Gravid igen efter abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

LotteN

Lunae skriver:

Det er ret forskelligt hvad lægerne råder en til! Nogen siger at man bare skal op på hesten igen, andre siger 1 mdr, så man kan regne terminsdato og til sidst er der dem der siger 3 mdr, så kroppen når at få ro!

Jeg mistede i okt 2009 og blev gravid igen i nov 2009 og har i dag en skøn datter på knap 7 mdr

ja, kan også se svarende er meget forskellige...
men jeg håber på at lave en som dig så - gravid måneden efter

ej, jeg vil bare gerne videre og være gravid igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Palaja

tak for svaret...

Vi er klar til at forsøge igen... vi har snakket det rigtig meget igennem og finder de positive ting ved kroppen har taget valget for os i stedet for vi selv skulle....

Velbekomme Det er godt du kan tænke positivt, for ja - der er jo en grund til at det ikke overlever. Håber det bedste for jer.

Jeg blev gravid 2 mdr efter MA og har nu en dejlig datter på 7 mdr. Og jeg ville jo ikke have haft lige præcis HENDE hvis jeg ikke havde aborteret den gang (I know - jeg ville have haft et andet sikkert dejligt barn - men ikke Marie, og det kan jeg bare slet ikke forestille mig at det skulle være anderledes )

for I snart får jeres bebs.

Anmeld

24. marts 2011

Annette A

Hej og er ked af, at høre du har mistet. 

Det er hårdt og man vil bare gerne være gravid igen helst med det samme. Vi fik af vide at så snart blødningen var slut måtte vi jo have sex igen og kroppen ville blive gravid, når den var parat til det. Det kan ske hurtigt og nogen gange går der lidt. Har læst at man siger at chancen for at blive gravid inden for det første halve år efter aborten er stor, fordi kroppen stadig har graviditetshormoner siddende og defor er mere modtagelig. Men det er også rigtigt, at der er nogen der mener, at man lige skal vente efter første menstration både pga. termin men også fordi chancen for en ny abort er lidt større, men omvendt har jeg også hørt om flere der er blevet gravide inden de fik en ny menstration og det gik fint alligevel. Så er mest ens egne følelser og fornemmelser man skal overveje når man prøver på ny. 

Stort held og lykke med det og håber det lykkedes snart igen for dig at blive gravid og det er en sund og rask lille en næste gang.. 

Anmeld

24. marts 2011

Nadia&Daniel

Stiner skriver:

Fik på sygehuset at vide, at vi måtte starte med det samme, men at det ville være smart at vente til efter den 1. menustration. Så er det nemmere at fastsætte terminsdato og kroppen har vist, at den "fungerer" igen...

Lige præcis det de også sagde til mig..

Jeg mistede den 19 dec. 2009 - fik mens igen i januar og blev gravid igen omkring 9 feb. 2010 - havde termin den 2 nov. 2010..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.