Når ungerne er syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. oktober 2008

Lise

Hvordan er jeres unger når de er syge med feber og sådan?

Simon havde 39 i feber hele dagen igår, og 38,5 har jeg netop målt nu - og han tonser bare rundt som normalt og leger og griner... Den store forskel er at han sover af helvede til, så de sidste par nætter har han voldmoslet rundt imellem os, så ingen har sovet én sammenhængende time.. Aj, igår havde han også tidspunkter hvor han bare ville hænge og hvor han var ked, men der var også masser af grin og leg. Og så er han ikke tilnærmelsesvis lige så sulten som han plejer...

Hvis jeg havde 38,5-39 i feber ville jeg ligge i min seng med kamillete og snotklude mens jeg ville græde lidt fordi det var så synd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

Marco2

Hej Lise.

Den dag jeg blev kaldt op i vuggeren for at hente Emily, for de havde målt temp. på 38,5, blev jeg også overrasket. Jeg forventede et barn der ville sidde og være ked og mut hos én af de voksne, men næh nej. Da jeg træder ind af døren kan jeg ikke se hende, og lige pludselig med 120 km/t kommer hun fræsende ud fra puderummet med en dukkevogn med det største grin på.

Så hun er heller ikke til at ligge under dynen og putte når hun har feber, den bette bandit.

AG

Anmeld

16. oktober 2008

Mikkelmusen

Her er det meget forskelligt. Men hun er som regel kun rigtig sløv når hun har 40 i feber. Ellers kan hun sagtens løbe med 38,5 og skabe sig tosset, og lave rav i den.

Anmeld

16. oktober 2008

Tikki

Iza er fuldstændig færdig, når hun har feber. Hun ligger bare eller hænger på os og piver/klynker. Hun får også ret hurtigt omkring 39,5 - 40 i feber....men hendes normale temperatur er altså også lidt høj..sådan omkring 37,5 eller sådan noget. Det ville andre jo kalde feber og hvis man måler med et øre-termometer, så kan det godt svinge lidt, hvis barnet har ligget på øret eller har meget ørevoks.
Jeg tror det er meget normalt, at nogle børn virker friske lige pludselig hvorefter feberen så stiger igen og de bliver pjevset....det har jeg i hvert fald også set her med mine dp-børn og i de institutioner, jeg har været i. Det kan nogle gange være vildt svært, om man skal ringe dem hjem eller vente lidt, fordi det kører op og ned med de små........så tror bare man skal lade dem lege, når de har overskud og lade dem hænge, når feberen stiger igen

Anmeld

16. oktober 2008

ivfmarie

Det er først når Maltes temp nærmer sig 40 at han bliver sølle, men så er han også meget sølle! De nætter hvor han har haft feber sover han vildt dårligt (endnu dårligere end normalt).
Jeg betænker mig ikke en milimeter på at stikke ham en panodil ved mindste klynk når der er feber. Jeg har tit været oppe på at give ham tre numsepanoer fordelt på én aften/nat. Men hvis han ikke sover ordentligt, så har hans bette krop jo ikke en chance for at bekæmpe hvad end det er der giver feberen.

Marie

Anmeld

17. oktober 2008

Lise

Simons feber kom op på 40,1 i nat - og der var han saftsuseme også sølle... nu går han rundt og leger men hyler op hvis der er en lille bitte ting i vejen. Øv, morgentemperatur på 38,5 (til forskel fra 37,4 onsdag og 37,6 igår), så det bliver nok en "god" dag.. Han skal heldigvis til lægen og kigges på kl 11:40, så håber hun kan give en forklaring.

Kh. Lise - som venter på at mand kommer hjem inden længe så jeg kan komme på arbejde

Anmeld

17. oktober 2008

Helle30

Sofie har kun haft feber to-tre gange i sit liv, og det har været en enkelt gang pga. tænder og to gange pga. ørene. Med ørene har hun været ked og klynkende, men har godt kunne glemme, at hun havde ondt, hvis der var noget spændende at lege med. Feberen har vist ikke gjort andet end at gøre hende blank i øjnene og lidt "kogt" at se på.
Vi har brugt numsepanoer til natten begge gange, så hun har kunnet få sin søvn.

- Helle, som heldigvis har været ret forskånet for sygdom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.