Kan de ligge for meget på maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Lolli

Tina&Martin skriver:

Jeg har fået at vide at babyen skal ligge på maven når de er vågen, og på ryggen når de sover.. indtil de selv vender sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

smokin

Lolli skriver:

Jojo... Lyd skal der nok komme.  Bare mærkeligt med et barn der gider at ligge på maven, når storebror skreg bare du prøvede at vende ham den vej.

Men hun får bare lov at ligge alt det hun vil.

malou elskede det også hun fortrak ligefrem maven.

Anmeld

23. marts 2011

Molly8

Er der nogen af jer, der har oplevet, at de helt små ikke har lyst til at ligge længe på maven? - Og hvad gjorde I så? Hvordan stimulerer man en 1 mdr. gammelt barn til at have lyst til at ligge på maven?

Han er meget i hænder, og jeg kan heldigvis se, hvordan han hurtigt bliver stærkere i nakken, men jeg er i tvivl, om han bliver styrket nok, når han ikke vil ligge så meget på maven.

Kh Molly

Anmeld

23. marts 2011

Lolli

Molly8 skriver:

Er der nogen af jer, der har oplevet, at de helt små ikke har lyst til at ligge længe på maven? - Og hvad gjorde I så? Hvordan stimulerer man en 1 mdr. gammelt barn til at have lyst til at ligge på maven?

Han er meget i hænder, og jeg kan heldigvis se, hvordan han hurtigt bliver stærkere i nakken, men jeg er i tvivl, om han bliver styrket nok, når han ikke vil ligge så meget på maven.

Kh Molly

Min ældste ville overhovedet ikke ligge på maven de første 5-6 måneder. Vi gjorde det selvfølgelig flere gange om dagen, men kun i 30 sek-1 min. Og på puslebordet, for der var han oppe og kunne se rundt. Da han blev 5-6 måneder og kunne møve sig rundt ville han gerne ligge på maven. Men han lå også meget op ad vores mave som spæd, så hans ryg- og nakkemuskler blev styrket på den måde.

Anmeld

23. marts 2011

Lolli

Zette skriver:

malou elskede det også hun fortrak ligefrem maven.

Det er dælme dejligt når de er sådan.

Anmeld

24. marts 2011

Molly8

Lolli skriver:

Min ældste ville overhovedet ikke ligge på maven de første 5-6 måneder. Vi gjorde det selvfølgelig flere gange om dagen, men kun i 30 sek-1 min. Og på puslebordet, for der var han oppe og kunne se rundt. Da han blev 5-6 måneder og kunne møve sig rundt ville han gerne ligge på maven. Men han lå også meget op ad vores mave som spæd, så hans ryg- og nakkemuskler blev styrket på den måde.

Det er godt at høre, at ryg og nakke kan styrkes alligevel. Det er nu også min fornemmelse, at han styrkes, når han møver rundt på os - Men godt at blive beroliget  Tak for det.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.