Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

eElak

SussieThyssen skriver:

Ville ikke gå forbi uden at give dig et skulderklap Kalee...hvor er det flot, det du laver der..og så omhyggeligt.
Dejligt at nogen gider hjælpe på den måde og virkeligt stille tingene op. 

Kærligst
Sussie

Taaaark 

Jeg havde ikke så meget andet at tage mig til - var barnefri på det tidspunkt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

henh01

KaLee skriver:

Der er loft for kontanthjælpsmodtagere, så de kun kan modtage boligsikring i 6 måneder... Derefter er det bare surt hvis de ikke er i job.. 
(totalt latterlig regel hvis du spørger mig)...  

ja i visse tilfælde.. Der er også mange der sagtens kunne komme i arb eller i udd men som vælger det lette at gå hjemme og kløæ sig bagi Men ja surt at den regel er der for dem der virkelig har brug for at gå hjemme, eller dem der virkelig søger jobs osv

Anmeld

27. marts 2011

eElak

henh01 skriver:

ja i visse tilfælde.. Der er også mange der sagtens kunne komme i arb eller i udd men som vælger det lette at gå hjemme og kløæ sig bagi Men ja surt at den regel er der for dem der virkelig har brug for at gå hjemme, eller dem der virkelig søger jobs osv

Ja det er en generaliserende regel, men overvej det lige... Folk på kontanthjælp.. de svømmer jo i penge, så lad os da endelig tage mere derfra... 

Man rammer helt klart en forkert gruppe når man har sådan en regel - for selvom der er nogle dovne nogen imellem, så er det langt fra alle.. Især i de her tider, hvor der er mange fyringer, og begrænset antal job på markedet.... 

det er skisme ligesom enlige mødre og tilskud... der er også nogen der mener at de ikke skulle have disse, og nogen mener også at de bare bliver brugt på at moren kan dulle sig op.. eller at nogen vælger at lade kæresten fraflytte adressen, så de kan høste ekstra penge fra det offentlige.... 
Det er "kun" nogle stykker det drejer sig om, men alligevel skal alle skæres over en kam - i følge nogen...  

Anmeld

27. marts 2011

henh01

KaLee skriver:

Ja det er en generaliserende regel, men overvej det lige... Folk på kontanthjælp.. de svømmer jo i penge, så lad os da endelig tage mere derfra... 

Man rammer helt klart en forkert gruppe når man har sådan en regel - for selvom der er nogle dovne nogen imellem, så er det langt fra alle.. Især i de her tider, hvor der er mange fyringer, og begrænset antal job på markedet.... 

det er skisme ligesom enlige mødre og tilskud... der er også nogen der mener at de ikke skulle have disse, og nogen mener også at de bare bliver brugt på at moren kan dulle sig op.. eller at nogen vælger at lade kæresten fraflytte adressen, så de kan høste ekstra penge fra det offentlige.... 
Det er "kun" nogle stykker det drejer sig om, men alligevel skal alle skæres over en kam - i følge nogen...  

Ift manglende job muligheder der burde man jo have tænkt sig om og have meldt sig i en a kasse, så var man det problem foruden.

Egentlig synes jeg det er en ok regel (med chance for at blive totalt overfaldet), vil give dig ret i at enlige og andre grupper også får mange penge fra det offentlige, men altså en kontanthjælpsmodtager der ikke kommer videre fordi det hele løber rundt rent økonomisk er da ret galt. Er stødt på en del af denne slags - set tilfælde af personer der har fået lov at gå hjemme i op til 10 år på trods af at have alle muligheder foran sig. En kvinde på 26 år der har gået hjemme på KH siden hun var 18 år, hun har ikke været i aktivering eller noget andet i mere end en uge af gangen og er mere eller mindre opgivet af samfundet. Hvorfor? Fordi hun ikke har en 9. klasse ?!?!?!?! Her bliver sat penge ind på hendes konto hver mdr, selvom hun har alle odds for sig ift at starte udd. Men næh det vil hun ikke for SU'en er mindre end KH  Egentlig burde det være lige omvendt - at folk er rent faktisk gør noget for samfundet i form af udd får mere end folk der går hjemme. På den måde er samfundet skruet fuldstændig forkert sammen.

Jeg ved godt at der er nogen der "er tabt" om ikke andet for en periode og disse skal selvf hjælpes. F.eks. et tilfælde med en der er dybt alkoholisk, han har aldrig rigtig gåët i skole, er fiks på fingerne men for uintelligent og utilregnelig til nogensinde at kunne holde på et arbejde eller gennemføre en udd. Han bliver ladt i stikken - "hvis du får din KH hver mdr, så skal vi bare ikke se dig igen" - agtigt. Det er sgu ligeså sørgeligt. Jeg synes selvf en person som nævnt i ovenstående situation er i sin ret til at have et sted at bo for ikke at ende på gaden, men hvad jeg ikke forstår er at de bare bliver glemt.

Lad os antage at systemet var bygget sådan op at KH var så lav at det vitterlig ikke kunne betale sig at gå hjemme,, ville største delen at KH modtagere (der er i stand til det) komme i gang med evt udd eller få sig et job. Den alkoholiseret mand ville her have et meget stort problem og tilmed måske begå sig indenfor den kriminelle verden for at skaffe penge til de nødvendige leveomkostninger som i dette tilfælde også indebærer bajere.

Måske systemet skulle tilbyde folk lidt mere hjælp end de rent faktisk på nuværende tidspunkt gør. Holde fast i at folk skal på arbejdsmarkedet/uddannelse, skrue ned for KH så det ikke længere bare er så nemt. Men samtidig hjælpe de mennesker der ikke kan komme på arbejdsmarkedet.

Anmeld

27. marts 2011

eElak

Jeg fandt lige denne folder på nettet - der kan du også se noget om boligsikring:

http://www.e-pages.dk/bl/127/ (side 2 er der en oversigt)

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

jeg mener hva en enlig forsøger må have af husleje.

må jeg f.eks have en husleje på 7000-8000 med A/C forbrug eller er det for meget??

Du må have så meget du vil

Anmeld

27. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Du har 2 børn ikk?

For så burde du få støtte på et areal op til 110 kvm. og det er nok højeste sats du ville komme op på, eller et godt stykke deropaf.. 

8000 er ganske billigt for det du beskriver.

Jeg beregnede lige hurtigt på borger.dk hvor meget du nok ville få.... Da jeg ikke kender alle oplysninger, så har jeg en indtægt på 19000 før skat som indkomst. og huslejen uden vand/varme har jeg sat til 7000 kroner.. Men se her

følge denne  foreløbige beregning kan du få:

Hvorfor kan jeg få dette beløb?

Nedenfor kan du se nogle af de begrundelser og mellemregninger der ligger til grund for din beregning:

Beregningen bygger på disse oplysninger:

hold da mange har skreve hmmm...

Jo 2 børn på adressen og 1 hos sin far.

Hun sagde på boligkontor i fredags det er ca 3100 kr jeg få og gange med 2 da jeg ikke få dem før den 1 maj.Men det går nok.

Tak for hjælpene jeg må se 1 maj.

Henriette

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Du har 2 børn ikk?

For så burde du få støtte på et areal op til 110 kvm. og det er nok højeste sats du ville komme op på, eller et godt stykke deropaf.. 

8000 er ganske billigt for det du beskriver.

Jeg beregnede lige hurtigt på borger.dk hvor meget du nok ville få.... Da jeg ikke kender alle oplysninger, så har jeg en indtægt på 19000 før skat som indkomst. og huslejen uden vand/varme har jeg sat til 7000 kroner.. Men se her

følge denne  foreløbige beregning kan du få:

Hvorfor kan jeg få dette beløb?

Nedenfor kan du se nogle af de begrundelser og mellemregninger der ligger til grund for din beregning:

Beregningen bygger på disse oplysninger:

1000 tak for hjælpen..

knuss

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg tror du vil kunne få tæt på den højeste sats. Men hvis du så er på kontant hjælp mener jeg at du får noget mindre i tilskud fordi de gerne ser KH modtagere ud i arbejde igen, så derfor mener de ikke det skal kunne betale sig at være på KH

Tak for dit svar.
Men jeg er mere på rev ind kontanthjælp.

jeg stå og skal søge om pension.min sagsbehandler er hved af indsamle alt.

<Henriette

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Anonym skriver:

Tak for dit svar.
Men jeg er mere på rev ind kontanthjælp.

jeg stå og skal søge om pension.min sagsbehandler er hved af indsamle alt.

<Henriette

I så fald er jeg helt sikker på at du vil få højeste boligsikring på lige under 3000 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.