Ungt liv - ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.238 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Preghiera

Hej piger!

Jeg er ikke gravid - endnu! MEN ville høre jer unge mødre (hvis der er nogen af jer der har det på denne måde) hvordan jeres erfaringer har været med at få et barn i jeres unge år (evt. under studie) OG stadig have lyst til en bytur en sjælden gang i mellem eller veninde shopping osv....

Altså fx.: kan det lade sig gøre at blive mor og

-stadig ta' en venindeaften en gang imellem

-shopping

-tøsefrokost etc

Eller har I, som min store frygt, oplevet at alle ens party-tøser "forsvinder" når der kommer en blyp?

Håber i vil dele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Benjamins'mor

Altså, nu har jeg ikke lige lavet andet end at være på shopping efter jeg blev mor.

Men da jeg har en veninde der også har en baby, så har jeg bare været på shopping med hende. Så kan vi jo sagtens have babyerne med, og så skal man ikke tænke på hvad ens veninder vil sige hvis de synes det er træls baby skal have mad osv.

Jeg tager kun på shopping med enten kæresten, eller en veninde der har en baby selv. For jeg vil ikke have passet min søn bare fordi jeg skal ud og shoppe. 

Håber det gav lidt mening, ved godt det blev lidt indviklet. Men kunne ikke rigtigt formulere mig bedre.

Jeg er 16 år og 8 mdr.

Anmeld

23. marts 2011

kiwilouise

Preghiera skriver:

Hej piger!

Jeg er ikke gravid - endnu! MEN ville høre jer unge mødre (hvis der er nogen af jer der har det på denne måde) hvordan jeres erfaringer har været med at få et barn i jeres unge år (evt. under studie) OG stadig have lyst til en bytur en sjælden gang i mellem eller veninde shopping osv....

-shopping

-tøsefrokost etc

Eller har I, som min store frygt, oplevet at alle ens party-tøser "forsvinder" når der kommer en blyp?

Håber i vil dele

jeg valgte at få mine tvillinger inden jeg havde uddannelse. jeg var 19 år...

jeg må indrømme at jeg fortryder nu at jeg ikke ventede for det er utroligt hårdt med børn og samtidig en uddannelse der tager al ens tid.

ja venner og veninder forsvinder og der er ikke altid plads til at bruge tid på dem der så er tilbage.

at være mor er et 24-timers-job

til gengæld får man så meget mere tilbage igennem sine dejlige unger.

Anmeld

23. marts 2011

BinaMor

kiwilouise skriver:

jeg valgte at få mine tvillinger inden jeg havde uddannelse. jeg var 19 år...

jeg må indrømme at jeg fortryder nu at jeg ikke ventede for det er utroligt hårdt med børn og samtidig en uddannelse der tager al ens tid.

ja venner og veninder forsvinder og der er ikke altid plads til at bruge tid på dem der så er tilbage.

at være mor er et 24-timers-job

til gengæld får man så meget mere tilbage igennem sine dejlige unger.

det samme her. bare af det var ét barn af gangen.'

Anmeld

23. marts 2011

Anja&jesper

Preghiera skriver:

Hej piger!

-shopping

-tøsefrokost etc

Håber i vil dele

Jeg vil sige jeg er mere ude og bruge penge nu jeg har fået Mikkel (min søn) end jeg var før, det er slet ikke noget problem for mig at være sammen med veninder da de alle sammen er helt vilde med min søn. Frokost det var lidt svært da han var helt lille men nu bliver han 5 måneder d.29 og det bliver da nemmer og nemmer syntes jeg  det er bare til man lige har prøvet det et par gange og lige lære hvordan det er at være mor  ikke noget problem.

Jeg havde min uddannelse da jeg fik min søn da jeg ville nyde ham på fuld tid, ikke at jeg siger man ikke kan når man ikke har uddannelse men det var bare mig der havde det sådan og jeg er da også den dag i dag glad for jeg ikke skal i gang med min uddannelse.

Jeg vil så sige at den største glæde i mit liv er at se min søn hygge sig, udvikle sig og bare se hans smil så er jeg bare mere end tilfreds

Anmeld

23. marts 2011

Preghiera

benjamins'mor skriver:

Altså, nu har jeg ikke lige lavet andet end at være på shopping efter jeg blev mor.

Men da jeg har en veninde der også har en baby, så har jeg bare været på shopping med hende. Så kan vi jo sagtens have babyerne med, og så skal man ikke tænke på hvad ens veninder vil sige hvis de synes det er træls baby skal have mad osv.

Jeg tager kun på shopping med enten kæresten, eller en veninde der har en baby selv. For jeg vil ikke have passet min søn bare fordi jeg skal ud og shoppe. 

Håber det gav lidt mening, ved godt det blev lidt indviklet. Men kunne ikke rigtigt formulere mig bedre.

Jeg er 16 år og 8 mdr.

Jeg har også tit tænkt at det ville være så meget dejligere at blive gravid SAMTIDIG med en veninde...

Det lyder som om man vil ha' det skal ligne en feel-good-film, men tror det ville hjælpe rigtig meget!

Anmeld

23. marts 2011

miinimeal

det er bestemt ikk svært at være på¨shopping med en baby(; jeg syntes det er meget nemt, og barnevogen kan man have poserne i(;
jeg har ikke selv været på tøseture uden min dreng, da jeg ikke har følt mig klar til det, og mine venner er skam ikke forsvundet, overhovedet, men jeg har selv valgt nogle stykker fra da de irreteret mig(;

men ja det er hårdt at være mor, men det er sammetid det mest fantastiske(;

Anmeld

23. marts 2011

AmalieMalle

Jeg har valgte også at få min søn, før jeg tager den næste uddannelse, nåede at få en HG inden (:

Men jeg nyder det og hvis veninderne ikke følger med på samme måde mere, så er der jo os mødregruppen, den nyder jeg rigtig godt af (:

Og så har en en fantastisk kæreste, der sagtens kan være far, hvis jeg på et tidspunkt skal ud (: !

Jeg nåede lige at blive 20 inden min søn kom til verden d. 11/1-11 (:

Anmeld

23. marts 2011

TjaLoou

Preghiera skriver:

Hej piger!

-shopping

-tøsefrokost etc

Håber i vil dele

Jeg blev mor i en alder af 16, dog på ingen måde noget der var planlagt, og i en alder af 22 fik jeg nummer to.

Jeg fortryder ikke mine børn, for elsker dem jo.

Men nej anbefaler ikke ligefrem unge til at gøre det samme, for det er utrolig hårdt.

Jeg er selv studerende,og med to børn, hvor den ene også går i skole, jamen så synes jeg det er øv, jeg ikke ventede dengang, men man kan tingene hvis man har viljen..

En del veninder faldt fra, men dem der blev er guld værd, og idag kan man se det sjove i, at min knægt på otte render rundt mens de første er begyndt og få små børn nu osv.

Shopping,hehe det gør jeg konstant, det er dog bare ikke kun ting til mig selv der bliver shoppet til mere..

Anmeld

23. marts 2011

4xGreve

herhjemme har vi fast 1 weekend hver månede hvor vi får passet Daniella så der er noget rytme i det for hendes skyld og så vi kan få lov at være kærester engang imellem derudover får vi hende faktisk aldrig passet (altså hvis vi ser bort fra DP - men der henter jeg jo allerede kl 12) jeg er selv 21 og Daniella 2 jeg nåede lige at blive 19 inden jeg fik Daniella og jeg fortryder dte ikke et sekundt føler alle mine beslutninger er meget mere velovervejet og rigtig og min uddannelse meget mere vigtig nu for nu betyder den noget helt andet så er ikek i tvivl om at jeg nok skal få den, jo vist nogen ting er lidt sværre og nogen ting ændre sig og det gør man også som person f.eks efter jeg har fået Daniella siger byture - alkohol osv. mig selt ingen ting men jeg elsker at gå ud at spise eller shoppe og det kan man nemt med et barn.

Det at få børn det er hvad man gør det til - men en ting jeg tror alle kan være enig om det er den bedste og mest fantastiske og vidunderlige følelse og med største ansvar du nogensiden vil få. og jovist det er hårdt men man får så meget mere igen. du kommer helt sikkert til at bringe nogen offer men tror tit det er på en plan man ikke regner med, men man skal være klar til at bringe dem inden man får børn for får du først et barn så har du et snavr og en forpligtelse der som du ikke kan løbe fra!!

Held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.