at vide..

Håber du vil ringe til din læge og få sådan en recept, så din dreng kan få lidt ro i sine gummer.

Anmeld

25. marts 2011

h_bernie

Du må gerne give Panodil hvis det bliver for meget...også selvom han ikke vejer over 10 kg. Spørg evt. lægen til råds for dosis.

Vi havde det også frygteligt når August fik tænder og vi overlevede kun nætterne ved lidt Panodil. Men øv altså! Håber de små bisser snart kommer igennem.

Håber Alberte ikke bliver så mærket af det, når det er hendes tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.