Altså...jeg ved det har været oppe før, men nu er problemet bare blevet så koloenormt herhjemme hos os!
Tif spytter maden ud igen!
og jeg bliver virkelig vred...hun spiser jo fint, skovler ind...lige til sidste bid, eller til jeg tilbyder hende noget at drikke...så kan jeg love jer for det sidste kommer retur...tungen kører lige runde i munden, og ud over læberne med skidtet...lige indtil munden er tømt for alt, og jeg mener virkelig alt.
lad os antage det er en rugbrød hun sidder med, og hun lige har bestemt sig for at nu er hun mæt...hun tager så lige en ekstra bid ind i munden, lader sig ikke mærke af noget, for man kan aldrig se det på hende...så tygger hun den bid, indtil den er helt kværnet...og så kommer gaven...vær så god mor...nu kan du så bare samle op...tungen køre flittigt ind og ud af munden, lige til sidste kærne er røget ud...spyt spyt spyt...og så ligger det hele ned af trøjen og på gulvet...hvad fanden er det lige...hun kigger mig dybt i øjnene mens hun gør det, og banker jeg i bordet, så banker hun da bare hårdere i bordet, mens hun kigger på mig!
hun griner ikke, hun græder ikke...hun sidder bare der og stirre mig dybt ind i øjnene...er det kun mig det her sker for?
i dagplejen er der intet...hun har aldrig set antydningen af den opførsel?
er der mon andre der har samme problem...vi vader simpelthen rundt i gamle kartofler og brødkrummer...hendes stol er smurt ind, for jeg gider ikke skure og skrubbe på den hver eneste gang...for det her er under hvert måltid!
Anmeld