Hej alle.
Jeg er 22 år..
Jeg har været sammen med min kæreste i 7 år. Jeg vil rigtig gerne have børn, har jeg villet siden jeg var 18... 
Problemet er at min kæreste ikke vil endnu, da han lige er blevet færdig med sin uddannelse, og håber på han får job efter sommerferien som elev..
Jeg er i gang med en længerevarende uddannelse, og vil sagtens kunne enten have en baby med eller tage overlov i et år eller resten af skoleåret..
Men regner med jeg vil have det med hvis jeg kan.. Nu er det jou ikke sikkert jeg når at blive gravid/ får født inden jeg bliver færdig om 3 år.. Men han mener at vi skal have en ordentlig indkomst og jeg skal være færdig med uddannelsen, men tror ikke jeg kan vente så lang tid.. 3-4 år 
jeg kan selvfølelig godt forstå han vil have et arbejde, men jeg får jou dobbelt SU i 12 måneder, så må vi jou bare lade vær med af fråse med pengene og spare hvor man kan.. Man finder altid ud af det 
Jeg er ved at blive skør.. 
Hvad skal jeg dog gøre
? Lade det gå over og glemme det og det kommer nok en gang.. 
Ps. han vil gerne have børn, bare ikke nu..
Du skal gøre op med dig selv, hvor længe du vil vente - og om du er villig til at slutte forholdet, hvis han ikke vil være med inden for din tidsramme.
Selv ventede jeg i 14 år.. Det var en rigtig hård tur, men det hele værd. Jeg ville have barn med netop MIN mand. Desværre blev det sådan, at jo mere, jeg skubbede på, jo mindre klar blev han. Han fik nok ikke rigtig mulighed for at mærke, at han selv havde lyst til at blive far, fordi jeg skubbede så hårdt på. Det var rigtigt hårdt for forholdet, og i starten følte jeg mig meget alene. Med årerne fik vi mere forståelse for hinandens synspunkter og stod sammen om det. Det har styrket vores forhold, og nu hvor vi har fået barn, er der ingen tvivl om, at barnet er uendelig ønsket af BÅDE sin mor og far.
Derfor er mit råd, at hvis du vælger at vente på din mand - så slå børn ud af hovedet i nogle år! Og nej, jeg ved, det ikke er nemt. Du kan lade dig aflede med at koncentrere dig om studier, job, rejser, hobbyer o.a. Det værste, du kan gøre, er at snyde ham til en graviditet. Jeres barn skulle jo gerne være ønsket af begge forældre...