2 års undersøgelsen igår....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Ida.

Ni-ko-li-ne skriver:

tak for links´ne...

og tak... men føler sig sgu godt nok ikke som en god mor!

jeg ved ikke præcis hvordan med motion.... de prøver at komme meget ud og de små går meget når det er... ellers løber de og leger med bold indenfor... og for det meste er de til gymnastik hver onsdag oppe i hallen...

Så gør I og DP jo alt rigtigt, ik!!? - mon ikke der primært er tale om noget baby/hvalpe-fedt...hun er jo stadig kun 2 år...synes intet jeg har studset over, når jeg har set billeder af hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg ved det faktisk ikke, hvis hun skulle følge kurven som hun hidtil har gjkort gætter jeg på at hun måtte veje 16,8 kg og helst mindre...

jeg synes heller ikke hun er overvægtig, men jeg må jo lytte til lægen... det var godt nok en våd klud i ansigtet

Ja det kan jeg sørme godt forstå...

Ligegyldig hvad det er, så er alt der bliver sagt om ens barn bare så vigtig for en selv...

Anmeld

23. marts 2011

sarahb

ved ikke om du kan bruge denne søde..

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ks604.pdf

Anmeld

23. marts 2011

Ni-ko-li-ne

idamaria83 skriver:

Så gør I og DP jo alt rigtigt, ik!!? - mon ikke der primært er tale om noget baby/hvalpe-fedt...hun er jo stadig kun 2 år...synes intet jeg har studset over, når jeg har set billeder af hende

jo, det håber jeg... nu forsøger vi i alt fald med små ændringer... og så bliver der mere ude aktivitet nu hvor vejret er okay til det

Anmeld

23. marts 2011

AnneBJ

Det lyder nu ikke som om I har fejlet som forældre, det kan jeg slet ikke tro! Figenstang, kiks osv. er jo "som regel" helt okay, så længe de ikke lever af det - og det ville undre mig hvis Nikoline gør det!

Hun skal jo stadig have noget fedtstof, og det undrer mig, at lægen beder Jer fjerne de sunde fedtstoffer som du har nævnt, men jeg er selvføgelig ikke ekspert på området! (jeg troede faktisk også først man "blandede" sig i børns vægt når de fyldte 3 år...)

Jah - som du kan læse kan jeg ikke bidrage med så meget klogt, så jeg stopper, og sender en krammer istedet for! 

Anmeld

23. marts 2011

Ni-ko-li-ne

AnneBJ skriver:

Det lyder nu ikke som om I har fejlet som forældre, det kan jeg slet ikke tro! Figenstang, kiks osv. er jo "som regel" helt okay, så længe de ikke lever af det - og det ville undre mig hvis Nikoline gør det!

Hun skal jo stadig have noget fedtstof, og det undrer mig, at lægen beder Jer fjerne de sunde fedtstoffer som du har nævnt, men jeg er selvføgelig ikke ekspert på området! (jeg troede faktisk også først man "blandede" sig i børns vægt når de fyldte 3 år...)

Jah - som du kan læse kan jeg ikke bidrage med så meget klogt, så jeg stopper, og sender en krammer istedet for! 

vi må bare være endnu skrappere med kosten... måske har vi været for rundhåndede fordi der er så mange ting hun ikke kan få i forbindelse med hendes allergi? jeg ved det ikke... men vi må justere lidt

Anmeld

23. marts 2011

AnneBJ

Ni-ko-li-ne skriver:

vi må bare være endnu skrappere med kosten... måske har vi været for rundhåndede fordi der er så mange ting hun ikke kan få i forbindelse med hendes allergi? jeg ved det ikke... men vi må justere lidt

Men bare heller ikke fanatiske!! Kan man ikke få diætisthjælp? Lægen kan da ikke bare smide Jer ud af døren med sådan en besked... 

Anmeld

23. marts 2011

Ni-ko-li-ne

AnneBJ skriver:

Men bare heller ikke fanatiske!! Kan man ikke få diætisthjælp? Lægen kan da ikke bare smide Jer ud af døren med sådan en besked... 

jeg ved det faktisk ikke, men vi vil helst udenom en diætist og klare det selv...

synes bare ikke hun var særligt grundig! "hun må ikke få saft og sodavand hver dag" de ting får hun måske een gang om måneden!

så jeg føler mig meget misforstået!

Anmeld

23. marts 2011

AnneBJ

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg ved det faktisk ikke, men vi vil helst udenom en diætist og klare det selv...

synes bare ikke hun var særligt grundig! "hun må ikke få saft og sodavand hver dag" de ting får hun måske een gang om måneden!

så jeg føler mig meget misforstået!

Jamen det er også det jeg tænker..: Hvis du nu kunne fortælle at hun - helt oprigtigt - fik saft/sodavand til aftensmaden hver dag, så ville I jo selv vide hvor skoen trykkede... Men det lyder jo til, at hun er en helt almindelig aktiv 2-årig, med en ganske almindelig kost... Synes bare det synd, hvis det viser sig at "problemet" slet ikke er så stort, men at lægen bare har været for hurtigt - hvis du forstår hvad jeg mener?!

Anmeld

23. marts 2011

Ni-ko-li-ne

AnneBJ skriver:

Jamen det er også det jeg tænker..: Hvis du nu kunne fortælle at hun - helt oprigtigt - fik saft/sodavand til aftensmaden hver dag, så ville I jo selv vide hvor skoen trykkede... Men det lyder jo til, at hun er en helt almindelig aktiv 2-årig, med en ganske almindelig kost... Synes bare det synd, hvis det viser sig at "problemet" slet ikke er så stort, men at lægen bare har været for hurtigt - hvis du forstår hvad jeg mener?!

ja nemli... vi må jo gøre hva vi kan og se hvad det hjælper...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.