Jeg fødte på Svendborg efter utallige havde anbefalet mig det. Og det var nærmest en luksus-oplevelse. Under alle mine veer var der en jordemoder hos mig. Hun gik kun fra mig når hun skulle ud og varme den pude jeg fik på maven. Efter fødslen kom de med morgenbrød til min kæreste og jeg. Jeg fødte 9.37 og vi fik lov til at sidde med vores lille guldklump på fødestuen og bare nyde hende indtil klokken 13.30. Først dér vejede og målte de hende, for vi skulle have lov til at nyde hende først. Det syntes jeg var SÅ fedt! Ovre på barselsgangen fik min kæreste og jeg vores egen stue. Han var medindlagt alle dagene. Han fik helt vildt billig mad derude, som smagte dejligt og han betalte intet for at være der (det skal man i Odense og maden og røv-dyr!) og vi nåede at være indlagt i 6 dage pga jeg fik en infektion i underlivet. Så amningen kom FINT i gang osv. De har også en rigtig god ammepolitik. De er meget hjælpsomme og man kan ringe efter dem hvis der er det mindste man vil spørge om. Aldrig har jeg mødt så søde mennesker!!!!
Og så vil jeg sige at regeringen havde et forslag om at alle fødende skulle ud af døren hurtigt og Svendborg var det eneste sygehus der sagde at det ville de ikke være med til. De smider ingen ud. Ikke engang andengangs-fødende bliver smidt hjem. I Odense har du 4 timer efter du har født så er det ud af døren! Så næste gang jeg skal føde bliver det på Svendborg!!!
Anmeld