Nogen der løber meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Siljesmor

Hejsa

Var lige lidt nysgerrig efter om der er flere "løbetosser" herinde? Jeg løber selv rigtig meget, og træner lige pt. til Paris Marathon som jeg skal løbe den 10. april  Og de følgende måneder har jeg 2 halvmarathons og endnu et hel-marathon til Septemer i Berlin  Jeg elsker simpelthen at løbe, men det er bestemt ikke noget jeg altid har gjort... Startede i okt. 09´da jeg ville tabe mig efter mine 2 graviditeter... Det var en sej start og jeg hadede det de første 4 uger, men så skete der ligesom noget... Har nu tabt 14 kg. og er blevet helt afhængig af det der løberi  

Sidste år løb jeg BT´s halvmarathon, København marathon og Powerrade som er et halvmarathon i København

Kom glad og fortæl, hvis du er ligeså løbetosset som jeg 

Hej fra Margith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Kloster

Hej.

Jeg betragter også mig selv som afhængig af løb, men jeg har ikke lige dine distancer med mig

Jeg startede med at løbe d. 1. jan 2010, da jeg stoppede med at ryge. Jeg kæmpede mig igennem de førte 5 km og har været til en hel del motionsløb. Er ved at træne mig op til 10 km løb + at målet er at få en hurtig 5 km tid.

Håbede på at kunne klare at træne til ½ maraton, men det kunne jeg slet ikke holde til. Var simpelthen for hårdt for mig endnu. Men ting tager tid.

Jeg er tilfreds og jeg elsker at løbe. Jeg bliver hurtigere på min 5 km og mine distancer bliver længere

Anmeld

26. marts 2011

katrineoerum

Der  er ikke noget jeg heler ville end at kunne lide at løbe. Det ser så lækkert ud og jeg har startet op et utal af gange men kan lige som ikke komme igang fordi det bare ikke er så lækkert som det ser ud.

Anmeld

28. marts 2011

Anne85

Siljesmor skriver:

Hejsa

Var lige lidt nysgerrig efter om der er flere "løbetosser" herinde? Jeg løber selv rigtig meget, og træner lige pt. til Paris Marathon som jeg skal løbe den 10. april  Og de følgende måneder har jeg 2 halvmarathons og endnu et hel-marathon til Septemer i Berlin  Jeg elsker simpelthen at løbe, men det er bestemt ikke noget jeg altid har gjort... Startede i okt. 09´da jeg ville tabe mig efter mine 2 graviditeter... Det var en sej start og jeg hadede det de første 4 uger, men så skete der ligesom noget... Har nu tabt 14 kg. og er blevet helt afhængig af det der løberi  

Sidste år løb jeg BT´s halvmarathon, København marathon og Powerrade som er et halvmarathon i København

Kom glad og fortæl, hvis du er ligeså løbetosset som jeg 

Hej fra Margith

Hi hi... jeg betragter også mig selv som løbetosset... men det er jo vand ved siden af dig - hvor sejt - respekt

Jeg løber gerne 4 gange i ugen - 2 korte ture med tempo i benene (5-6-7 km) og 2 lange, lidt langsommere ture (10-11-12 km)

jeg eeeeelsker mit løb - er helt afhængig af det kick det gir mig. Og specielt dage som idag hvor solen skinner og fuglene kvidrer

Anmeld

28. marts 2011

Rockertand

Hej Margith

Jeg løber ikke, men kunne utroligt godt tænke mig at starte.

Hvor lang tid tog det dig at træne op til at løbe 5 km? Hvor hyppigt løb du i starten? Startede du ud med almindelige løbesko eller skal man investere i sko og tøj med det samme? Har du haft barn med dig eller løbet alene? Har du nogle gode råd til en nybegynder?

Synes godt nok, at du er sej  

Anmeld

28. marts 2011

Kloster

Rockertand skriver:

Hej Margith

Jeg løber ikke, men kunne utroligt godt tænke mig at starte.

Hvor lang tid tog det dig at træne op til at løbe 5 km? Hvor hyppigt løb du i starten? Startede du ud med almindelige løbesko eller skal man investere i sko og tøj med det samme? Har du haft barn med dig eller løbet alene? Har du nogle gode råd til en nybegynder?

Synes godt nok, at du er sej  

Tillader mig lige at svare  

Jeg anbefaler altid at man starter med begynderprogrammet fra iForm:

http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km

Det er rigtig godt og du bliver langsomt øget i takt med at dine lede, sener og muskler opbygges til netop løb.

Jeg har aldrig haft børn med på løbetur. Jeg prioritere løb, som min tid. Det er kvalitetstid med mig selv. Værdsæt det og kæmp for den tid med dig selv. Det er det hele værd

Og ja løbesko er alfa omega. Få en gratis test ved en sportsbutik og få dem til at hjælp dig med at finde de rigtige. Mine løbesko var nok nr 7-8. par, jeg prøvede. Men da jeg fik dem på, var det dem. Det er som at trække i et par strømper og jeg kan gå i dem hele dagen uden at få dårlige fødder og ben.

VH Kloster

Anmeld

28. marts 2011

Rockertand

Tillader mig lige at svare  

Jeg anbefaler altid at man starter med begynderprogrammet fra iForm:

http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km

Det er rigtig godt og du bliver langsomt øget i takt med at dine lede, sener og muskler opbygges til netop løb.

Jeg har aldrig haft børn med på løbetur. Jeg prioritere løb, som min tid. Det er kvalitetstid med mig selv. Værdsæt det og kæmp for den tid med dig selv. Det er det hele værd

Og ja løbesko er alfa omega. Få en gratis test ved en sportsbutik og få dem til at hjælp dig med at finde de rigtige. Mine løbesko var nok nr 7-8. par, jeg prøvede. Men da jeg fik dem på, var det dem. Det er som at trække i et par strømper og jeg kan gå i dem hele dagen uden at få dårlige fødder og ben.

VH Kloster

Tak for svar - jeg vil helt sikkert kigge på dit link.

Mit "problem" er, at hvis jeg sætter mig for noget, så er jeg fanatisk, så jeg skal altså have nogen/noget til at bremse mig, for ellers ender jeg med skader og udtrætning af min krop, så det var bestemt en mulighed at følge et fastlagt program, der er rettet mod nybegyndere og som angiver et max. på afstand/tid.

Hvis jeg ikke skal løbe med barn, kan jeg desværre kun komme afsted fredag, lørdag og søndag - er det overhovedet realistisk at få noget positivt ud af det?

Anmeld

28. marts 2011

Kloster

Rockertand skriver:

Mit "problem" er, at hvis jeg sætter mig for noget, så er jeg fanatisk, så jeg skal altså have nogen/noget til at bremse mig, for ellers ender jeg med skader og udtrætning af min krop, så det var bestemt en mulighed at følge et fastlagt program, der er rettet mod nybegyndere og som angiver et max. på afstand/tid.

Hvis jeg ikke skal løbe med barn, kan jeg desværre kun komme afsted fredag, lørdag og søndag - er det overhovedet realistisk at få noget positivt ud af det?

Ork ja. Så løber du da bare mandag, onsdag og torsdag fx. Så har du også fre, lør og søn til at lade kroppen slappe af og reperere sig selv på. (restituere hedder det vist)

Jeg løber når jeg har tidligt fri fra arb af. Nogle kan også tidligt om morgenen ell om aftenen når børn er kommer i seng.

Det fede ved løb er, at man bare tager skoene på og løber...

Prøv at surfe lidt på www.iform.dk ell www.lobnu.dk Begge rigtig gode sider...

Anmeld

28. marts 2011

Kloster

Rockertand skriver:

Hov jeg læste forkert

Når du kun kan komme ud at løbe fredag, lørdag, søndag, vil jeg nok anbefale dig at løbe fredag og søndag og lade programmet vare lidt længere ell går nogle gode solide ture resten af ugen. Altså nogle bakke-ture og nogle ture med nogle km i.

Du kan evt også skaffe en babyjogger. Det er set før at man løber med sådan en.

Anmeld

28. marts 2011

Siljesmor

Rockertand skriver:

Rigtig godt svar du har fået af Kloster  Det kan helt sikkert godt svare sig at investere i et par gode løbesko.. Ellers ender du bare med skader, som ikke er til at slippe af med igen. Og du kan sagtens løbe, selvom du kun kan fredag, lørdag og søndag. Løb feks. fredag og søndag i starten og hvis du så måske kunne få tid til en lille tur onsdag også... Men det er bestemt også fint nok med kun 2 dage om ugen til at starte med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.