Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg er 22 år..
Jeg har været sammen med min kæreste i 7 år. Jeg vil rigtig gerne have børn, har jeg villet siden jeg var 18... 
Problemet er at min kæreste ikke vil endnu, da han lige er blevet færdig med sin uddannelse, og håber på han får job efter sommerferien som elev..
Jeg er i gang med en længerevarende uddannelse, og vil sagtens kunne enten have en baby med eller tage overlov i et år eller resten af skoleåret..
Men regner med jeg vil have det med hvis jeg kan.. Nu er det jou ikke sikkert jeg når at blive gravid/ får født inden jeg bliver færdig om 3 år.. Men han mener at vi skal have en ordentlig indkomst og jeg skal være færdig med uddannelsen, men tror ikke jeg kan vente så lang tid.. 3-4 år 
jeg kan selvfølelig godt forstå han vil have et arbejde, men jeg får jou dobbelt SU i 12 måneder, så må vi jou bare lade vær med af fråse med pengene og spare hvor man kan.. Man finder altid ud af det 
Jeg er ved at blive skør.. 
Hvad skal jeg dog gøre
? Lade det gå over og glemme det og det kommer nok en gang.. 
Ps. han vil gerne have børn, bare ikke nu..
Her var det lige omvendt. Min kæreste havde lyst til børn fra den dag vi mødtes (Vi var begge 22) Men der var jeg ikke parat og ville helst have fast job medfremtid i, hus og så lige prøve med en hund til en start. Tænk nu hvis det hele endte med, at det kun var MIG, der skulle op flere gange om natten når hunden peb, tissede eller det der var værre og de daglige gåture. At det så viser sig, at han sådan er vokset med den opgave at få et ansvar for sådan en bette hvalp (som vores nu snart 9 måneder gamle labrador var) ja, det har bare gjort mig så utrolig sikker på, at det er HAM, der skal være far til alle de børn jeg skal have 
Og nu er huset så småt parat, vi har begge fast indkomst og i mit tilfælde, så giver det mig en tryghed, når vi her i september bringer et lille nyt liv ind i verdenen - at h*n ikke skal mangle på overskud og kærlighed. Ved fra min storesøster der fødte midt i uddannelse, at overskuddet ikke helt er der til begge ting, hvis uddannelsen også skal klares med gode karakterer. Og hvis begge ting skal klares skal du have hjælp og så hjælper det ikke hvis kæresten enten er smuttet eller interessen for baby ikke er der.
Så vent lidt tid og lad være med at presse ham, så skal du se, at du pludselig får en parat kæreste 
/Mette - nu 27 og snart moar