12 - 14 måneder gammel by på ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

camillakrath

Hej Baby.dk

Min søde farmor har valgt at invitere hele familien på ferie næste år. Det blir charterferie og sydpå. Kunne forestille mig Cypern eller noget i den stil. Vi skal være afsted en uge.

Planen er at vi skal afsted næste sommer og vi mødes for at finde en uge her i april.

Til næste sommer vil vores søn være 12 - 14 måneder. Og så er mit spørgsmål - kan det lade sig gøre med sådan en størrelse? Med sovning, spisning osv osv.

Har i erfaringer? Og hvad sagde jeres små til at være afsted?

Vi vil rigtig gerne med, men ikke for enhver pris.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Aves.

Ja da...man kan da tage børn med de aller fleste steder....bare de har mor og far...spørgsmålet er om de så har glæde af det, men har I så skal I da det.

Jeg rejste rundt i spanien i 14 dage med en veninde og min søn på dengang16 mdr. det gik helt fint...men tag det oppefra og ned...så går det,,

Anmeld

22. marts 2011

camillakrath

Eva. skriver:

Ja da...man kan da tage børn med de aller fleste steder....bare de har mor og far...spørgsmålet er om de så har glæde af det, men har I så skal I da det.

Jeg rejste rundt i spanien i 14 dage med en veninde og min søn på dengang16 mdr. det gik helt fint...men tag det oppefra og ned...så går det,,

Super dejligt at høre. Det var også min første holdning!

Anmeld

22. marts 2011

camillakrath

Men hvad med søvnrytmer og sådan? Man er vel førstegangsgravid

Anmeld

22. marts 2011

Mussen2

camillakrath skriver:

Hej Baby.dk

Min søde farmor har valgt at invitere hele familien på ferie næste år. Det blir charterferie og sydpå. Kunne forestille mig Cypern eller noget i den stil. Vi skal være afsted en uge.

Planen er at vi skal afsted næste sommer og vi mødes for at finde en uge her i april.

Til næste sommer vil vores søn være 12 - 14 måneder. Og så er mit spørgsmål - kan det lade sig gøre med sådan en størrelse? Med sovning, spisning osv osv.

Knus

Det kan det helt sikkert! Men jeg forstår godt dine bekymringer og tanker. Vi var afsted til Spanien da vores datter var 9 mdr. Jeg forsøgte at forberede mig/os godt og det gik over al forventning.

Med forberedelse tænker jeg på at lette flyrejsen ex. medbring babydynen i flyet den er guld værd samt medbring sutteflaske til op og nedstigning, det lettet trykket i ørerne. Desuden havde jeg ørerpropper så hun kunne hører børne musik, det elskede/elsker hun. Nogle flyselskaber tilbyder en babylift, mod forud aftale.

På selve rejsemålet lykkedes det fint at sove både til aften og middag, trods hun altid har sovet i barnevogn og at det var en lille bitte lejligehd, så hun let kunne hører os om aftenen.

Alt i alt så blev alle mine bekymringer gjort til skamme.

Vi har lige været afsted igen. Hun bliver 2 til sommer

Anmeld

22. marts 2011

camillakrath

Mussen2 skriver:

Det kan det helt sikkert! Men jeg forstår godt dine bekymringer og tanker. Vi var afsted til Spanien da vores datter var 9 mdr. Jeg forsøgte at forberede mig/os godt og det gik over al forventning.

Med forberedelse tænker jeg på at lette flyrejsen ex. medbring babydynen i flyet den er guld værd samt medbring sutteflaske til op og nedstigning, det lettet trykket i ørerne. Desuden havde jeg ørerpropper så hun kunne hører børne musik, det elskede/elsker hun. Nogle flyselskaber tilbyder en babylift, mod forud aftale.

På selve rejsemålet lykkedes det fint at sove både til aften og middag, trods hun altid har sovet i barnevogn og at det var en lille bitte lejligehd, så hun let kunne hører os om aftenen.

Alt i alt så blev alle mine bekymringer gjort til skamme.

Vi har lige været afsted igen. Hun bliver 2 til sommer

Ej hvor skønt. Kopierer lige din besked, så jeg har dine råd.

Så du vil mene at det egentlig bare handler om at planlægge det nøje?

Anmeld

22. marts 2011

Mi

camillakrath skriver:

Hej Baby.dk

Knus

Vi har rejst med vores piger. Da de store var 20 måneder, da de var 2½ og da de var 5½ og deres lillesøster var 12 måneder. Det kan man sagtens. Alt på disse charterrejsemål er tilrettelagt til børn. Vi har bare haft vores egen klapvogn med og bestilt en tremmeseng på hotellet.

De spiser jo det samme som os, så det med maden er overhovedet ikke et problem. Alle restaurenter har højstole.

Vi er bare gået op på hotelværelset når de skulle sove til middag, så sad vi på terrassen og læste lidt imens, eller fik selv en lur. Sidst købte vi et lille badebassin dernede og satte det op på terrassen. Så kunne den mindste og hendes lille kusine plaske i vand der. En spand og en skovl bringer også stor glæde i børnebassinet.

De har elsket at rejse. Det kræver lidt tålmodighed og underholdning i flyet, men det er vel også det eneste minus.

Vi tager afsted igen ok små tre uger. Med vores to piger på 7 år og deres lillesøster på 2½ år. Sammen med mine forældre og mine søstre og deres familier. ELSKER DET

God ferie

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. marts 2011

camillakrath

MarianneSonne skriver:

Vi har rejst med vores piger. Da de store var 20 måneder, da de var 2½ og da de var 5½ og deres lillesøster var 12 måneder. Det kan man sagtens. Alt på disse charterrejsemål er tilrettelagt til børn. Vi har bare haft vores egen klapvogn med og bestilt en tremmeseng på hotellet.

De spiser jo det samme som os, så det med maden er overhovedet ikke et problem. Alle restaurenter har højstole.

Vi er bare gået op på hotelværelset når de skulle sove til middag, så sad vi på terrassen og læste lidt imens, eller fik selv en lur. Sidst købte vi et lille badebassin dernede og satte det op på terrassen. Så kunne den mindste og hendes lille kusine plaske i vand der. En spand og en skovl bringer også stor glæde i børnebassinet.

De har elsket at rejse. Det kræver lidt tålmodighed og underholdning i flyet, men det er vel også det eneste minus.

Vi tager afsted igen ok små tre uger. Med vores to piger på 7 år og deres lillesøster på 2½ år. Sammen med mine forældre og mine søstre og deres familier. ELSKER DET

God ferie

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ej nu blir jeg helt glad

Havde nemlig sådan håbet på at det bare ville blive en fornøjelse. Da det jo er med kommende oldemor, onkler osv. Og vi har ikke selv råd til at komme afsted på ferie lige sådan.

Flyrejsen skal nok gå. Så må man forberede sig godt. Tror bare jeg har haft for mange "Pyldre-tanker"

Anmeld

22. marts 2011

Mi

camillakrath skriver:

Ej nu blir jeg helt glad

Havde nemlig sådan håbet på at det bare ville blive en fornøjelse. Da det jo er med kommende oldemor, onkler osv. Og vi har ikke selv råd til at komme afsted på ferie lige sådan.

Flyrejsen skal nok gå. Så må man forberede sig godt. Tror bare jeg har haft for mange "Pyldre-tanker"

Du kan godt glæde dig. Det er helt fantastisk for dem at være sammen med deres bedsteforældre en hel uge, og mine forældre nyder det også rigtig meget. Min mor siger at det ikke er for vores skyld at de invitere os ud at rejse, men for deres egen.

Hvis du har flere bekymringer, så skriv endelig, så skal vi nok få gjort kål på dem  

Anmeld

22. marts 2011

Mette.

camillakrath skriver:

Men hvad med søvnrytmer og sådan? Man er vel førstegangsgravid

Jeg har en datter på 11 måneder, vi skulle have været til USA, (hvor min familie bor) når hun er 15 måneder - men hun sover ikke ret godt om natten, er dårlig til at spise og er svært ved store omvæltninger.

Så, på det grundlag har vi valgt at blive hjemme, selvom det er hos mine forældre vi skulle have boet. Man kunne sikkert sagtens tage afsted, men vi vil ikke udsætte hende for det, når hun i forvejen ikke er for god til det. Så, måske i bare skal satse på i kan komme med, men se tiden an og se hvordan jeres søn bliver? Ingen børn er jo ens, så for de fleste vil det sikkert gå fint, men i skal måske bare være forberedt på det ikke kan lade sig gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.