PsychedeliC skriver:
Det lyder som noget jeg kan bruge. Mange tak skal du have
.
Det vil jeg helt sikkert prøve
.
Jeg har læst lidt med på sidelinjen hos jer, og tænker at det må være mega hårdt... selv om jeg synes at det her er hårdt
Det var så lidt....
herhjemme laver vi også æggepandekage med sukker i til ham, vi har en bette pande - så vi kan lave en til os alle..
Spar på frugt og giv ham lidt chips i stedet, der er der også fedt i han kan bruge.
Frederic's børnelæge sagde vi forældre idag har et helt forkert syn på små børns mad . det skal i vores øjne være så sundt - kerne rigt - grønsager osv. Men det er slet ikke så opbyggende for de små som først antaget. Det er mere os voksne der har behov for den leve stil.
Han sagde at jo mere pasta kødsovs (m bacon og pølser) vi kunne få i ham, des bedre. Skære drastisk i hans grønsager og frugt og give ham mere digestive - hvidt brød - chips mm.
Et eks er at vi altid har kørt med rugbrød med kerner herhjemme - købt ved bager, da han ikke kan tåle kohberg og schulstad brød. Men han sagde vi skulle skifte det ud - så vi får nu sdr jysk rugbrød.
- bag boller med skinke tern i.
- grød med en klat flødeskum.
- kødboller, dem man bruger til suppe er også et hit.
Det er det også, peder hårdt og giver udfordringer ved stort set hvert måltid. Men har heldigvis at vi kan ringe til hende spise/hospitals pædagog der var flue på væggen i de 5 dage han var indlagt i dec - så vi har aftalt nyt møde på børne afd her den 4 april.
Anmeld