husstøvmideallergi!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

<3

er der nogen af jer der lider af det? eller hvis kæreste/mand/barn lider af det?

vi var til ørelægen igår med Nikoline, alt var fint, drænene sider hvor de skal og har gjort det i over 1 år nu!!!

ørelægen skulle så se på Martins næse da han har evigheds-snue... og han har brækket næsen gentagne gange som ung, så den skulle lige kigges efter... umiddelbart var der okay passage i den men lægen ville lige have en priktest... for at udelæukke eventuelle allergier, og vupti, manden har allergi overfor husstøvmider!!!!

nåh altså, det er ikke fordi vi lige bor beskidt... men der skal da tænkes lidt over det... sengetøjet skal vaskes hver uge og dynen luftes noget mere... evt... vi lufter meget ud, men det må vi også gøre mere...

men hvad kan man dog ellers gøre???

Ork ja... Jeg er så uheldig at når jeg er syg så får jeg husmideallergi... Ikke lige der at man gider at løbe rundt og vaske alle ting men jo her er hvad jeg gør :

Gode råd om støvallergi

• Luft ud ca. 3 gange á 15min (gennemtræk) hver dag

• Luft ud i soverummet hver dag
• Undgå fugt, fx tøjtørring inde
• Opvarm huset til 20-21 grader om vinteren
• Vask dyner og puder hver 3. måned ved 55-60 C°
• Vask rullemadras hver måned ved 55-60 C°
skift sengetøj hver uge

• vask gulvet i +60gr. hver uge. Vi har ca. 105kvm og der bruger jeg to elkedler vand og endelig mobbe og ikke gulvklud

• Mekanisk udsug i køkken og bad med direkte aftræk.

• Skift madrasser, sofaer og alt "blødt" hvert 5.år.

- alle disse ting giver bedre indeklima og nedsætter muligheden for at udvikle allergi.

Min allergi kan jeg sulte ihjel når jeg strengt overholder disse ting også kan jeg slappe lidt af igen med rengøringen

Håber han får det bedre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Milka

idamaria83 skriver:

er folk begynde at stoppe dig på gaden for at komme med dig hjem at sove så?

JA! sengen er helt fyldt op!

Anmeld

25. marts 2011

Jules

Øv os da!

Måske jeg skulle tjekkes også... For jeg er os "snottet" året rundt :/

Anmeld

25. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Kirle skriver:

Ork ja... Jeg er så uheldig at når jeg er syg så får jeg husmideallergi... Ikke lige der at man gider at løbe rundt og vaske alle ting men jo her er hvad jeg gør :

Gode råd om støvallergi

• Luft ud ca. 3 gange á 15min (gennemtræk) hver dag

• Luft ud i soverummet hver dag
• Undgå fugt, fx tøjtørring inde
• Opvarm huset til 20-21 grader om vinteren
• Vask dyner og puder hver 3. måned ved 55-60 C°
• Vask rullemadras hver måned ved 55-60 C°
skift sengetøj hver uge

• vask gulvet i +60gr. hver uge. Vi har ca. 105kvm og der bruger jeg to elkedler vand og endelig mobbe og ikke gulvklud

• Mekanisk udsug i køkken og bad med direkte aftræk.

• Skift madrasser, sofaer og alt "blødt" hvert 5.år.

- alle disse ting giver bedre indeklima og nedsætter muligheden for at udvikle allergi.

Min allergi kan jeg sulte ihjel når jeg strengt overholder disse ting også kan jeg slappe lidt af igen med rengøringen

Håber han får det bedre!

det er noget fuck, vores trægulv kan ikke tåle bare en dråbe vand, men moppen kan måske vrides helt tør

Anmeld

25. marts 2011

Ida.

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg kiggede på den der hjemmeside igår, der er mange gode råd...

det er også noget pis at jeg ikke rigtig kan støvsuge, min ryg gider det ikke desværre, så den hænger på ham og overskud er der ikke for tiden... men vi må se at få det gjort...

Hvad med sådan en robotstøvsuger? Den burde I sg* næsten få tilskud til i jeres situation!!! Ellers kan de måske fås brugt til en overkommelig pris? Kan bestemt godt forstå, overskuddet ikke er i top i øjeblikket!!

Anmeld

25. marts 2011

Ida.

Milka skriver:

JA! sengen er helt fyldt op!

Halleluja

Anmeld

25. marts 2011

<3

Ni-ko-li-ne skriver:

det er noget fuck, vores trægulv kan ikke tåle bare en dråbe vand, men moppen kan måske vrides helt tør

Det er noget lort fordi det er jo når det varme vand rammer husmiderne at de dør... Det kan i hverfald kun bedre det og dræber lidt?

Anmeld

25. marts 2011

Ni-ko-li-ne

idamaria83 skriver:

Hvad med sådan en robotstøvsuger? Den burde I sg* næsten få tilskud til i jeres situation!!! Ellers kan de måske fås brugt til en overkommelig pris? Kan bestemt godt forstå, overskuddet ikke er i top i øjeblikket!!

sådan een ville være den største hjælp ever!

men vi har under inden omstændigheder råd til noget andet end det strengest nødvendige desværre....  og de koster vidst mindst 3000kr

Anmeld

25. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Kirle skriver:

Det er noget lort fordi det er jo når det varme vand rammer husmiderne at de dør... Det kan i hverfald kun bedre det og dræber lidt?

ja, ellers må jeg være med og så kan Martin vaske med kluden og jeg kan smide en tør klud på så vi tørrer med det samme...

Anmeld

25. marts 2011

Ida.

Ni-ko-li-ne skriver:

sådan een ville være den største hjælp ever!

men vi har under inden omstændigheder råd til noget andet end det strengest nødvendige desværre....  og de koster vidst mindst 3000kr

http://www.dba.dk/soeg/?soeg=robotst%c3%b8vsuger&vis=galleri

der fås nogle til under 1000 kr brugt - men aner selvfølgelig ikke hvor gode de er!! Men det var da et overkommeligt beløb at spare sammen over f.eks. tre måneder, selvom det ikke løser problemet lige her og nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.