Gravid igen efter abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.650 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

LotteN

Jer der har aborterede før, hvad fik I af vide af lægen - hvor længe skulle der ca gå før I forsøgte igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Stiner

Fik på sygehuset at vide, at vi måtte starte med det samme, men at det ville være smart at vente til efter den 1. menustration. Så er det nemmere at fastsætte terminsdato og kroppen har vist, at den "fungerer" igen...

Anmeld

23. marts 2011

Palaja

Når du er klar til det. Nogle siger man skal have haft menstruation først, men det er af praktiske årsager ift. til fastsættelse af termin.

Men jeg vil råde dig til at vente til du er kommet dig over aborten. Det er jo en sorgproces man skal igennem, det var det for mig i hvert fald.

Er ked af du har mistet  du får lige 

Anmeld

23. marts 2011

L.J.L

LotteN skriver:

Jer der har aborterede før, hvad fik I af vide af lægen - hvor længe skulle der ca gå før I forsøgte igen?

Vi fik afvise at det var godt at vente til jeg var blevet undersøgt at gynækologen efter og også gerne til første mens men det var kun fordi det så ville være nemmere at finde ud af terminen når jeg blev gravid igen. Jeg blev så gravid igen inden mens kom hvilket var fint for så fik vi en gratis scanning for at fastslå termin

Anmeld

23. marts 2011

Maalene

Vi fik og vide, at vi skulle vente til efter 1. mens, fordi ens slimhinder var irriterede, og risikoen for man mistede igen så var større...

Men vi gik igang med det samme, havde det sådan, at hvis kroppen var klar, så tog den imod en ny graviditet...

Blev dog "først" gravid 3 mdr. efter - og vi har lige haft en veloverstået NF - så det er bare op på hesten igen, når I er klar

Anmeld

23. marts 2011

Lunae

LotteN skriver:

Det er ret forskelligt hvad lægerne råder en til! Nogen siger at man bare skal op på hesten igen, andre siger 1 mdr, så man kan regne terminsdato og til sidst er der dem der siger 3 mdr, så kroppen når at få ro!

Jeg mistede i okt 2009 og blev gravid igen i nov 2009 og har i dag en skøn datter på knap 7 mdr

Anmeld

24. marts 2011

LotteN

Stiner skriver:

Fik på sygehuset at vide, at vi måtte starte med det samme, men at det ville være smart at vente til efter den 1. menustration. Så er det nemmere at fastsætte terminsdato og kroppen har vist, at den "fungerer" igen...

okay, tak for svaret. spurgte sygeplejersken ved min læge igår og hun sagde ca 3 mneder - synes jeg er MEGET lang tid

Anmeld

24. marts 2011

LotteN

Palaja skriver:

Når du er klar til det. Nogle siger man skal have haft menstruation først, men det er af praktiske årsager ift. til fastsættelse af termin.

Men jeg vil råde dig til at vente til du er kommet dig over aborten. Det er jo en sorgproces man skal igennem, det var det for mig i hvert fald.

Er ked af du har mistet  du får lige 

tak for svaret...

Vi er klar til at forsøge igen... vi har snakket det rigtig meget igennem og finder de positive ting ved kroppen har taget valget for os i stedet for vi selv skulle....

Anmeld

24. marts 2011

LotteN

linselouise skriver:

Vi fik afvise at det var godt at vente til jeg var blevet undersøgt at gynækologen efter og også gerne til første mens men det var kun fordi det så ville være nemmere at finde ud af terminen når jeg blev gravid igen. Jeg blev så gravid igen inden mens kom hvilket var fint for så fik vi en gratis scanning for at fastslå termin

hehe, du tænkte så praktikst...

Jeg har nu også bare tænkt at når jeg er færdig med at bløde er det op på hesten.. sygeplejerken ved min læge sagde 3 måneder - derfor jeg lige skulle høre hvad andre har fået afvide..

Anmeld

24. marts 2011

LotteN

Maalene skriver:

Vi fik og vide, at vi skulle vente til efter 1. mens, fordi ens slimhinder var irriterede, og risikoen for man mistede igen så var større...

Men vi gik igang med det samme, havde det sådan, at hvis kroppen var klar, så tog den imod en ny graviditet...

Blev dog "først" gravid 3 mdr. efter - og vi har lige haft en veloverstået NF - så det er bare op på hesten igen, når I er klar

dejlgit at høre den graviditet kører som den skal..

Vi springer også op på hesten så snart jeg er færdig med at bløde igen... for jeg har ikke tid til at vente 3 måneder som sygeplejersken ved lægen sagde til mig igår så skulle lige høre om andre har fået det samme af vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.