Filuca er blevet bidt af et andet barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. oktober 2008

Mikkelmusen

Ja så skete det... Jeg har tit tækt på hvordan de forældre til børn der bliver bidt, reagerer. Og idag stod jeg så selv i situationen, og var tom for ord. Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige, og jeg sagde vist heller ikke så meget på vej hjem.

Der er ikke sår eller noget, men hun har bidemærker og og rød omkring det. Og så lige på ryggen...

Jeg ved vist stadig ikke helt hvordan jeg skal forholde mig, er stadig lidt chokeret.

Hvordan håndterede i det, jer som har prøvet det?

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

ka li ja

jeg har prøvet det er par gane efterhånden, og det er sgu aldrig sjovt!!!
de gange jeg selv har opdaget det, og bh eller dp ikke har sagt noget til mig, så har jeg konfronteret dem med det.
jeg har lige hørt mig frem om de har set noget- ellers må de gerne lige holde øje med om det sker igen!
tror ikke der er andet at gøre når det ikke er sket flere gange.
da alexader blev bidt alvorligt i kinden, havde jeg en lang snak med børnehaven om det, men det var også kun fordi det var sket mange gange før

Anmeld

15. oktober 2008

Mikkelmusen

Ja heldigvis er det den eneste gang det er sket, men man ved jo aldrig. Jeg synes da også dp var sød og fortælle det og hvordan det skete osv, så ingen problemer der.

Heldigvis er det kun et gæstebarn, så det kommer (forhåbentlig) ikke til at ske foreløbig.

Anmeld

15. oktober 2008

Tikki

Jeg har ikke selv prøvet det, eftersom Iza endnu ikke går i institution, men jeg ville bestemt heller ikke synes det ville være særligt fedt, hvis det skete for Iza. Øv øv .

Jeg kan ikke lade være med at blive ked og sur over sådan noget...ja, jeg ved godt, det er barnligt og at det sker af og til osv osv. Men jeg kan simpelthen ikke holde ud den måde børn nogle gange er sammen på. Jeg er målløs over, hvor voldsomme nogle børn er.........men nu har jeg også en meget forsigtig og tilbageholdende pige, som ofte får nogle hug på legepladsen her hvor vi bor af nogle bestemte unger (og forældrene står bare og glor på uden at reagere) - og det gør mig bare så vred og ked af det på hendes vejne (jeg råbte ret højt i dag af et lidt ældre barn, fordi det helt tilsigtet skubbede Iza hårdt bagfra, så hun væltede - forældrene var målløse, men for f.....de reagerede jo ikke, så jeg måtte jo opdrage på deres unge, når de ikke selv kunne finde ud af det!)...så jeg er sikker på, jeg ville reagere fuldstændig uhensigtsmæssigt, hvis jeg opdagede hun vare blevet bidt .

Anmeld

15. oktober 2008

ivfmarie

Freja blev bidt i bh forleden dag, ikke slemt, men nok til at hun selv nævnte det da jeg hentede hende. Og pædagogen sagde det da også med det samme da hun så mig, og forklarede hvad der havde udløst biddet.

Så længe Freja ikke lader til at være påvirket af det nu, og hvis ikke det sker igen (for tit), så er den ged barberet!

Det sker jo - det er kun børn. De har ikke haft 20 år eller derover til at lære at håndtere deres frustrationer eller vrede. Jeg får sgu også lyst til at bide nogen nogengange..

Marie

Anmeld

15. oktober 2008

Astrid P

Stakkels Filuca, det er synd for hende. Men er det ikke noget med at de fleste børn på et tidspunkt enten bider eller bliver bidt? Selvom pædagogerne er der, kan de jo ikke forhindre den slags i at ske...
Jeg aner ikke hvordan jeg ville reagere hvis det var mit barn der var blevet bidt, men jeg tror bestemt heller ikke det er rart den anden vej. Min venindes søn bed et andet barn i hans vuggestue, og hun syntes faktisk at det var en vildt træls situation at stå i - som mor til den der har bidt! Man kan jo hverken gøre fra eller til, men føler alligevel lidt skyld over det. Hun sagde faktisk at hun nærmest hellere ville have haft at det var ham der var blevet bidt - og jeg kan sagtens følge hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.