fødegangen Svendborg vs Odense

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Pige2009

Bshizzle skriver:

Jeg gir dig fuldstændig ret...!

Vuggen var nok det mest skuffende på OUH..!
Jeg lå det fra en Fredag til Søndag, og nøøøøøj hvor kunne jeg blive gal på dem der over!
.. Ingen støtte/hjælp fik man.. 30 kr pr, dag for Tv og dårlig mad man selv skulle hente i Cafe'en.

Jeg har stemt Odense... for der skal jeg føde næste gang forhåbelig.
Man kan altid håbe på de er blevet bedre eller at man kommer hjem lige efter.  

Jeg synes kun personalet var dårligt. De troede ikke på, at Laura ikke de og ville have mig hjem allerede efter 1½ dag. Efter 2 dage fandt de så ud af, at hun havde en streptokok b infektion og vi blev i hast indlagt på børneafdelingen, hvor de fandt ud af, at hun havde tabt hele 10% af sin kropsvægt på de 2 første dage af hendes levetid!  Jeg var rasende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Bshizzle

Baagøe skriver:

Jeg synes kun personalet var dårligt. De troede ikke på, at Laura ikke de og ville have mig hjem allerede efter 1½ dag. Efter 2 dage fandt de så ud af, at hun havde en streptokok b infektion og vi blev i hast indlagt på børneafdelingen, hvor de fandt ud af, at hun havde tabt hele 10% af sin kropsvægt på de 2 første dage af hendes levetid!  Jeg var rasende

Arg.."Sjovt" du siger det...  For Lucas tabte sig osse helt vildt det første 1½ døgn.. !
Og det viste sig osse at han blev slet ikke mæt.. dvs jeg havde slet ikke noget mælk ..

... De sendte mig så hjem med en dreng som skreg og skreg det halve af dagen!
Gav ham så noget mælkeerstatning.. og så var han tilfreds og sov igennem og natten!  

Anmeld

24. marts 2011

Pige2009

Bshizzle skriver:

Arg.."Sjovt" du siger det...  For Lucas tabte sig osse helt vildt det første 1½ døgn.. !
Og det viste sig osse at han blev slet ikke mæt.. dvs jeg havde slet ikke noget mælk ..

... De sendte mig så hjem med en dreng som skreg og skreg det halve af dagen!
Gav ham så noget mælkeerstatning.. og så var han tilfreds og sov igennem og natten!  

For vores vedkommende havde jeg masser af mælk, men Laura de bare ikke optimalt, før vi kom på H6 og begge blev "oplært" om jeg så må sige

Anmeld

24. marts 2011

TbCp

Jeg har kun hørt godt om Svendborg, det skulle være et rigtig dejligt sted at føde...

Dog har jeg selv født på Odense, og selvom det skete for tidligt, blev til akut kejsersnit og endte på neo i 2 uger, så var jeg alligevel positivt overrasket over fødeafsnittet og de vildt søde jordmødre!

Anmeld

24. marts 2011

Barbamama

Jeg fødte på Svendborg efter utallige havde anbefalet mig det. Og det var nærmest en luksus-oplevelse. Under alle mine veer var der en jordemoder hos mig. Hun gik kun fra mig når hun skulle ud og varme den pude jeg fik på maven. Efter fødslen kom de med morgenbrød til min kæreste og jeg. Jeg fødte 9.37 og vi fik lov til at sidde med vores lille guldklump på fødestuen og bare nyde hende indtil klokken 13.30. Først dér vejede og målte de hende, for vi skulle have lov til at nyde hende først. Det syntes jeg var SÅ fedt! Ovre på barselsgangen fik min kæreste og jeg vores egen stue. Han var medindlagt alle dagene. Han fik helt vildt billig mad derude, som smagte dejligt og han betalte intet for at være der (det skal man i Odense og maden og røv-dyr!) og vi nåede at være indlagt i 6 dage pga jeg fik en infektion i underlivet. Så amningen kom FINT i gang osv. De har også en rigtig god ammepolitik. De er meget hjælpsomme og man kan ringe efter dem hvis der er det mindste man vil spørge om. Aldrig har jeg mødt så søde mennesker!!!!

Og så vil jeg sige at regeringen havde et forslag om at alle fødende skulle ud af døren hurtigt og Svendborg var det eneste sygehus der sagde at det ville de ikke være med til. De smider ingen ud. Ikke engang andengangs-fødende bliver smidt hjem. I Odense har du 4 timer efter du har født så er det ud af døren! Så næste gang jeg skal føde bliver det på Svendborg!!!

Anmeld

19. november 2012

anitalund

Hvor er det dog dejligt at høre. Jeg skal nemlig have PKS om en måned på svendborg sygehus. For nogle måneder sigen, var jeg i tvivl om det skulle være svbg. eller odense, men besluttede mig heldigvis for svendborg. Og fortryder bestemt ikke, efter at have læst denne tråd

Anmeld

19. november 2012

Victoriasmor88

Jeg har været sygeplejerske studerende på Svendborg fødegang og efterfølgende barselsgangen Så jeg anbefaler selvfølgelig Svendborg Og så har jeg iøvrigt selv født min datter der 

Anmeld

19. november 2012

Bertris

Nu er jeg kun gravid for første gang og skal ikke føde nogle af stederne. 
Men min mor har født alle hendes tre børn  og hun har haft den følelse af at man bare skal smides ud derfra så hurtigt som muligt efter fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.