Ungt liv - ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Hej

Jeg fik selv min første datter som 17 årig, og nummer to som 22 årig. Samtidig med har jeg både studeret og arbejdet, og det er virkelig krævende og hårdt. Jeg har stadig haft tid til at ta en bytur en gang i mellem, men jeg synes det har været svært ang. veninder fordi jeg var den eneste der havde børn  Mit bedste råd til unge piger der tænker på børn, er helt sikkert at vente til man er færdig med uddannelse, og har gjort sig nogle flere livserfaringer. Så er der også større chancer for at ens vennekreds også begynder at få børn hvis man venter lidt. Den dag idag elsker jeg at jeg tog det valg og tog mit ansvar - Ville aldrig bytte  Men hvis du ednu ikke er gravid, så vent lidt og nyd din ungdom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg har en datter på 21 mdr godt og vel og venter en mere. jeg tager bare min datter med hvis jeg skal ud og shoppe eller så er hendes far og jeg sammen og han tager hende hvis jeg skal noget hvor jeg ikk kan ha hende med og omvendt.

har også været i byen efter jeg fik hende, har fået hende passet ude de få gange det har været. og skal da på lørdag selv holde fest da jeg har fødselsdag på mandag, det kan man godt selvom man er gravid det jo bare lade være med at drikke og så selvf lytte til ens krop hvis det er. men nu er det mest privat fest.

syntes ikke det har været svært at lave de ting jeg gjorde før jeg fik barn også, mange ting kan hun komme med til.

nu er jeg under uddannelse, og skal på barsel til august. men har en dag på 4 timer i skolen og min datter er i dagpleje til ved en 3-4 tiden så har nogen timer der til at lave lektier i pluds hun er så stor at hun sagtens kan rende rundt og lege mens jeg laver lektier eller så er hendes far der jo også til lige at holde et øje på hende.

Anmeld

4. april 2011

aya-zia

kiwilouise skriver:

jeg valgte at få mine tvillinger inden jeg havde uddannelse. jeg var 19 år...

jeg må indrømme at jeg fortryder nu at jeg ikke ventede for det er utroligt hårdt med børn og samtidig en uddannelse der tager al ens tid.

ja venner og veninder forsvinder og der er ikke altid plads til at bruge tid på dem der så er tilbage.

at være mor er et 24-timers-job

til gengæld får man så meget mere tilbage igennem sine dejlige unger.

kunne ik ha skrevet det bedre selv

Anmeld

6. april 2011

IsjaLuna

Har været en lykkelig mor siden jeg var 16 år og 3 mdr. gammel

Og jeg fortryder INTET !!

Hellere for tidligt, end forsent

Anmeld

6. april 2011

N&J

Altså nu var jeg jo ikke ung ung da jeg blev mor, var 26, men det var meget få fra min omgangskreds der var begyndt at tænke på børn, så der er faldet rigtig mange fra også fordi det meget var festveninder, og ja jeg drikker virkelig sjældent efter jeg har fået min datter, men jeg tror det handler om den proces der sker når man får børn, nogle har stadig et behov for at komme ud og fyre den af en gang imellem, andre har ikke, det er enormt individuelt. Nu har jeg en videregående uddannelse i forvejen, men er igang med en ny, så jeg ved at det er hårdt især ved eksamener osv., men der er også mange fordele ved at få barn mens man studere, dog syntes jeg (hvis det er en videregående uddannelse) at man lige skal sætte sig ind i hvad uddannelsen egentlig kræver af en inden, da det er noget helt andet at læse på en videregående uddannelse, eller universitetet end det er på fx. en ungdomsuddannelse, og det er ikke selve eksamenerne osv jeg tænker på, men mere den arbejdsindsats man skal lægge i det og hvor meget selvdesiplin der er ved nogle af uddannelserne, så det kræver noget struktur.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.