Talepædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

lion

TbCp skriver:

En af pædagogerne i børnehaven trak mig til side idag da vi kom og hentede Liva. De ville høre om vi havde tænkt over at Liva har svært ved at sige S... især sk- og sg-lyde. Måtte indrømme at jeg ikke havde tænkt så meget over det... hun er 3 1/2år!!!

Nå men de ville høre om de måtte få en talepædagog til at "kigge" på hende... og ja ja, det må de selvfølgelig gerne.... men altså, er det nødvendigt at være så OBS på det nu hun ikke er ældre?
Og en anden ting er at jeg bare kender Liva godt nok til, at hvis der kommer en eller anden fremmed dame og vil snakke med hende, så lukker hun helt af og vil slet ikke deltage, så tror ikke de får det vilde ud af det...

Jeg har prøvet at sidde og "øve" lidt ord med hende her til aften og jeg kan da godt høre at hun f.eks. siger "gy" når hun skal sige "sky" og "gæg" i stedet for "skæg".

Men skal vi selv være mere OBS? Vi har bare taget de små "talefejl" meget roligt og forsøger at bruge de rigtige ord så hun kan høre hvordan de udtales, men skulle vi selv have været mere opmærksomme eller?

Er der nogen af jer der ved noget om dette?

Ok det var da tidligt at de er OBS på det. Men det er da dejligt på en måde at de har lagt mærke til det.

Hos mig er det min søster der HELE tiden kan snakke om Cassandra nok skal ha dræn og når det kommer skal hun nok snakke bedre. Men så slemt synes jeg ikke selv det er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

TbCp

lion skriver:

Ok det var da tidligt at de er OBS på det. Men det er da dejligt på en måde at de har lagt mærke til det.

Hos mig er det min søster der HELE tiden kan snakke om Cassandra nok skal ha dræn og når det kommer skal hun nok snakke bedre. Men så slemt synes jeg ikke selv det er!

Nu må jeg bare vente og se hvad de siger til det.... er lidt spændt, men tror egentlig ikke talepædagogen vil gøre noget endnu...

Anmeld

22. marts 2011

h_bernie

Ved ikke så meget om sådan noget. Mon ikke det kommer, men er da spændenden nok at høre.

August har altis talt rigtig godt og han er snart 3 år. Men han stammer lidt sjovt af og til, så er også spændt på om det er noget der bliver ved eller det bare er en periode. Ser nemlig ud til det, er når han gerne vil udtale noget korrekt.

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

h_bernie skriver:

Ved ikke så meget om sådan noget. Mon ikke det kommer, men er da spændenden nok at høre.

August har altis talt rigtig godt og han er snart 3 år. Men han stammer lidt sjovt af og til, så er også spændt på om det er noget der bliver ved eller det bare er en periode. Ser nemlig ud til det, er når han gerne vil udtale noget korrekt.

Ja jeg er også lidt spændt på hvad de finder ud af.

Jeg har faktisk oplevet flere mindre børn der stammede, det er vist meget almindeligt, og ofte følger det ikke med videre op når de bliver ældre.

Anmeld

22. marts 2011

oo

nu har jeg ikke læst de andre svar, men min ældste lillesøster havde præcis samme talefejl, altså at hun sagde g'er istedet for s'er (det var genialt da hun indtalte en historie på bånd om pringer og pringegger ). hun kom til talepædagog i 1. klasse tror jeg og fik det rettet. hun taler überkorrekt idag - med superstemte S'er

men jeg talte med min mor om det for nyligt, hun er jo børnehavepædagog/souchef og hun sagde, at det ikke skulle rettes i børnehaven men i de første klasser i skolen, fordi de sagtens kunne nå at rette det til selv indtil da.

Anmeld

23. marts 2011

Ida.

De er da hurtige på aftrækkeren. Annika taler da også langt fra perfekt - hun har f.eks. svært ved sm-lyden...den bliver til f...vi har lige haft samtale med børnehaven, og hun fik ikke andet end ros...

Annika har i øvrigt også 3-års-stammen, når hun bliver rigtig ivrig og der er noget, hun gerne vil fortælle - eller når der lige pludselig er mange, der har opmærksomheden rettet mod hende...men der er jo en grund til, at det hedder 3-års-stammen...det går over af sig selv, når de bliver ældre

Anmeld

23. marts 2011

TbCp

Tjuhl skriver:

nu har jeg ikke læst de andre svar, men min ældste lillesøster havde præcis samme talefejl, altså at hun sagde g'er istedet for s'er (det var genialt da hun indtalte en historie på bånd om pringer og pringegger ). hun kom til talepædagog i 1. klasse tror jeg og fik det rettet. hun taler überkorrekt idag - med superstemte S'er

men jeg talte med min mor om det for nyligt, hun er jo børnehavepædagog/souchef og hun sagde, at det ikke skulle rettes i børnehaven men i de første klasser i skolen, fordi de sagtens kunne nå at rette det til selv indtil da.

Ja det er egentlig også lidt det jeg har troet, at det bare er omkring skolealderen... men nu tjekker de hende og så må vi se hvad de siger ...

Anmeld

23. marts 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

De er da hurtige på aftrækkeren. Annika taler da også langt fra perfekt - hun har f.eks. svært ved sm-lyden...den bliver til f...vi har lige haft samtale med børnehaven, og hun fik ikke andet end ros...

Annika har i øvrigt også 3-års-stammen, når hun bliver rigtig ivrig og der er noget, hun gerne vil fortælle - eller når der lige pludselig er mange, der har opmærksomheden rettet mod hende...men der er jo en grund til, at det hedder 3-års-stammen...det går over af sig selv, når de bliver ældre

Ja meget hurtige... jeg er sikker på det retter sig helt af sig selv...

De skulle hellere tage at hjælpeos med at få den ble af hende

Anmeld

23. marts 2011

Ida.

TbCp skriver:

Ja meget hurtige... jeg er sikker på det retter sig helt af sig selv...

De skulle hellere tage at hjælpeos med at få den ble af hende

Ja egentlig

Anmeld

23. marts 2011

Barbamama

Altså Tina jeg vil sige at det er skide godt at der bliver startet op med hende allerede i børnehaven. Vi har fået nogle børn som talte MEGET dårligt i sfo'en og så skulle de først have hjælp der og så er det en lidt langsommere proces. Så hvis I kan få talepædagog på nu er det super godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.